Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia SX / RX 2006 ->

28.8.2013 22:49

Olen juuri sanot 2012-vuosimallin Aprilia SX:n, ja olisi pari kysymystä koskien mopon takavaloa, ja kilventelinettä.

Oisko missään mitään helppoa ohjetta, mistä saa ledivalot underiin vakiotakavalon tilalle? Onko mitään valmista takavalokittiä myytävänä missään, vai pitääkö tehdä itse ledeistä, jos pitää niin tutoriaalia?

Mistä saisi halvalla pieniä kilventelineitä? Olisi tarkoitus kiinnittää kilpi vähän taaemmas underiin, ja sen taakse leditakavalot.

29.8.2013 16:26

Mulla on Apikasta mennyt se kaasuttimen kohokammion päällä oleva tiiviste ihan riekaleiksi, pitääkö ostaa uusi tiiviste vai kokonaan uusi kohokammio?
Käykö tuollainen: http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=34887

Ei ole ainakaan muodot samat sen kohokammion kanssa niin ajattelin varmistaa :roll:

29.8.2013 19:22

Onko kellää tietoa, että onko vähä vaarallinen laittaa nokkapihdeillä laitettava sokka pitämään eturatas, ku edellinen omistaja oli laittanu jonku ihan ihmeellisen etu rataan pidikkeineen. Niin kannattaisko metsästää siihen ihan oma pidike vai uskaltaako sinne lyödä vain sokan?

29.8.2013 19:27

da_ali kirjoitti:Olen juuri sanot 2012-vuosimallin Aprilia SX:n, ja olisi pari kysymystä koskien mopon takavaloa, ja kilventelinettä.

Oisko missään mitään helppoa ohjetta, mistä saa ledivalot underiin vakiotakavalon tilalle? Onko mitään valmista takavalokittiä myytävänä missään, vai pitääkö tehdä itse ledeistä, jos pitää niin tutoriaalia?

Mistä saisi halvalla pieniä kilventelineitä? Olisi tarkoitus kiinnittää kilpi vähän taaemmas underiin, ja sen taakse leditakavalot.

Sori tupla viestit mutta niitä joitaki kilventelinehiä saa bilteemasta niissä on takavalo jo valmiina muuta otat vanhan pois ja lyöt uuen kiinni ja poraat vilkuille ja kilvelle reijät. ;)
Suurinpiirtein ton näköne. http://www.katafori.fi/dice_takalippa_p ... a_lampulla

31.8.2013 12:36

Minkä kokoinen suutin olisi sopiva tyhjälle vakioputkelle?

31.8.2013 18:58

noin 90-105

1.9.2013 21:08

vallupoju kirjoitti:Onko kellää tietoa, että onko vähä vaarallinen laittaa nokkapihdeillä laitettava sokka pitämään eturatas, ku edellinen omistaja oli laittanu jonku ihan ihmeellisen etu rataan pidikkeineen. Niin kannattaisko metsästää siihen ihan oma pidike vai uskaltaako sinne lyödä vain sokan?

Itellä on Apikassa kanssa lukkorenkaalla, eipä tuo ole miksikään mennyt. Ja rossipyörässä ei ole koskaan mitään lukkolevyä ollutkaan, se on kanssa sokalla.

3.9.2013 20:13

Eikös näissä ole Ducatin sähköt?
eli CGC-rajoittimen ryöstäjä laitetaan punaseen johtoon?

3.9.2013 22:23

Tietääkö kukaan mitä haittaa jos kaasarin kohokammiosta on tiivisteet lähteny?

4.9.2013 22:56

Kohokammio vuotaa bensat ulos.

6.9.2013 17:38

osaisko joku auttaa mua!moponi aprilia rx 50cc 08 mopo toimii muuten hyvin mutta kun painaa kaasun pohjaan nii kaasu tulee ns jäljessä vähän ja savuttaa aivan pirusti johtuisko tää asia ilmaruuvista kuinka sitä säädetään? :lol:

7.9.2013 16:30

mikä vikana kun mopo heittää heti käynnistettyä kierrokset korkealle ja hiiiitaaasti laskeutuu normaaliksi?

8.9.2013 10:24

Koittakaa pyöritellä tyhjäkäyntiruuvia tai ilmaruuvia. ;)

8.9.2013 14:36

itellä tais olla et sitä tyhjäkäynti ruuvvia ku aukas ni parani enää ei huuda.Silläö se oli ihan pohjassa.Voisiko joku vielä auttaa ,että kun mopo lämpenee niin sit se ei pysy tyhjäkäynnil käynnis ja kaasu tulee jälkikätee.Se tyhjäkäynti ruuvi ei auto kun se on pohjassa kone käynnistäessä huutaa ja hitaasti laskeutaa.moponi on aprilia rx 50cc 08

8.9.2013 14:38

ja miten sitä ilmaruuvia säädetään kannataako sitä itse mennä säätämään vai kannataisiko kääntyä ammatimiesten puolelle?vai voiko olla että kaasari onniin vanha sillä vähänaikaa sitten se vasta putsattiin