Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

13.7.2012 10:19

kaislikko kirjoitti:^Teitkö muuta kuin vaihdoit suuttimen? Ja minkä takia vaihdoit isompaan, jos kerta toimi hyvin tuolla 72 jne..? :)

Voisko olla et sinne on menny roskaa yms.?

Re: Gilera RCR/SMT

13.7.2012 10:39

v1lzu kirjoitti:
kaislikko kirjoitti:^Teitkö muuta kuin vaihdoit suuttimen? Ja minkä takia vaihdoit isompaan, jos kerta toimi hyvin tuolla 72 jne..? :)

Voisko olla et sinne on menny roskaa yms.?

Ei olisi mikään uus juttu. Kannattaa tsekata.

Re: Gilera RCR/SMT

13.7.2012 21:27

Sako600 kirjoitti:Eli kyselisin vielä nuista välityksistä sen verran, että jos edessä on 11 ja takana päälle 60. Vakio mopohan ei sillon kulje mihinkään ehkä 40. Mutta jos edessä on 15 ja takana 60 mitä vakiomopo siihen sanoo?

Ja vielä sen verran että kaverilla ei ole hukkaputkea ja välitykset on 15-60 ja mopo kulkee 60km/h. Onko siinä mitään muuta viriä vai riitääkö nuo? :)

Re: Gilera RCR/SMT

14.7.2012 2:10

Vakiomopoon ei yleisesti ottaen rattaita kannata hirveämmin vaihdella elleivät vakiovälit ole selkeästi liian pitkät/lyhyet ja koneessa riittää puhti parempaankin.

Re: Gilera RCR/SMT

14.7.2012 13:55

Mitäs ootte mieltä kun ajattelin ostaa 90-95 kokoisen suuttimen? Mielestäni se olisi juuri sopiva gilluuni joka tulee olemaan kuriton lähi aikoina, vai onko joku eri mieltä, kertokaa ihmeessä mielipiteenni suuttimen koosta niin saan helpommin pähkäiltyä :--D

Re: Gilera RCR/SMT

14.7.2012 14:17

Itellä oli joko 75 tai 80 kurittomana mut se riippuu moposta.

Re: Gilera RCR/SMT

14.7.2012 15:55

Juuh, kun vähän lueskelin näitä aiempia viestejä nii aika monel oli yli 90 kokonen suutin :/

Re: Gilera RCR/SMT

16.7.2012 20:12

mikä saattais olla vikana kun vaihdoin imukaulan niin tyhjäkäynnillä ottaa ilman ilmansuodatinta täydet kierrokset mutta kun lähtee ajamaan nii veto loppuu ja röpöttää ja kun pistää powerin kiinni niin röpöttää tyhjäkäynnilläkin. Tämä tapahtui nytkyn sataa, seokset koitettu ei ole väärä suutin. Tulppa katottu

Re: Gilera RCR/SMT

16.7.2012 20:35

Suosittelen vaihtamaan Powerfiltterin johonkin parempaan putsariin, vaikkapa Pipercrossiin jonka hinta ei päätä huimaa. Powerfilter on suodatusteholtaan varsin huono ja sen kiinnitys vuotaa monesti, jolloin oikeiden säätöjen löytäminen mahdotonta.

Re: Gilera RCR/SMT

16.7.2012 20:42

voiko johtua muka pelkästään powerista, koska ei toiminut kunnollakaan ilman poweria, ilman poweria otti täydet kierrokset mutta kun lähti ajamaan niin rupesi röpöttämään/ei ottananut kierroksia

Re: Gilera RCR/SMT

16.7.2012 21:31

Ei välttämättä mutta se ei poista Powerin heikkouksia. Voit tietysti putsata kaasarin, mutta suosittelisin putsarin vaihtoa ja kaasuttimen uudelleen säätöä.

Re: Gilera RCR/SMT

17.7.2012 20:30

Elikkäs, vaihettiin gileraan uudet kytkinlevyt, kytkinkoppa paikoilleen ja kokeiltiin. Kytkinvipu liikkuu, mutta ei palaudu? Mikä vikana?

Re: Gilera RCR/SMT

17.7.2012 22:18

Onko neuvoi kuinka sais helposti gilera smt vm.2011 noin 5km/h lisää nopeutta?

Re: Gilera RCR/SMT

18.7.2012 2:13

Ota kuri pois, kun siinä on sähköinen rajoitin niin ei pitäs kulkee ainakaan 60 km/h lujempaa.

Re: Gilera RCR/SMT

18.7.2012 13:06

Elikkäs, vaihettiin gileraan uudet kytkinlevyt, kytkinkoppa paikoilleen ja kokeiltiin. Kytkinvipu liikkuu, mutta ei palaudu? Mikä vikana?