Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.4.2012 21:25
Takuu menee.
10.4.2012 21:26
Macgaiveri kirjoitti:Mistäs johtuu se että mun '11 Detsi kiihtyy huonommin ledin kanssa?
Ei ne lediviritykset kuuleman mukaan toimi aina täydellisesti, ota ledi pois ja poraa boksi
ede97 kirjoitti:Paljos tolla e-noxilla,poratul moricil, suuttimen vaihdol ja 13 piikkisel eturattaal kulkis?
Varmasti vähintään 80, mutta alle 90.
10.4.2012 22:11
Entä jos pistää huoltojen ajaksi vakioksi? Meneekö takuu?
10.4.2012 22:15
Riippuu ihan huoltopaikasta ja jos ei huomaa että on viritettynä ollut ni ei tietenkää voi takuukaan lähteä?
10.4.2012 22:17
No jos esimerkiks teharin laitat ja vakioputken jätät koskemattomaksi ja moricin ohitat ledillä/diodilla niin, että liitoskohta ei ole näkyvillä ja ne otat huoltoon pois niin eipä ne sitä oikeen helposti huomaa, että mopo on ollut viritetty. Tai sitten toki, että ostat valmiiksi poratun moric-boksin ja oman jätät koskemattomaksi ja vaihdat huoltoon oman boksin niin sitte ei ainakaan voi oikein mistään tietää.
10.4.2012 22:21
Tuossa isännän kans pähkäiltiin, että miks maksaa 200-400€ kun ois 6tkm huolto eessä, ja ne siella vaan löis uudet öljyt sisään, tarkistais listan osia, ja vaihtaa tulpan..! Joten päätin että tuhlaan rahat johonki tarpeellisempaan ja ite teen tästä lähin "huollot".
E. sori vähä offtopiccia, mutta päätimpä ilmaista mielipiteeni tuosta huoltomenetelmästä..
10.4.2012 23:08
Miksutinn kirjoitti:Tuossa isännän kans pähkäiltiin, että miks maksaa 200-400€ kun ois 6tkm huolto eessä, ja ne siella vaan löis uudet öljyt sisään, tarkistais listan osia, ja vaihtaa tulpan..! Joten päätin että tuhlaan rahat johonki tarpeellisempaan ja ite teen tästä lähin "huollot".
E. sori vähä offtopiccia, mutta päätimpä ilmaista mielipiteeni tuosta huoltomenetelmästä..
Mulla on ainaki noi määräaikaishuollot maksanu satasen aina 12tkm asti ainakin...
10.4.2012 23:13
Onhan se niinkin, mutta taas jos haluaa että takuu säilyy, niin pitäs käyttää huollossa.
11.4.2012 8:18
Nii, kyllähän se pistää vituttamaan jos jossainpäin vaikka rungossa
(huono esimerkki ) on epäonnistunut hitsisauma ja takuuta OLISI jäljellä mutta et ole raaskinut tuhlata paria hunttia öljyjen vaihtoon yms ja sitten lahoaa koko dille kadulle neljään osaan..
11.4.2012 13:23
Niin. Mutta joskin, jos vähänkin enemmän osaavampi kaveri on omistajana, niin kyllä nyt yhen mopon saa parsittua kasaan. Ite ainaki korjaan joka moposta kaikki osat niin kauan kun voi, sittenkun ei enää pysty korjaa ni uutta kehii.
11.4.2012 15:56
samahomma. ei oikeen edes kehtaa viiä takuuhuoltoon asti jonku pikkuvian takia, ku 100km tuonne motormanille meiltä..
11.4.2012 16:28
Mikä se moottorin merkkivalo on? Palaako sitte ku pitäs viiä huoltoo, eikö sammu jos tekee ite huollon?
Saako enoxin kaa -11 dt kulkee 90-95, jos kaikki muuki "ylimääräne" on poistettu ja välit sopivat, kiihtyykö enää hyvin?
Mihin houltoihin nää tonnin ja 5 tonnin huollot kuuluu saako niisä olla viritetty?
Viimeksi muokannut ede97 päivämäärä 11.4.2012 17:22, muokattu yhteensä 1 kerran
11.4.2012 16:47
Tuskin kiihtyy enää kunnolla. Johonki +80 nopeuteen voi viel päästä viisaalla kiihtyvyydellä.
11.4.2012 18:21
ede97 kirjoitti: Mikä se moottorin merkkivalo on? Palaako sitte ku pitäs viiä huoltoo, eikö sammu jos tekee ite huollon?
Itellä ainaki merkkivalo sytty ku miinusnapa oli löysällä, ja oli kosketushäikkä, vika korjaantu ku laitoin miinusnavan kunnolla kiinni ja painoin MODE nappia.
Moricin ohitus onnistui! pikkusen siinä 8000rpm kohalla tärrää vaan menee ohi ku uskaltaa vaan painaa.
(kuva löytyy kohta galleriasta jos kinosti)
11.4.2012 20:14
se syttyy ainaku se löytää jonku vian