Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Viritys

27.8.2011 17:58

Ei tarvitse putkea halkaista kurien poistamiseksi. Irrotat vaan jouset sylinteristä, avaat ruuvin ja kiskot ulos pytystä.

Re: Viritys

28.8.2011 11:30

MopediPoika kirjoitti:Siis eikö se välikappale ole hitsattu kiinni putkeen?

Mietin tätä vain siksi, että jos sen laipan ottaa irti putkesta, niin sen joutuu holkin poistamisen jälkeen hitsaamaan takaisin, eikö niin? Itselläni ei kotona ole hitsausvehkeitä, eikä koulussakaan ole teknistä työtä minulla...

Ei sitä hitsattu ole muilta osin kuin se itse holkki joka sieltä pois porataan. Siinä on yksi klöntti. Poraat sen irti ja hakkaat sen holkin ulos siitä välikappaleeksi.

ja tosiaankaan ei tullut toi öljynsyöttö mieleen, mites sitä lisättiin?

Siiä koneen olikos se oikeallapuolella on sellainen musta vaijeri ja jenga. Sitä jengaa pyörittelet muutaman kierroksen enemmän auki.

Re: Viritys

28.8.2011 13:33

Jaa, tuossa MRT Pro -mopossa se välikappale eli laippa on kai hitsattu kiinni, ainakin motot.net kurien poisto-ohjeiden mukaan. Europassa ei ole hitsattu siis, eli siitä vaan holkkia poistamaan?

Tuosta öljynsyötöstä muuten. Avasin tuon vaihteistoöljyntäyttöaukon tänään ja siinä samalla tuli siirreltyä tuota jengaa pois tieltä ja nyt tuli tunne, että säätö meni varmaan pieleen nyt kun sitä siirtelin. Miten pitäisi säätää se, että olisi vakiomopolle oikeanlaienen öljynsyöttö?

E: Onkohan 100 suutin liian iso tuon holkin poiston jälkeen?

Re: Viritys

28.8.2011 14:05

MopediPoika kirjoitti:Jaa, tuossa MRT Pro -mopossa se välikappale eli laippa on kai hitsattu kiinni, ainakin motot.net kurien poisto-ohjeiden mukaan. Europassa ei ole hitsattu siis, eli siitä vaan holkkia poistamaan?

Tuosta öljynsyötöstä muuten. Avasin tuon vaihteistoöljyntäyttöaukon tänään ja siinä samalla tuli siirreltyä tuota jengaa pois tieltä ja nyt tuli tunne, että säätö meni varmaan pieleen nyt kun sitä siirtelin. Miten pitäisi säätää se, että olisi vakiomopolle oikeanlaienen öljynsyöttö?

E: Onkohan 100 suutin liian iso tuon holkin poiston jälkeen?

No on se juu periaatteessa hitsattu. Siinä on yksi klöntti alimman mutterin kohdalla, mutta e lähti ihan käsivoimin irti ainankin itselläni. Paat sen öljynsyötön sillätavalla että savuttaa hieman (tiedät varmasti että saa öljyä) ja itse kokeilisin 95-100 suuttimilla.

Re: Viritys

28.8.2011 19:08

No tulin tänään sitten avanneeksi tuon putken. Putkessa ei ollut mitään liitoslaippaa, vaan holkki oli heti alkukäyrän alussa, eikä alkukäyrän ja paisarin välissä, kuten täällä luki ohjeissa.

En lähtenyt kumminkaan tuota holkkia irrottamaan, koska pelkään tuon 100 suuttimen olevan liian iso ja tilaan muutaman pienemmän suuttimen ensin netistä. Porasin tuota holkin reikää kuitenkin hieman isommaksi ihan kokeilun vuoksi ja se tuntui tuovan lisää kiihtyvyyttä kun testailin.

Re: Viritys

28.8.2011 19:32

no hyvä homma ettei tarvinnut alkaa halkasta putkee :D
no nyt kun asiassa taas ollaan, niin minkä kokoinen suutin pitäs olla jos ottaa sen holkin/kurin pois putkesta ja sitten ilmanputsarista reikälevyn pois? meneekö 115 jo ihan puskaan?

Re: Viritys

28.8.2011 21:06

100 o sopiva

Re: Viritys

29.8.2011 22:45

100 suutin liia iso.. itelläni on mrt 10 porattu box kuri pois alkukäyrä ilmanputsarin kotelo pois aj 13 etu ratas menee 75-81 ja suutin 88 liian pieni se 92 on sopiva tai 95

Re: Viritys

30.8.2011 17:43

Onko 104 suutin sopiva leovincelle?

Re: Viritys

30.8.2011 19:33

itsellä 100 arrowin kanssa

Ratastus

31.8.2011 16:01

Yritän löytää Rieju RR:ään sopivaa isompaa takaratasta 56-62 kattelin nii tuohon malliin saa vain 48-52 joten sopivatkohan jonkun toisen mallin takarattaan toho mopoon? Oon hommaamas isompaa koska haluan mopon kiihtyvän paremmin mutta ei kulkisi kuitenkaan yli 65km/h.

Re: Viritys

6.9.2011 17:53

oon harkinnu ostaa ton airsal 50cc pytyn, nii nyt tuli mielee pari kysymystä: minkä kokone kaasari ois hyvä, käykö vakio? paljonkoha kulkis vakio kurin kanssa ja ilman kurii? ja minkä kokone suutin ois hyvä olla kurillisena ja kurittomana?

Re: Viritys

6.9.2011 18:45

vastaa kuulemma melkein täysin vakio pyttyä, joten nopeudet ei todennäköisesti muutu lainkaan...

Re: Viritys

8.9.2011 8:02

Eli, kun katsoin tuon Rieju MRT Europan pääsuuttimeen koon omasta mopostani, niin se oli 78. Eli jos otan holkin pois, onko sopiva suutin joku 85-95, vai meneekö siihen 95-105 kuten niihin versioihin joissa on 88 suutin vakiona?

Kun tuossa aloitusviestissä vaan luki, että 2006 mallissa 78 suutin ja 2007 mallissa 88, ja että molempiin menisi 95-105 suutin kurittomana, mutta eikös kurittomaan mopoon mene yleensä about. 10 numeroa isompi suutin kuin vakiona?

Re: Viritys

14.9.2011 20:09

[Vill3] kirjoitti:oon harkinnu ostaa ton airsal 50cc pytyn, nii nyt tuli mielee pari kysymystä: minkä kokone kaasari ois hyvä, käykö vakio? paljonkoha kulkis vakio kurin kanssa ja ilman kurii? ja minkä kokone suutin ois hyvä olla kurillisena ja kurittomana?

Ei kannata kyllä mitään airsalin 50cc ostaa. Ei edes 70cc. Metrakitin pro race 50cc pytyllä saa enemmän irti tehoa ku airsalin 70cc