Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.12.2013 23:15
Hoofy kirjoitti:Mikäs kameliderbissä (98 vuoden) on vikana, kun ei lähde polkemalla ollenkaan käyntiin vaan joutuu työntämään sen käyntiin, jolloin käynnistyy heti ekalla. Jos ajan about. 10min putkeen ja sammutan moottorin, niin kyllä se siitä sit parin minuutin päästä lähtee 5-10polkasulla käyntiin (kun on lämmin moottori). Ja silloinkin joudun vääntämään kaasun täysin pohjaan, ja kun se käynnistyy niin käynnistyy aika heikosti (eli kestää pari sek. että nappaa kierrokset). Suutin on kokoa 73, ja kaasari on dellorto phva 14mm. Ryypyn kanssa olen kans koittanut polkea käyntiin, mutta ei auttanut.
Rupeaa meinaa ottamaan päähän tämmöne vika, kun maassa on jo lunta ja kameliderbissä on smotot
E: Kun derbi oli n. 1kk sitten huollossa, niin mulle sanottiin että alipainehana on sökö. Oli kuulemma yön aikana kussu kaikki bensat ulos, ja välillä ei antanut yhtään bensaa. Voisko johtua siitä hanasta se että ei derbi käynnisty polkemalla.
pistäppä isompi suutin, koska kylmät ilmat ovat luultavasti vetäneet laihalle.
2.12.2013 14:36
Moro, kuis onnistuis -05 X-Raceen Marzocchin keulaan stefojen vaihto ? Ekaa kertaa tätä operaatiota tekemässä... Onko liukuputkea pakko erottaa siitä alemmasta putkesta, vai saako ne stefat kammettua jotenkin muuten sieltä ulos purkamatta koko pumppua ? Ja kuin tää pumppujen purku sitten onnistuu jos se on ainoa keino ? (Tiiän, tästä taitaa olla jo kirjotettukki joskus, mutta en nyt tähän hätää löytäny aihealuetta googlaamallakaa..) Kiitti vastaajille !
2.12.2013 20:46
yääbh, arvaa muistanko enään vaihe vaiheelta. Omassa keulassa, mikä on siis X-Racen, eli ei USD.
Kuitenkin minulla oli kaksi pötköä, joista sitten otin sen stefan suojan ekan pois, sitten ne mitkä pitää niitä stefoja paikallaan pois, ja sitten taot vaikka naulaan lättänän koukun jolla kaivat sitten sen stefan pois. Itse otin ruuvin avulla, mutta jäi pienet jäljet liukuputkeen kun en laittanut mitään väliä ruuvin ja liuku putken väliin.
3.12.2013 11:55
Kiitos, lähetää näillä kokeileen
Mietinki että eipä tuo voi kovi hankala jutska olla, muttei ihan kehannu vaa lähtee ronkkiin siinä pelossa että jotain ois hajottanu :p
3.12.2013 23:12
Moro, mikä mahtais olla ongelmana derbissä ku sammuu ajossa ja välillä tyhjäkäynnillä kun antaa kaasua ? Kaasari on putsattu,alipainehana vaihdettu, tulpanhattu vaihdettu, testattu 2 eri tulppaa , tankin ilmaussysteemi on katsottu, bensat on vaihdettu , säädot pitäis olla hyvät 14mm kaasarin kaa 80 suutin gianellin kanssa , karstat on poltettu putkesta, sammuu siis ihan yhtäkkiä ajon aikana tai tyhjäkäynnillä kun antaa kaasua. Lähtee käyntiin sammumisen jälkeen mutta kun on parikertaa sammunut sit on vaikee saada enää ees työntämällä käyntiin.Tyhjäkäynti on normaali. Ongelmat alko kun tuli pakkasta vaihdoin 4 kokoa isomman suuttimen(84) mutta siitä ei ollut apua vaihdoin takaisin 80 kokosen.
4.12.2013 9:35
Lyhyesti ja ytimekkäästi : Liian pieni tk-suutin
5.12.2013 10:01
Miksköhä bensat meni suoraan putkeen eilen ku laitoin kaasarin kiinni ?
