Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.1.2012 22:39
Tietoa mikä noista viiskymppisist olis paras?
tai hyvä. Saako 50cc yli 70km/h vauhtii mufflerin, 16mm dellun ja välien kaa? Minkä takia helmoja ohkasemmaks, et sopii lohkoihin??
10.1.2012 22:58
Yleisesti ottaen laatu menee hinnan mukaan. Lisää hintaa tietysti tuo se, jos siinä pyttysatsin mukana tulee jotain roinaa. Athena ainakin on ihan laadukas ja metra ihan laatu. Airsalit on vähän kyseenalasia noitten muitten halpis pyttyjen kanssa laadun suhteen.
Helmoista pois en vuoksi juuri että menee lohkoihin ilman että lohkoja täytyisi avarrella. Suositeltavaa tietysti olisi avarrella noista huuhtelun alut huuhtelukanavan kokoseksi, mutta kulkee ilman avarruksiakin.
10.1.2012 23:08
Slerpa_ kirjoitti:Yleisesti ottaen laatu menee hinnan mukaan. Lisää hintaa tietysti tuo se, jos siinä pyttysatsin mukana tulee jotain roinaa. Athena ainakin on ihan laadukas ja metra ihan laatu. Airsalit on vähän kyseenalasia noitten muitten halpis pyttyjen kanssa laadun suhteen.
Helmoista pois en vuoksi juuri että menee lohkoihin ilman että lohkoja täytyisi avarrella. Suositeltavaa tietysti olisi avarrella noista huuhtelun alut huuhtelukanavan kokoseksi, mutta kulkee ilman avarruksiakin.
Joo mutta noi hinnat on taas vähän kovia, siis athenat ja metrat
Tarviiko kansi tilalta myös? Sen hinta ei ainakaa päätä huimaa
:D
10.1.2012 23:18
kansi tarvitaan jollei pytyn mukana sitä tule.
10.1.2012 23:34
_otou_ kirjoitti:Saako 50cc yli 70km/h vauhtii mufflerin, 16mm dellun ja välien kaa?
Helposti jos vaan männän-renkaat pysyy perässä esim. mopparin L-Profiili mäntä niin ei ainakaan m-renkaat lähde sirittämään vaikka puchin kone nyt sirraa aina.
10.1.2012 23:42
Ei kai ne m-renkaat viripytyissä 70 vauhdeissa (ja niillä kierroksilla) vielä lähde lepattelemaan?
11.1.2012 8:51
pbt kirjoitti:_otou_ kirjoitti:Saako 50cc yli 70km/h vauhtii mufflerin, 16mm dellun ja välien kaa?
Helposti jos vaan männän-renkaat pysyy perässä esim. mopparin L-Profiili mäntä niin ei ainakaan m-renkaat lähde sirittämään vaikka puchin kone nyt sirraa aina.
Mitä tolla satsilla sit suunnilleen sais? 80km/h ois ihan sopiva vauhti varmaa jo
vai miten tiikeri käyttäytyy kovis vauheis, alkaako vispaa ja sellai..
11.1.2012 14:54
Laakerit. Ei saa irti. Happo. Kestääks?
11.1.2012 16:19
_otou_ kirjoitti:Mitä tolla satsilla sit suunnilleen sais? 80km/h ois ihan sopiva vauhti varmaa jo
vai miten tiikeri käyttäytyy kovis vauheis, alkaako vispaa ja sellai..
En mene täysin varmaksi sanomaan mutta voi mennä tuon 80 jopa vakio pytyllä kun oman breikin huiput on 76 sellaisen siritys kuoron saattelemana. Kiinni oli hitusen siistitty vakio pytty, muffleri, 16mm kaasari ja 13/30 välit. Vaikka kuullostaa hullulta mutta nuokin välit huusi loppuun yllättävän nopeasti.
Ja tietääkseni tiikerissa on isommat pyörät kun breikissää että hyvinkin mahdollista että saat 80 rikki.
En jaksa nyt sitten jaksa ruveta väittelemään asiasta enemmän tietävän kanssa.
Ei ole tiikerin ajettavuudesta kokemuksia mutta tuo oma breikki ei ainakaa vispannut hirveesti huipuissa. Joka on 76.
Slerpa: Tarkoitin lähinnä kirjotuksessa että jos vakio pytyllä huippuja hakiessa mäntä kannnattaa vaihtaa L-Profiili.
11.1.2012 16:41
Eikai sen pitäs vispata kovin pahasti kunhan kaikki pyöränlaakerit on kunnossa sekä takahaarukan puslat.
Vanteissa kannattaa kanssa kahtoa että pinnat on kireällä ja että ykskään ei oo poikki.
Viime kesänä sain tuosta pinna vanteesta lähestulkoon kaikki pinnat paskaks (käytännössä omaa tyhmyyttäni, kun en vienyt mihinkään pinnotettavaks) ja sen jälkeen siirryin nuihin puolavanteisiin. Mutta tietenkin tämäkin varmaan aika yksilö kohtasta.
11.1.2012 17:20
Kyl kyl, mut mä ny olisin liottamas tota napaa sitruunahapossa et saa ruosteet pois ja akseli o ruostunu kii laakereihin, et kestääkö ne laakerit sen?
12.1.2012 1:06
Morjes!
Iteltä löytyy tallista aika hyväkuntoinen -82 Super Sportti
KUVA. Oon aatellu että vois ehkä jossain vaiheessa tehdä täydellisen entisöinnin kyseiselle laitteelle ja konerempan. Osiahan ainakin aikoinaan sai Voimakoneelta.
Mutta tosta konerempasta lähinnä haluaisin tietää lisää, löytyykö koneenkin kaikki osat Voimakoneelta? Ja mitäs kaikkea sinne pitäisi vaihtaa? En ole koskaan alakertoja avannut joten tarvitsisin hyviä ohjeita ja räjäytyskuvia.. Jos joku vaan jaksaisi hieman nähdä vaivaa ja auttaa mua olisin todella kiitollinen!
12.1.2012 1:37
Näin moottorin lähtökuntoa tai muuta vastaavaa tietämättä, listattuna osia joita
ainakin yleensä koneremontissa vaihdetaan. Jos nyt alakerta ihan läpimätä paska niin asia aina erikseen että mitä lähdetään vaihtamaan.
- Täydellinen tiivistesarja
- Täydellinen stefasarja
- Kampiakseli
- Runkolaakerit
- Uudet öljyt
+ Rikkoutunut / vaihdon tarpeessa olevat osat
Hyvät aloittelin ohjeet, niksit sun muut löytyy seuraavista linkeistä itselle ollut ainakin todella suuri apu ensimmäisiä koneremontteja tehdessä.
http://www.motot.net/wiki/Yleinen_moott ... kamis-opashttp://www.motot.net/wiki/Kampiakselin_vaihtaminenhttp://www.motot.net/wiki/Sylinterin_vaihtaminen
12.1.2012 2:32
Älä nyt helvetissä tuolle muuta tee kuin koneremppa. Kuvan perusteella suhteellisen orkkis ja siisti, kuuluuhan vähän ajanpatinaa olla, kerta ei mikään jordaanista nostettu raato ole.
12.1.2012 8:41
:o
Toihan on aivan pirun hienos kunnos, ei todellakaa tarvi tosta alkaa entisöimää.