Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.9.2013 21:00
Ledinauha kirjoitti:Ehdottomasti Airsal noista vaihtoehdoista. On alumiinia ja pinnoitettu, kun taas Narakun luulen olevan normi valurautaa. Saksasta Airsali n. 150€, mutta ainakin VSMotoparts myy myös orkkissylkkää hintaan 160€. Postikulut ~15€. 150€ saa jo Saksasta myös Airsalin 70cc jos tehoa tarvitsee
.
Elikkä vissiinki tämä.
http://www.vsmotoparts.com/airsal-50cc- ... erbi-d50b0Tuohon vissiin menöö vakio putki kiinni ja paketissa on kaikki tapit, sokat ja tiivisteet ja kaikki muu tarvittava.
17.9.2013 16:03
Jep, Airsaleissa putken kiinnitys yleensä vähän vuotaa mutta sen saa korjattua vaikka pakoputken asennustahnalla jos on tarvetta.
17.9.2013 20:16
En oo ny kyllä varma, että tilaanko ku ulkomaalta asti pitääs, mutta menöökö vakio kansi tohon.
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 21766.html
18.9.2013 7:34
Eiköhän tuo ole just vakiopytyn korvikkeeks tehty, eli luulis käyvän.
Tosin valurautanen ja oudon värinen.
18.9.2013 16:15
mopo on Aprilia sx12 hukkaputki tukittu ja pilli ja holkki kokonaa poissa, 92 suutin ja reikälevy otettu pois, välit 13-53 menee ny semmosen 77 ja vääntää sopivasti. Niin tuoko katin poisto paljonkin teholisää?
18.9.2013 19:50
Kyllähän se tuo lisää vääntöä ja kulkooki varmaan lujempaa (jos tarkootat paisarin kohas olevaa katylosaattoria vai mikä lie olikaan
), mutta kannatta ehkä mielummin ostaa tehari.
18.9.2013 22:11
gedi kirjoitti:mopo on Aprilia sx12 hukkaputki tukittu ja pilli ja holkki kokonaa poissa, 92 suutin ja reikälevy otettu pois, välit 13-53 menee ny semmosen 77 ja vääntää sopivasti. Niin tuoko katin poisto paljonkin teholisää?
Itellä lähti katti kaipaltaan pois ja sitä ku heilutteli nii tippu kaikki sen osatkin putkesta pois, no itellä ainaki nousi väännöt vähän ja omasta mielestä piikki nousi hieman korkeammalle ja vauhtia tuli joku 5 km h lisää, suosittelen ennemmin ostamaan teharin kun pilaamaan monen sadan euron vakioputkea, jos ei oikeen näppärä ole käsistään ja saa sitä siististi otettua pois sieltä ja laitettua putki kokoon
20.9.2013 15:21
Vinkkinä vaan että halvalla harvoin saa hyvää
21.9.2013 23:47
Meneekö säxään suoraan esim. rx:n vanteet? Ajattelin talveks lyödä vähä karkeempä kumia alle.
Ja jos sopii nii muuttaako se pyörän korkeutta paljon, kun räxässähän on erilainen keula esim?
22.9.2013 6:47
Menee, Muuttaa toki korkeammaksi, itse laitoin RX -> SX vanteet ja lopputulos näyttää jotakuinkin tältä
Eli luulis passaavan. Etuakseli 15mm taka-akseli 12mm.
22.9.2013 10:52
Selvä peli. Täytyy alkaa metsästää vanteita :grin:
E. Eikös myös esim. jonku derbi sendan tms. vanteet passaa?
22.9.2013 19:11
Passaa ne, ite kyllä jouduin vaihtamaan 15mm laakerit eteen mutta ne on helppo ja halpa vaihtaa. Olen tänne topicciin johonkin kirjotellut yksityiskohtaset ohjeet.
22.9.2013 20:09
Thänks, täytyypä kaivella:ugeek:
23.9.2013 16:17
Moro, ostin tässä jokin aika sitten sx:n, ja nyt olisi kuristuksen poiston paikka.
Suunnittelin poistavani pillin, mutta tarviiko suutinta vaihtaa isompaan tai jotain muuta.
Ja pillin poistamalla pitäisi kulkea vähintään 60km/h? Onkos riskejä tuohon toimenpiteeseen.
23.9.2013 21:20
Joo. Itellä pilli ja holkki pois ja tällä hetkellä 90 suutin (se on vähän liian iso).
Mutta jos pilli ja holkki pois niin eiköhän 80-87 oo aika passeli valinta, mutta ei se välttämättä oo pakko vaihtaa, mutta suosittelen vaihtamaan.