Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.2.2014 22:15
Eiköhän joka jannulta tai viimeistään kaveripiiristä löydy GPS-vastaanottimella varustettu älypuhelin tai navigaattori, koeajolle ja testailemaan siis.
10.2.2014 11:51
Löytyyskö keltää 11 vm betan sähkökaaviota
1.3.2014 23:36
Mikäs nyt kun beta kulki ennen about 63, kurista otettu pois se holkki, mutta nyt vaihdoin vihdoin villat niin kulkeekin jotain 53 suoralla ja on äärettömän laiska, ihan kuin vakio. Ei tarvi kuin tosi pienen ylämäen niin ei jaksa enää vääntää vaihteita loppuun asti. Vaikuttiko villat todellakin muka noin paljon vai mikä siinä olis vikana.
3.3.2014 19:54
onko kellään tietoa että onko noilla uuden ja vanhanmallin putkissa paljonkin eroa, esim vääntöalueessa? Sillä olen kuullut että vanhanmallinen on paljon tehokkaampi. mitäs teillä on kulkenu noi uudenmalliset?
4.3.2014 21:25
mikä vois olla omassa betassa kun pätki sytytystä yläkierroksilla pari kuukautta ja nyt lopetti toiminnan kokonaan... ? tulppia syönyt parissa kuukaudessa jo 3?
5.3.2014 19:07
nelias1 edellisellä sivulla kerroin miten mun uudenmallinen beta kulki eri väleillä, ja lukemat on saatu 10k ajetulla männällä että uskon että 11-50 välit voi olla parhaat tolle uudelle putkelle huippujen ja kiihtyvyyden kompromissina.
Ja Jormatsu, ei pitäis villojen vaihdon vaikuttaa tehoihin mitenkään, ellei se änkkä oo mennyt täysin tukkoon kun noin paljon vähemmän kulkee. Villoista ei ainakaan voi johtua.
7.3.2014 1:53
On niissä uuden ja vanhanmallin putkissa aika reilu ero, samoilla väleillä molemmilla oma vanhanmallinen vei uudenn mennen tullen. Ja otettiin useammat viivat kuskin virheiden minimoimiseksi
15.3.2014 0:53
Moro! Oon hankkimassa 2014 vuoden beta trackkia. Nyt mietityttää miten se olis hyvä virittää. Mitä pitäs tehdä että se kulkis sen 65? Sen ainaki tiedän että siihen tarvitaan peltikuri. Mitkä olis sitte hyvät välit, että kiihtyis sillai mukavasti? Ja varmaan isompaa suutinta? Oon aika kokematon näitten mopojen kanssa vielä joten neuvot olis tarpeen
16.3.2014 19:00
No et tarvi peltikuriakaan välttämättä, kun itellä on vakiokurista semmonen prikka siitä päästä vaan otettu pois niin se kulkee mukavasti sen vähä päälle 60. Suutin jotain 95 tai sinnepäin. Mutta eipä se tollee nyt mitenkään eläimellisesti kiihdy että kaipa se peltikuri vois olla vähäsen parempi jos haluais kiihtyvyyttäkin ja saa huiputkin aika tarkalleen sinne minne haluaa.
23.3.2014 18:10
Vaihdoin betaan uuden takavalon ja nytte se ei sitten toimi kunnolla. Kaikki mahdolliset yhdistelmät niillä kolmella johdolla koitin. Moposta lähtevistä johdoista virtakynällä kokeilin ja kaikki toimii kuten pitää. Tällä hetkellä siis jarruvalo palaa kokoajan kirkkaimmillaan ja muilla johtoyhdistelmillä ei tapahtunut joko mitään tai toimi vain jarrua painettaessa. Pitäiskö viedä beta huoltoon ja käskeä niiden hoitaa se vai mitä tehään?
~Avuton
25.3.2014 23:02
Apua! Ostin betan pari viikkoa sitten . haluaisin laittaa kulkemaan n.65 ettei tuu kevariveroi koska ei oo varaa maksaa. kurittomalla putkella kulkee n.75 11 - 47 väleillä(muistaakseni 115 suuttimella). Aattelin meneekö se kurittomana sen 65 jos laitan iha vitun kiihtyvät välit? ja mitkä ne voisi olla?. Isoja takarattaita ei tahdo löytyä itse betaan, tai jos löytyy maksaa ihan perkeleesti. onko kellään tietoa mistä löytäis halvalla takarattaan betaan? en ala modaamaa muista takarattaista.
26.3.2014 2:53
Välityksillä kuristaminen on vähän niin ja näin, todennäköisesti mopo kiinnittää entistä enemmän huomiota kun kone huutaa hiljempaakin ajettaessa hoosiannaa. Fiksumpi tapa nopeuden rajoittamiseen on kuristaa pakokaasujen virtausta alkuperäistä kuria muokkaamalla tai asettamalla esimerkiksi pellinpalasta leikatun kuristuslevyn alkukäyrän ja pytyn liitoskohtaan. Pelti muotoillaan putken kiinnityksiin sopivaksi ja keskelle porataan hieman alkukäyrän halkaisijaa pienempi reikä.
27.3.2014 0:07
Mikä Betassa voisi olla vikana kun vaihdoin suuttimen 115 vakiosta niin sen jälkeen ottaa vapaalla ja aina kun on kytkimellä TOSI paljon kierroksia? Onko se kiinni kaasarin säädöistä ja miten saisin kierrokset laskemaan? Kuristuksena toimii peltikuri xd
27.3.2014 16:40
Kaasari voi olla väljästi kiinni imukurkussa ja imeä siitä välistä ilmaa, eli kannattaa löysätä se ihan kokonaan, ottaa kaasari siitä irti ja puhdistaa imukurkun sisä- ja ulkopinta crc:llä tai vastaavalla ennen kuin tuikkaa kaasarin takaisin kiinni.
27.3.2014 20:20
Haulla ei löytynyt. Eli, minkä "kokoisen" vastuksen hommaan ja jos siihen ei ole vastausta niin mikä on vakiovilkun polttimon Watti määrä?
Tai millainen rele on betassa? Jos sen vaihtais?