Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 16:47

TunturiDT kirjoitti:nii mutta kuulemma jos on viriä ni kannattaa olla se. ja br9es ei toimi joten pakko olla 8 mulla

Mistä lähtien pitäis olla lämpimämpi tulppa jos on enemmän "viritystä"? Eiköhän se oo toistepäin...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 17:05

TunturiDT kirjoitti:
_Samurai_ kirjoitti:mites ois ku ajoin dt:llä ja sit se vaa sammu, polin siin hetken ni lopulta lähti käyntii ryypyn kanssa (lämmin kone). no ajoin vähän matkaa ni se taas sammu eikä lähteny enää käyntii :o missäs on vika?

oisko tulpassa vika. itellä kävi noin ja tulpan vaihdolla rupes toimii mutta samoin kävi ja sitte vaihdoin br8es mallin tulpan ja hyvin pelaa vieläki

ei auttanu tulppa, oisko se sähköis vika :s

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 17:30

Miiggael kirjoitti:
TunturiDT kirjoitti:nii mutta kuulemma jos on viriä ni kannattaa olla se. ja br9es ei toimi joten pakko olla 8 mulla

Mistä lähtien pitäis olla lämpimämpi tulppa jos on enemmän "viritystä"? Eiköhän se oo toistepäin...

joku pienkone asiantuntija sen sano mutta enpä tiiä. kyllähäntuo ainakin mulla paremmin kasilla toimii ja "Mitä enemmän moposi kiertää/viritetty, valitse kylmempi tulppa" -Motot.net . mopossani moric=kiertää ihan älyttömän huonosti. johtuisko siitä että 8 mulla toimii paremmin

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 17:36

_Samurai_ kirjoitti:
TunturiDT kirjoitti:
_Samurai_ kirjoitti:mites ois ku ajoin dt:llä ja sit se vaa sammu, polin siin hetken ni lopulta lähti käyntii ryypyn kanssa (lämmin kone). no ajoin vähän matkaa ni se taas sammu eikä lähteny enää käyntii :o missäs on vika?

oisko tulpassa vika. itellä kävi noin ja tulpan vaihdolla rupes toimii mutta samoin kävi ja sitte vaihdoin br8es mallin tulpan ja hyvin pelaa vieläki

ei auttanu tulppa, oisko se sähköis vika :s

tappokatkasia pohjassa? muuta en keksi itse

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 17:49

Missä DT:ssä on tappokatkasija? Ikinä en ole käsittäny. (EIkä tuplaposteja.)

Ihmettelen suuresti miten lämpimämpi tulppa toimii paremmin. Melkeen sanoisin ettei kaikki oo sillon kunnossa.

Ja kyllä, Motot.netissähän lukee noin. Huomioi, että mitä isompi luku tulpassa on, sitä kylmempi se on. Eli jos vaihdat 9->10, vaihdat kylmempään. Kuumempaa ei ikinä pidä laittaa. Voi aiheuttaa nakutusta.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 18:03

Reetuhai2 kirjoitti:Missä DT:ssä on tappokatkasija? Ikinä en ole käsittäny. (EIkä tuplaposteja.)

Ihmettelen suuresti miten lämpimämpi tulppa toimii paremmin. Melkeen sanoisin ettei kaikki oo sillon kunnossa.

Ja kyllä, Motot.netissähän lukee noin. Huomioi, että mitä isompi luku tulpassa on, sitä kylmempi se on. Eli jos vaihdat 9->10, vaihdat kylmempään. Kuumempaa ei ikinä pidä laittaa. Voi aiheuttaa nakutusta.

tappokatkasia on punanen nappi sinisen "mode" napin yläpuolella oikean käden kahvan luona. ja sanoinhan että moponi kiertää huonosti moricin takia joten varmaan sen takia kasi toimii paremmin mulla

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 18:34

Reetuhai2 kirjoitti:Missä DT:ssä on tappokatkasija? Ikinä en ole käsittäny. (EIkä tuplaposteja.)


Tappokatkaisija tuli vasta 07-> ylöspäin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 20:24

Ainiin, vanhassa DT:ssä se vissiin olikin... Empä oo muistanu.

Ja minkäs takia sitten vakiona on 9 tulppa, jos toimis 8:lla paremmin? :roll:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 23:10

Cr3ator kirjoitti:2008-vuoden DT:n mittaristo ei toimi. On kokeiltu uudella akulla mutta ei siltikään toimi. Uudella akulla (joka on varmasti täysi) ehkä alle puoli sekuntia ja merkkivalot välähtää ja sitten sammuu. Nyt kysynkin, että voisiko joku kiltti laittaa/linkittää valokuvan josta saisin selville että mikä on tämä varaparisto?

Polttaako sulakkeen joka kerta? Ei siellä mitään varaparistoja ole ;)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 23:25

Ei se voi polttaa sulaketta kun aina virtojen päällelaiton yhteydessä välähtää, ei siis pitäisi olla sulakkeesta kiinni?

Lisäyksenä vielä että mittari näyttää kaiken paitsi nopeuden normaaliti sinä lyhyenä hetkenä minkä se ehtii olla päällä, myös merkkivalot toimivat.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.11.2012 23:40

Mikä näissä on ketjujako?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.11.2012 0:16

Perus 420.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.11.2012 2:05

Mikäs mittarissa olisi kun välillä suuremmilla kiekoilla mittariin alkaa syttymään valoja, mutta muuten ne ei pala?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.11.2012 2:56

Kiitokset Reetulle. Meniskö tällanen takaratas tohon DTseen? http://www.24mx.fi/motocross/p/twenty-t ... ketjut/k6/

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.11.2012 11:13

Ei, koska pultit eri kohdissa.