Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.8.2014 17:21

JKaitala kirjoitti:Tulppa ?


Pitääpä tarkistaa kipinä kun toi kaatosade loppuu

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.8.2014 21:03

Mikä on kun dt ei saa kipinää? mitä kannattaa kattoo ekana?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.8.2014 21:09

Tulppa, tulpanjohto, puola ja cdi. Sit ite tutkisin johdot ja jos ei mitää ihmeellistä nii staattoria tutkimaan. ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.8.2014 20:21

Dt50 vm. 09; ilmansuodatin-elementin kiinnitys kaasuttimen puolelta? Onko siinä millainen mutteri, voiko se mahdollisesti tippua läpi kanavaan? Sitä ei löydy mistään kun nostettiin elementti pois. Muovirungossa näyttäisi olevan kierteet..

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.8.2014 22:17

Noniin, eli vaihdoin tulpan ja lähti käyntiin. Kävin ajamassa pikku lenkin ja tuntui pelittävän ihan hyvin, mutta kun sammutin sen kotipihalla ja tulin käynnistämään hetken päästä uudelleen niin tuli uutta probleemaa :(
Eli polkaistessa käyntiin käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja sammuu. Jos kaasun laittaa pohjaan niin ensin nostattaa kierroksia ihan jees, sitten kuuluu "MMOOO" ja kierrokset laskee, sit nostattaa uudelleen kierroksia, sitten taas "MMOOO".

Mikäs tässä nyt voi taas olla kun toimi ihan nätisti vielä jonkin aikaa sitten? :itku: Voiko nää rankkasateet vaikuttaa mopon toimintaan jotenkin?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.8.2014 22:23

Käy liian laihalla ? ilmanputsarissa jotai ? :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.8.2014 22:33

Pitää vilkasta kaasaria joku päivä. Toi DT on niin pirun ahdas mopo että vaikea työstää. Nimimerkillä tulpanvaihdossa meni 2h :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

22.8.2014 16:43

mikähän on mbkssa vikana kun käy tyhjäkäyntiä, muuttakun painaa vähä kaasua niin ei kierrä vaan booaa. savuttaakin aika hyvin mutta seoksetki voi olla aika rikkaat :roll: Kaikki on käyty aikalailla läpi kuten kaasari, läpät,mäntä, tiivistet. Uusi sytytys boksikin on vaihdettu. Eli sen pitäs saada bensaa, ilmaa ja kipinän. Mutta ei kierrä. Tyhjäkäyntiä ny käy jotenkin :s Ehdotuksia nopeesti et mikä voi olla ku ei käy! Voiko esim. kampuran stefa olla hajalla, mikä aiheuttaisi tälläistä?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.8.2014 1:33

Jotain lisäinfoa voisit laittaa, kuten vaikka missä olosuhteissa vika ilmeni. Vaihtoehtoja voisivat olla, että imukaula vuotaa(yleistä), pääsuutin on tukkeutunut tai pyörä on vain huonoissa säädöissä, pääsuuttimen ollessa liian pieni.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.8.2014 13:59

Mitä öljyä detsiin kun joku täällä sanoi että motuli ei toimis niin jos jotaki öljyä kokeilis ennekö menee kytkintä avaamaan, ettei turhaa avaa jos johtuuki vaan öljyistä
? Tosiaa lämpimänä kytkin ei toimi yhtään.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.8.2014 18:00

Ite oon käyttänyt castrollin mtx 10w 40 ölyä laatikossa hyvin on toiminut mutta kerropas miten tuo kytkin ei toimi? Oletko koittanut s''t'' vaijeria_

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.8.2014 20:32

Vaijeri on säädetty iha oikein ku kylmänä pelaa ja palautus tulee iha oikein. Mutta siis kun lämpenee ni tekee sitä että tulee vaikka kaupan pihaa ja vetää kytkimen pohjaa että laittas pienempää vaihetta ni sammuu samalla hetkellä ku vetää kytkimen pohjaan. Sitteku ku on lämminkone ja käynnistää ni seon ihan sama paljo mulla on kierroksia ku veän kytkimen pohjaan ja laitan vaihteen silmään ei edes nappaa eteenpäi (sillei ku raakana laittas) vaan sammuu heti. (Mopon sais liikkeelle ku laittaa käyntii, kytkin pohjaa, juoksee vähä vauhtia ja laittaa vaihteen. Nykii hetke ja sitte lähtee vetää mutta ei varmaa oo kovin terveellistä kytkimelle / vaihteille) Oikeelta puolelta kuuluu vapaalla rahinaa mutta ääni häviää kun vetää kytkimen pohjaan... Levyt, jouset ja laakeritki vois talvella vaihtaa jos ei toimi öljyjen vaiholla tai nyt ku on viileemmät kelit (keväällä nimittäin toimi noin 800km motulin öljyillä sit kesällä kuumilla keleillä ei enää toiminu). Se kytkimentappi joka menee lohkoo niin se jousi siinä on kanssa poikki joskus nousee ylös (1-2cm) vaikka montuissa. (semmone ääni ku nykis ajossa kytkintä pohjaa ja sit päästäs irti) Tuota vaihteiston puoltakaa kannata vissii mennä sörkkimään ku siellä on niitä rattaita ja muita, ykski väärässä asennossa ni mikää toimi. :nolo: :nolo:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.8.2014 20:58

Mikä voi olla vikana kun moposta on kadonnu väännöt alakierroksilta?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

25.8.2014 15:02

Mikähän detsin jarruissa on kun vetää jumiin aina välillä jarruttaessa. Teki tuota ja vaihdoin jarrupalat koska olivat niin kuluneet niin helpotti. Sitten taas eilen rupesi jumittamaan. Viikon oli jumittamatta. Kun jarrut avasin vaihdettaessa jarrupalat niin männät olivat sisässä ja herkästi liikkuivat? Jarrunestesäiliö vuotaa vähäsen mutta sinne aina lisäillyt jos on menossa minimin puolelle.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.8.2014 19:58

hei mikä ihme voi detsissä olla vikana, kun käynnistää käy hyvin mutta kun ajaa jonkun 200metrii nii booa ja sammuu.Sitte siinä joku 5min ootetaan ja taas voi ajaa sen 200 metrii.Eri suuttimia ollaa kokeiltu ja kaasari putsattu. ja ilmanputsari puhistettu. mikä ihme voi olla vikana.
APUA! :x