Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.1.2012 0:14
Niin, akun kanssa vai ilman? Akun kanssa voi toimia kohtuullisestikkin, riippuen tietenkin mitä kaikkee on viemässä virtaa ja kauanko niitä pidetää päällä.
Mutta kyllä pitäs ilman akkuuki riittää virta, mutta jos on oikee tehokkaat valot, niin voi olla pienemmillä kierroksilla aika himmeet.
18.1.2012 1:11
Muttakun millä sitä akkua ladataan? Peeveen magneto on edelleenkin aika, miten sen sanoisi, säälittävän surkea.
18.1.2012 1:26
Siis meinasinki sitä että jos on akku, niin kyllä se magneetto nyt varmaan vähäse sitä jaksaa ladata. Ja riippuen akun koosta ja muista virranviejistä niin ne lämppärit vois toimii iha hyvi, kunhan se akku on aina ladattu täytee. Tietenkin sitten kun akku tyhjenee, niin en tiiä miten lämppärit toimii.
18.1.2012 11:47
Jekku tosiaan on siinä, kun akku ei lataudu ollenkaan ellei jännitettä ole tarpeeksi. 40w ajovalojen (35 edessä, 5 takana), ei jännite nouse kahteentoista kuin jenkaa antaessa. Perään vielä akun latauksen tuoma kuorma, niin epäilen vähän että siitä ei tule mitään käyttökelpoista. Jos akku latautuu "vain vähän" se kerran kuluu vähiin, niin sitä akkua saa aika monta ajotuntia ladata. Kuormaa akulle ei paljoa voisi juurikaan antaa. Se akun lataus on myös valojen kirkkaudesta pois.
Itse en ainakaan alkaisi akkua virittelemään, ainakaan kahvalämppäreitä varten, liian usein käytössä ja liikaa tehoa syövä. Samaten liian tyhjäksi kun sitä akkua syödään usein, se hajoaa. Talvipakkasilla tyhjä akku jäätyy.
18.1.2012 19:13
Mites paljon se akku sitten vaatii jännitettä latautuakseen? Mitäs jos valojen yhteenlaskettu teho onkin vain puolet, eli eteen vaikka lisäpitkään 6V 15w H3 polttimo. Vai onkos se vakio Ba20D hehkukin 15w..? Takana 5w.
18.1.2012 22:42
Suzuki pv on helvetin hyvä mopo näköjää ku malttas pitää vakiona ni kestäs ees vähä paremmi ja säästys rahaa nyt tänä talvena ollu pv ekaa kertaa täysin vakio ja ei oo viel suurempii vikoi ilmaantunnu aikasemmi ku on ollu viritetty ni leipo ain säännöllisesti puole vuode välei joskus kyl useemminkin viime talvena 4 kertaa oha se tietty hauska ajella kovaa mut vittuku rahaa meinaa mennä välil vähä liikaaki
bensan kulutuski oli parhaimillaa 15L/100km
18.1.2012 22:43
Kyllä se maltillisesti viritettynäkin kestää hyvin, kunhan kaikki kunnossa. Säädöt ym.
22.1.2012 2:56
Varmaan just toi säädöt tärkein tekijä
Itelläkään ei peussi ole 3v aikana, kun kerran napannu kiinni. Sekin johtu sata kertaa käytetyistä männäntapin sokista jotka sit löysty ja toinen pomppas ajossa irti
Tosin koneremppaa on pitäny pari kertaa väkertää, kun ei nuo kiinan petarit tykkää kestää malon kanssa
DD
22.1.2012 19:40
Mikä on vikana kun pv:ssä menee vaihteet huonosti alaspäin mut hyvin ylöspäin?
22.1.2012 20:40
Vaihteistossa ei ole kaikki kohdallaan. Jos osaat niin käytä loota auki.
Tänään laitoin semmosen pienen H3 lisävalon Pvn keulaan, jo näkee ajella.
Jos kenelläkään on myytävänä hyväkuntoista Pv:n johtosarjaa niin täältä löytyis ostaja!
22.1.2012 20:58
jää täältä löytyis ostaja jos jollain sattuis olee sitä "t-palaa" mihin tulevat pumput kiinni, ja kierteet pitäs olla kunnossa
22.1.2012 22:42
Miks helvetissä kokonaan piilotekstiä?
Muttajoo, miten ootte suojannu sisäkumin pulttien kannalta ku tekee pulttirenkaat? Alotin tänään värkkäämään ja ois hyvä jos sais kerralla kestäväks
22.1.2012 22:50
Liimaat siihen kantojen päälle, siis kauttaaltaan sinne renkaan sisään jonkun retkipatjan suikaleen tms. Miks ei vaikka vanhan sisäkumin puolikas kävis.
23.1.2012 19:09
mikäs ku pv ei oikee käynnisty jouttuu sotkee varmaa 20 kertaa johtuukohan pakkasista? pitäiskö tulppa vaihtaa mut lämpimämmäks vai kylmemmäks nyt 6 ja tost pultti renkaasta ite kans semmost värkkään ja vanha sisä kumia minäki sinne laittaisin
23.1.2012 19:33
Isompaa suutinta talvikeleillä.