Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
9.11.2013 11:46
Joo tota kaatusin lähes nollavauhdista. Eturengas tuntuu vemppaavan ylös-alas hiukan, ja tanko on suora mutta tuntuu rengasta nähden vinolta.
10.11.2013 13:40
tankoa saa käännettyä kun avaa sen ison mutterin. Vakio tanko saattaa vääntyä helposti. Ei sille eturenkaalle ja laakereidelle pitäis mitään käydä kun kaatuu. En usko että ois rengas mennyt kieroon. Ellet ole törmännyt johonkin,
11.11.2013 10:52
Derbini vie bensaa todella paljon 74 suuttimella, normaalia?, aioin ostaa 65 suuttimen mikä on suositeltu isoin suutin, onkohan se liian pieni kurittoman putken ja bilteman ilmanputsarin kanssa?
11.11.2013 15:52
Tietäisiköhän joku viisas että mitä tuolla derbin koneessa on mennyt/menossa, kun derbiä polkee kuuluu sellaista kilinää? Eikä lähde käyntiinkään. Ja on myös sellainen ongelma että jos derbiä yrittää työntää käyntiin eli laitan vaihteen päälle takarengas on vaan lukossa eikä työntäessa sitä saa pyörimään. Vaihde päällä polkiessa ilman että kytkin on pohjassa kone pyörii mutta ei yritäkkään liikuttaa mopoa niin kuin pitäisi. Apuja kiitos!
14.11.2013 10:47
Tossa tuli katottua hieman minkä näkönen tulppa on niin tulpan kärki on mennyt lyttyyn, eli ei toimi oikein kunnolla enää. Pitää vissii saada kantta tai pyttyä hieman nostettua. Mietin et yhdella kannentiivisteellä vois korjaantua? Vaiko sylinterin ala-tiivisteellä?
Tuli myös ostettua iha kokeilun vuoksi tommone NGK br9hs-10 sytytystulppa (lyhyempi kierre). Laittelin kiinni ja iha hyvin pärähti käyntii jne... Mietin että onko mitään vakavaa haittaa kun on tuo lyhyempi kierre? Ei pitäis ainakaa ottaa mäntää kiinni...
14.11.2013 20:40
Nonii nyt ois aika vaihtaa x-raceen mäntä mutta noita on montaa erikokoa joten mistäs sen tietää mikä sinne sopis ennen kun purkaa?
14.11.2013 22:05
Eli Derbissä ongelmat jatkuu, mahtasko joku arvata mikä vikana? Uusi mäntä ja kannentiivistevaihdettu taas, mutta ei auttanut:
-Tyhjäkäynnillä toimii loistavasti, mutta ei ota yhtään kierroksia kaasuttaessa.
-Vedet menee palotilaan ja mäntään ja kanteen tulee kolhuja ja naarmuja parinkymmene sekunnin käyttämisen jälkeen
koko yläkerta vaihdettu 500km sitten, kun leikkasi kiinni ja sillonkin oli vedet pytyssä.
Voiko esim. kansi vääntyä itsekeen noin lyhyessä ajassa tai johtuisiko vesipumpusta??
15.11.2013 20:48
Kannen saa kieroksi jo pelkästään vääränlaisella kiristyksellä. Aina kun kannentiivisteen joutuu vaihtamaan, pitäisi myös kannen suoruus tarkastaa. Jos kanteen tulee kolhuja ja naarmuja on jotain mennyt pahasti vikaan kasausvaiheessa koska mäntä ottaa kanteen kiinni.
15.11.2013 21:40
Ehdotuksia mitä kannattaisi lähteä tekemään kun en tahdo saada Derbiä käyntiin. On seisonut nyt kolme viikkoa, eikä lähde sitten millään kyntiin. Eikai nyt bensakaan 3 viikossa vanhene?
Aluksi ei tullut kipinää. Vaihdoin tulpan ja tulpanhatun. Nyt kipinää tulee niin kuin pitääkin. Bensaakin se näyttäisi saavan. Ainakin tulppa kostuu bensasta kun tarpeeksi polkee.
Polkemalla ei edes lupaile. Mäkistarttia yrittäessä ei myöskään lähde käyntiin. Mäkistartatessa ääni on "boooo oooo oooo" kaltainen.
Kaikki ehdotukset ottaisin mielellääni vastaan!
16.11.2013 0:04
Mitäpä jos käyttäisit pyttyä irti niin näät onko leiponut?
16.11.2013 12:13
Tietäisiköhän joku viisas että mitä tuolla derbin koneessa on mennyt/menossa, kun derbiä polkee kuuluu sellaista vinkumista? Eikä lähde käyntiinkään. Ja on myös sellainen ongelma että jos derbiä yrittää työntää käyntiin eli laitan vaihteen päälle takarengas on vaan lukossa eikä työntäessa sitä saa pyörimään. Vaihde päällä polkiessa ilman että kytkin on pohjassa kone pyörii mutta ei yritäkkään liikuttaa mopoa niin kuin pitäisi. Otin yläkerran jo auki eikä siellä ollut mitään ihmeellistä kaikki näyttäisi olevan kunnossa lukuunottamatta pientä naarmua männässä. Kuinka paljon kampurassa pitäisi olla klappia ehjänä? Apuja kiitos!!!
16.11.2013 17:49
Kampiakselissa ei saa olla pystysuunnassa yhtään klappia, sivuttain saa olla. Kokeile työntää 2 vaihteella. Sillä toimii helpommin.
mic-c-o kirjoitti:Nonii nyt ois aika vaihtaa x-raceen mäntä mutta noita on montaa erikokoa joten mistäs sen tietää mikä sinne sopis ennen kun purkaa?
Vaikka katsomalla vanhasta männästä onko se a,b vai c kokoa.
18.11.2013 22:42
Vaihoin tuohon derbiin suuttimen niin se jälkeen kun käynisti niin noin 5 sekunninn ajan se kuulosti normaalilta mutta sit se ei meinnannut pysyy käynnissä ja piti kaasuttaa että pysyy käynnissä. Sitten kun sillä ajoi niin alko vuotaa kaasarista bensaa. Saisko tuo liikaa bensaa tai ilmaa?
19.11.2013 12:32
Terbi7 kirjoitti:Vaihoin tuohon derbiin suuttimen niin se jälkeen kun käynisti niin noin 5 sekunninn ajan se kuulosti normaalilta mutta sit se ei meinnannut pysyy käynnissä ja piti kaasuttaa että pysyy käynnissä. Sitten kun sillä ajoi niin alko vuotaa kaasarista bensaa. Saisko tuo liikaa bensaa tai ilmaa?
Voi olla että kun vaihdoit suuttimen ja laitoit kaasarin pohjan kiinni nii sinne jäi pien rako mistä vuotaa bensaa. Pohja auki ja katot onko se kohon tappi keskellä.
Mulla käyny monesti nii et toi kohon tappi lähteny vähä irtoomaa kun vaihtanu suutinta ja sit kaasarin pohja ei oo menny kokonaa kiinni nii vuotanu bensaa vähän reunoilta
23.11.2013 15:50
Noni jos joku vois kertoo mikä vois olla vikana derbis ku ei lähe käyntiin. Vaihettu sylkkä sarja,kaasari,imukaula ja magneeton puolen stefa mut ei siltikään ees yritä lähtee. Lähtee käyntiin kun laittaa bensaa tulpan reijästä sisään.