Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 9:00

ja kytkin on mopon oikealla puolella

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 19:17

Juu elikkäs otin lootaöljyt pois, ja öljyn seassa oli pientä metallin hilettä :itku:
Sitten avattiin kytkinkoppa, tuossa kuvaa, tuossa kytkinlevyjen (?) keskellä näkyy tuo tappi niin kuuluuko sen heilua laidasta laitaan? http://aijaa.com/QVQKQF

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 19:31

Don't worry, kaikki on kunnossa. Metallihilettä on aina enempi tai vähempi öljyn laadusta ja vaihtovälistä riippuen (sitä varten toisessa propussa on se magnettii) ja tapin kuuluukin liikkua suhteellisen vapaana.

Ja kun nyt olet ilmeisesti siis ekaa kertaa konetta aukomassa, niin muistutan että tarkistat ton tapin asennon kun laitat koppa takaisin. Hampaiden kuuluu oisoittaa perää päin.
Viimeksi muokannut nevssons päivämäärä 5.2.2013 19:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 19:33

Mutta mistäköhän sitten se rohina voisi johtua? :eek:
Lähteekö tuo kytkinlevypaketti kuinka helposti irti?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 19:38

Ruuvit pois niin levyt lähtee nostamalla. Kruunun irrottaminen vaatii sitten jo lukituslevyn taivuttamista ja pulttipyssyä. Ymmärrät varmaan kun sen mutterin näät.

Pöyrittele konetta ja katso ja kuuntele missä hankaa. Katso myös onko jotkut rattaat selvästi kuluneet.

Villi veikkaus, mutta voisiko olla että kiksin mekanisto ei ole toiminut kunnolla ja rattaat on hangannut ajossa yhteen? Luulsisi näkyvän niissä rattaissa jos on.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 19:51

Kiitoksia neuvoista! Täytyy torstaina katsella kun pääsee taas tallille :)
Siis tarkoitatko että käynnistyspolkimen mekanisto ei toimisi kunnolla ?
Olisiko noista kuvista lisäapua? http://aijaa.com/WQbsSj , http://aijaa.com/f3EtAo , http://aijaa.com/DA0efP

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 20:13

Ole hyvä vaan ja sitähän minä juurikin tarkoitin. Ja noista kuvista (vika kuva) päätellen olen jopa ollut oikeassa :) Eli tuo kaynnistyspolkimen akselilla oleva ratas on kulunut sivuilta ja rahina tulee juurikin siitä että ajossa se hankaa tuota toista ratasta vasten. Sopii kokeilla painaa käynnistyspoljinta kaverin derbissä moottorin käydessä ja verrata ääntä.

Paha sanoa sitten millä sen korjaa :| Uusi mekanismi varmaan auttaa, mutta jousienkin vaihto saattaa riittää.

E: Kaasalainen muuten myy noista osia kohtuuhintaan. Eli voisit uusia vaikka molemmat jouset ja itse akselin. Rattaat toiminnee viellä.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

5.2.2013 23:05

Oho, äijähän laittanut vauhdilla toimeksi! Eihän se loppujen lopuksi niin haastavaa ole? ;)

Kannattaa koittaa myös yleisesti että löytyykö välystä rattaista, jos vaikka olisi joku laakeri hajalla (aika epätodennäköistä, mutta samallahan tuo käy kätevästi)

Kuuluiko ääni, kun vaihde oli vapaalla?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

6.2.2013 17:49

Eihän se loppujen lopuksi vaikeaa olekkaan :)
Se on toinen juttu sitten kun joskus pääsee takaisin kasaamaan :D On kyllä kuvat otettu joka vaiheesta.
En koittanu vapaalla kuuluuko ääntä mutta vaihe päällä, kytkin pohjassa tai ei, niin ääni koveni vauhin mukaan :s
Huomenna pääsee tallille lisätutkimuksia tekemään. Eli puran kytkinlevyt pois ja sen kruunun? Ja sittenkö pääsee tutkimaan kunnolla sitä käynnistyspolkimen akselia?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

6.2.2013 18:04

Ei tarvi kytkintä irrotella, vaan käynnispolkimen hässäkkä tulee ihan vetämällä ulos ;) Sitä välissä olevaa ratasta ei välttämättä tarvitse edes irrottaa ollenkaan, jos vika on tuossa missä epäilin.

E: Pitäiskö muuten tämä keskustelu vaihtaa tänne kun ei nyt olla ihan pienten kysymysten äärellä enää

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

6.2.2013 19:25

Tääki kysymys huomen selviää, mutta kysytään nyt viel viisammilta kun en löytänyt kunnollista räjäytyskuvaa, että minkälainen lukitus siinä akselissa sitten on? :nolo:
Juu täytyy huomenna tallilta tulon jälkeen kirjoittaa tuonne rabasa-puolelle.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

8.2.2013 22:26

Minkä kokoinen on -07 derbin vakiomäntä, oma työntömitta hajalla niin ei voi mitata :)

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

8.2.2013 23:50

-_Aksu- kirjoitti:Minkä kokoinen on -07 derbin vakiomäntä, oma työntömitta hajalla niin ei voi mitata :)

39,84

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

10.2.2013 16:43

Terpi leijuttaa kierroksia, ku ajaa kovasti ja kovilla kierroksilla, vapaalla ei leijuta yhtään . Suutin on avrmaa jopa liianki iso ja neulaa laitoin pykälän alaspäin nii turis, joten laitoin neulan takasi entiseen asentoon. Ei luulis liian laihalla käyvän. Mietin imuvuotoja, mut mite minä ne löyvän? :nörtti:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

10.2.2013 18:46

Imuvuodoltahan toi kuullostaa paljonkin, uskoisin että vuoto löytyy imukaulan ja kaasarin väliseltä seudulta.

Hyvin yleistä näissä, että se imukaulan kumi haurastuu josta taas se imuvuoto ja kierrosten leijjuminen sitten johtuu.

Jotkut ovat ainakin starttipilottia käyttäneet.

Suihkutetaan starttipilottia epailtyyn kohtaan ja jos kierrokset nousee, niin vuotaa