E: Vaihoin kaasarin, ei vaikutusta eli ei johdu siitä, kaasuvaijeri ei jumita ja luisti on kohillaan. Voiko johtua siitä että läpät olisi jotenki auki ihan liikaa, tai sitten siitä että alipaine hana ei toimi? Koho yms on katsottu että toimii.
7.12.2013 16:52
ei kellää sattus olee kokemusta mite toi jousen saa takaiskarista purettua irti olis tarkotus vaihtaa se ku meni poikki
7.12.2013 21:44
Oonko purkanu kaasaria ny väärin, kun otin siitä kaikki letkut yms. irti, mut sit ku otti alipainehanan toisen letkun irti ni sieltä alko tulee bensaa jonkun verran lorotellen eikä loppunu?
7.12.2013 22:12
Alipaine letkuun kannattaa puhaltaa että sulkee sen hanan. Voi toki olla myös rikki.
7.12.2013 22:44
Kumpaan?
Siis siihen josta tulee bensaa?
7.12.2013 23:05
ootas.... lainaan vähän viestiä
Alipaine letkuun
luetun ymmärtäminen
Eli juuri se toinen mistä sitä bensaa ei tule. Hanan pohjassa.
8.12.2013 16:55
Moro, mistähän johtuu että 2 mäntää mennyt jo tuohon kuntoon? -->
Kun eka mäntä meni tuohon kuntoon niin sylinteri meni kans käyttökelvottomaksi.
Vaihdoin toisen sylinterin ja männän millä oli ajettu 5000km. Jäähdytinnestettä on ja jäähdyttin oli ilmattu kyllä. Tankissa oli myös sopivan rikkaat seokset.
Konerempan jälkeen kerkesin ajaa joku 1500km kunnes eka kerta tapahtui. Toinen kerta tapahtui n. 500km jälkeen.
Kun mäntä ja sylinteri meni tuohon kuntoon niin ei käynnistynyt enää kiksistä. Lähti työntämällä käyntiin ja kulki vielä n. 60km/h. Normaalisti kulki sen ~85
Miten tämä tapahtui? Kaveri istui kyydissä ja ajoin n. 50km/h huudattamatta ja kaasua päästellen jne... Kunnes yhtäkkiä sammui vaan. Ei iskenyt takarengasta lukkoon, ei kiksiä lukkoon. Sammui siihen malliin kuin olisi bensa loppunut.
Toinen kerta oli aika samanlainen mutta ajelin yksin ja lähdin risteyksestä _rauhallisesti_ kiihdyttämään.. Ei iskenyt takarengasta lukkoon jne...
Mopoon on n. 2000km sitten tehty täysi koneremontti. Kun eka kerta tapahtui niin vaihdoin samantien öljyt.
Virityksistä hieman, Arrow tehoputki, 85 p-suutin, rajoittamaton CDI. Tuorevoitelu on poistettu käytöstä..
8.12.2013 23:44
Derbi käynnistyy huonosti. Nyt pakkasta -10 ja sai polokea 30-40 kertaa että käynnisty. Kun konneen saa kuumaksi niin toimii normaalisti, käy ehkä vähän rikkaalla ylhäältä muttei huomaa mittää mikä vaikuttas käyntii lähtemissee. Jos seisoo vaikka 3 tuntia nii käynnistyy vielä muutamalla polokasulla mutta jos seisoo koko yön nii lähtee käyntii surkeasti. Alipainehana jäätyy pakkasilla niin että jos irrotat letkut nii tullee pensat lattialle tankista. Ja tosiaan säävöistä ei pitäs olla kiinni ettei käynnisty eikä sen puolee kipinästäkkään. Ideoita miks käynnistyy nuin huonosti? Kiire!
8.12.2013 23:48
ootko vaihtanu kampura koneremontissa? jos niin nii keskitikö se ja laitoit oikeat laakerit sun muut? ja laitoiks männän oikeinpäin