Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.1.2013 19:38
jawa123 kirjoitti:heittelin tossa jo aika monee kysymyksee vastauksia, mutta korjaillaas ny nää ihmisten harhaluulot. nää yleisimmät kysymykset ja niihin vastaukset. 1. saako riejuun mistään rajottamatonta cdi:tä? kyllä saa, storm motorilta alle 50€ 2. mikä suutin vakiona ja mikä sopii kurittomaan? vakiosuutin on 88 ja kurittomaan sopii parhaiten 110 (olettaen ettei neulaan ole koskettu) 3. mikä kaasari riejussa on? dellorto phbn 16mm 4. mistä voin ostaa riejuuni uudet katteet? et mistään, jos on haljennu/ maalit lähteny, liimaa ja maalaa itse, ei ole vaikeaa. 5. missä/millaiset ovat riejun kurit (MRX) ? alkukäyrän ja paisarin välissä pilli (saatat tarvita putken avaamiseen metalliviilaa) katti paisarissa ei kurista, mutta jos se irtoaa/hajoaa, se kannattaa poistaa (huomaa kun tehot katoo) ja 6. miten saan moponi viritettyä kulkemaan 50-55? et saa koska se on silloin vakio
itellä on alla kuriton -09 mrx joten kaikki vastaukset sopivat ainakin siihen
olet väärässä, katteita saa oem motorsilta ja jos tarkoitit tätä boksia
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ri ... lacdi-am6/ se ei käy power up malleihin joissa rajoitin ohitetaan poraamalla kondensaattori rikki cdi:n piirilevystä
14.1.2013 20:05
Tuo suuttimen koko on aina yksilökohtasta ja riippuu paljon siitä missä lämpötilassa mopoa säätää. Itellä oli kesällä kokonaan tyhjällä vakioputkella 100 aika sopiva ja enoxilla oli 110 joka oli hitusen iso. Kylmemmillä keleillä tietysti aina saa laittaa isompaa suutinta.
14.1.2013 22:38
rieJUMIes_ kirjoitti:
olet väärässä, katteita saa oem motorsilta ja jos tarkoitit tätä boksia
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ri ... lacdi-am6/ se ei käy power up malleihin joissa rajoitin ohitetaan poraamalla kondensaattori rikki cdi:n piirilevystä[/quote]
oletin ettei kukaan luultavasti halua ulkomailta niitä tilata (en minä ainakaan) ja kun kävin tuolla stormin liikkeessä juttelemassa myyjän kanssa ihan kasvotusten ja kerroin että mopo on powerup, myyjä vakuutti että se sopii kunhan on ducatin sähköt ja nehän mrx:stä löytyy
14.1.2013 22:43
jawa123 kirjoitti:rieJUMIes_ kirjoitti:
olet väärässä, katteita saa oem motorsilta ja jos tarkoitit tätä boksia
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ri ... lacdi-am6/ se ei käy power up malleihin joissa rajoitin ohitetaan poraamalla kondensaattori rikki cdi:n piirilevystä
oletin ettei kukaan luultavasti halua ulkomailta niitä tilata (en minä ainakaan) ja kun kävin tuolla stormin liikkeessä juttelemassa myyjän kanssa ihan kasvotusten ja kerroin että mopo on powerup, myyjä vakuutti että se sopii kunhan on ducatin sähköt ja nehän mrx:stä löytyy[/quote]
oon kyllä 100% varma että tuo ei käy power up sähköihin koska tuossa on cdi ja puola samassa, power upissa ne on erikseen ja lisäksi power upin boksiin menee paljon enemmän piuhoja
14.1.2013 22:44
Rajis- kirjoitti:Tuo suuttimen koko on aina yksilökohtasta ja riippuu paljon siitä missä lämpötilassa mopoa säätää. Itellä oli kesällä kokonaan tyhjällä vakioputkella 100 aika sopiva ja enoxilla oli 110 joka oli hitusen iso. Kylmemmillä keleillä tietysti aina saa laittaa isompaa suutinta.
laitoin alkusyksyllä kun oli vielä lähes 20 astetta lämmintä ja ihan yhtä hyvin se on toiminut nyt 15 asteen pakkasillakin
14.1.2013 23:13
Onko mulla sitten helvetisti liian pieni suutin vai voiko olla noin yksilökohtasia, sillä itellä on 98 suutin, kuriton ja tuntuu olevan just sopiva. Kierrokset ei leiju yhtään. Kesällä ajellu 95 suuttimella.
