Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.12.2012 20:38
Sattuisko joku tietää mistä saisi riejuun katteita (MRX) uusia mieluiten.
Olen koittanut etsiä jo vähän aikaa, mutta ei ole löytyny.
15.12.2012 14:32
maahantuojalta ei kannata tilata, kaveri tilas mrx takakatteet ja vuoden päästä ne lähetti väärät katteet
20.12.2012 1:38
Jaksaiskoha rieju vetää turbokitillä ja 16-60 väleillä

ja mahtuiskohan toi 16 piikkinen edes pyörimään ?
20.12.2012 10:02
Eikös 14 olisi parempi?
20.12.2012 21:08
tolla 16 sais paremmat huiput jos jaksaa vetää. Ihan normiajoon en oo ostamassa vaan haluun saaha kovat huiput ihan testimielessä
20.12.2012 21:50
Paha tolleen lonkalta sanoo onko ne hyvät, kun ei tiiä mitä viriä sulla moperissa? Itellä oli 14/53 välit eli suunnilleen yhtä pitkät kuin 16/60 rieskassa enoxilla ja kyllä se niillä jakso vetää, mutta aina vaihtaessa tippu kiekat alle tehoalueen niin kiihyttely oli aika tuskasta
20.12.2012 23:58
Niinku tossa aikasemmin kerroin, turbokitillä elikkä muuten vakio. Soliferian välityslaskuri kerto huipuiksi vajaat 120 tuolla turbokitillä ja 16-60 väleillä
21.12.2012 0:00
Eipä se jaksa nuilla väleillä läheskään loppuun asti kiertää

Mutta kokeile ja kato paljos saat sen kulkemaa
22.12.2012 16:25
Katalysaattorin poistosta kuvia galleriassa Ekaa kertaa hitsasin ni sauma on sen mukasta. Jos joku muukin on tekemässä, niin suosittelen TODELLA tekemään sen putken katkasun huolellisesti, sillä takaisinhitsaus on paljon helpompaa + saumasta tulee siistimpi ja ei niin näkyvä. Itte vedin rälläkällä ku ei jaksanu sahata, mutta katti suli paisariin kiinni parista kohtaa joka vaikeutti työtä . Rautasahalla siis helpoin katkasta..
E. Sekoilin vähän näitte viestien kaa

nyt on kunnossa
Viimeksi muokannut Juuuso22 päivämäärä 22.12.2012 16:27, muokattu yhteensä 2 kertaa
23.12.2012 21:36
JiiÄll kirjoitti:Katalysaattorin poistosta kuvia galleriassa Ekaa kertaa hitsasin ni sauma on sen mukasta. Jos joku muukin on tekemässä, niin suosittelen TODELLA tekemään sen putken katkasun huolellisesti, sillä takaisinhitsaus on paljon helpompaa + saumasta tulee siistimpi ja ei niin näkyvä. Itte vedin rälläkällä ku ei jaksanu sahata, mutta katti suli paisariin kiinni parista kohtaa joka vaikeutti työtä . Rautasahalla siis helpoin katkasta..
E. Sekoilin vähän näitte viestien kaa

nyt on kunnossa
joo kannattaa leikata millin laikalla tai rautasahalla ja itelläni tuli hieman siistimpää jälkee kun sulla
23.12.2012 22:36
En kyllä ymmärrä miksi olet koko putken katkassu kahtia, kun olisit voinut vaan tehdä "luukun" paisarin rungopuoleisee kylkeen ja repiä sen siitä pois. Ei olis tullu nuita saumoja näkyviin
24.12.2012 2:43
Tuo luukkuhomma oli kyllä tiedossa, mutta se oli senverran ongelmallinen että käytin ton putken papalla, se raotti sitä kylkee ja sano et tää on kiinni tässä eikä se heilu. Elikkä ilmeisesti kun putki lämpes nii sit se sai senverra tilaa et heilu. Kotona ei ollu oikee työkaluja, eikä koulussakaa mitää kummempaa, ni toi oli paras vaihtoehto
2.1.2013 20:06
Noniin, taas ongelmia riapun kanssa.
Vaihdettiin tossa uudet kytkinlevyt koska kytkin luistaa (kovilla kierroksilla siis vain).
Lyötiin kone takasin kiinni ja ajoin päivän sillä. Seuraavana päivänä kun ajelin niin kävi niin, että mopo ei edes liikkunut kun ajoi yli puolikaasulla. Koitin vielä eilen ja nyt ei meinannut liikkua edes pintakaasulla (kun esim. koittaa polttaa kumia, niin takarengas ei pyöri, kone vain huutaa).
Avattiin tossa äsken kytkin poski, eikä mitään normaalista poikkeavaa näkynyt. Koitettiin myös ettei kytkinvaijeri olisi kireellä tms. muttei vika ollut siinäkään.
Öljyinä käytän castrollin 10W-40
Apuja!
2.1.2013 21:50
Vaihdoitko samalla kytkinjouset? Toinen syyllinen vois olla kytkimen painelevyn säätöruuvi, mutta jos siihen et ole koskenut nii tuskin siinä vika on.