14.1.2013 23:14
Voi olla hyvinkin noin paljon yksilöstä kiinni, mutta koita lähteekö vetään paremmin jos lyöt ajossa täyskaasulla ryyppyä päälle. Jos lähtee niin vähän isompaa suutinta kehiin.
14.1.2013 23:49
JiiÄll kirjoitti:Onko mulla sitten helvetisti liian pieni suutin vai voiko olla noin yksilökohtasia, sillä itellä on 98 suutin, kuriton ja tuntuu olevan just sopiva. Kierrokset ei leiju yhtään. Kesällä ajellu 95 suuttimella.
niin kai sitten, meinaa mulla 100 vaan booas heti ku kaasukahva lähesty ees puoltaväliä. Ihan pintakaasulla joutu ajamaa. Ootko sä tai joku edellinen omistaja mahollisesti säätäny neulan asentoo? Siinä vois olla selitys
15.1.2013 0:35
Neulan sokka on keskimmäisessä lovessa. Muistaakseni alkutalvesta ajelin vielä 95 suuttimella eikän toi ollu moksiskaan. Vähä kelien vaihellessa välillä alkaa ihan pikkasen leijumaan kiekat, mut seki korjaantuu ku seosruuvia säätelee.
16.1.2013 20:30
Minkäslainen vilkkurele mrx:ään pitäisi hommata, että vilkut saisi toimimaan.. Sellaisen käsityksen saanut että tuossa MRX -07 mallissa ei ole ollut uutenakaan akkua eikä ole nytkään, tavallisen 12v 3 napaisen releen ostin, mutta sillä vilkut paloivat himmeästi eli eivät saa tarpeeksi virtaa.. Mikähän rele tuohon pitäisi ostaa että toimisi?
16.1.2013 23:32
Tänää huomasin konetta lämmittäessä että vesipumpun lähettyviltä kuulu semmosta suhinaa/porinaa vaikee selittää. Mistähän se ääni vois johtua, onko normaalia? Ääni rupes kuulumaan tyhjäkäynnillä, hetken päästä lakkas. Ku anto kierroksia ni se tuli taas takasin ja hetken päästä lähti ku anto olla tyhjäkäynnillä. Kun kone on kylmä niin onko vaihteistoöljy miten jäykkää?
17.1.2013 9:10
Voiskohan se ääni kuulua siitä pakokaasunkierrätys systeemistä, sehän kulkee melko lähellä vesipumppua. Se öljyn jäykkyyshän riippuu siitä mitä öljyä siellä on, ja paljonko ulkolämpötila on. Mutta tuntuuhan nuo talvella melko jäykäksi menevä, ku pitää 20 asteen pakkasella mopoa polkea 5min et öljyt vatkaantuu sen verran et kone jaksaa käytiin lähtä
17.1.2013 11:26
Ei laatikkoöljyt vaikuta käyntiinlähtemiseen mitenkään
17.1.2013 11:46
muistaakseni siellä on motorex 10w40. siks kysyin koska eilen tarkistin vaihteisoöljyjä. mopo oli ollut 3h pakkasessa eikä tarkistusreijästä tullut, liekkö johtunu vaan kylmyydestä
17.1.2013 15:02
Kai mopo oli pystyssä eikä jalalla kun kokeilit? Ja kyllä sitä sieltä reijästä tulee vaikka oliskin kylmässä.