Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.12.2011 15:04
Maillard-navoissa on ainakin ollut jonkinnäkösiä muttereita tossa vivussa(muistaakseni). Tuo kuitenkin taitaa olla Leleu, josta ei itellä ole suurempaa kokemusta. Oletko kattonut räjäytyskuvasta, että se vipu ylipäätään edes lähtee siitä irti?
Suosittelen silti ennen maalausta tuota sitruunahappokäsittelyä. Saa varmasti kaikki ruosteet pois.
31.12.2011 15:29
Mä en ny tajuu. Räjäytyskuvassa näkyy että sen vivun sais irti, mutta mun jarrukilpi ja mittarinpyöritin on ihan eri näköset eikä vivussa oo mitään mutteria.
http://www.kotinet.com/korkki/faktaa/varaosaluettelot_tunturi/tunturi_mopedin_varaosaluettelo_mallit_60-94.pdf Sivu 99.
1.1.2012 18:17
tuo sun oma ei ilman väkivaltaa lähde irti.. ei ole tarkoitettu irroitettavaksi. ja eikös tuo kilpi ole alumiinia joten ei kai sitä maalata tarvitse?
1.1.2012 18:24
Mutta alumiini ei ruostu?
1.1.2012 19:12
Nusnus alumiini hapettuu.
Al + O2 ----> AlO2.
1.1.2012 19:33
Kai mää sit teen ton liotuksen hapossa. Kätevää ku äiti on apteekissa töissä ni saa ilmatteeks kemikaaleja
1.1.2012 20:35
Zoner v2 kirjoitti:Nusnus alumiini hapettuu.
Al + O2 ----> AlO2.
Joka on puhekielessä ihan eri asia kuin ruostuminen.
Tee sillä sitruunahapolla joku 5%-10% liuos, niin ei ole mitään järjettömän väkevää, eli ei haittaa vaikka vähän loiskuisikin iholle. En tosin tiiä tekeekö toi aine vahvanakaan mitään iholle.
6.1.2012 10:37
Lähteekö tuo akseli ihan vasaralla ja putooko sit laakerit pois? Ny ois sitruunahappoo.
7.1.2012 0:12
Tilaus moparille vetämässä, mietin onko kannattavaa ostaa se lohkojen avarrusjyrsin? Pitäisi olla 75cc:lle mitoitettu.
7.1.2012 1:14
Suht kätevä voisi olla jos noita 75cc avarruksia tekee. Kaiketikkin laitetaan pinnapultteihin kiinni se häkkyrä, ja porataan siinä setissä mukana tulevalla terällä vaan läpi.
70cc avarrukset on sen verta helppoja tehdä dremelilläkin (ilmeisesti se koroke pois vaan?), mutta 75 ccssä taitaa olla enemmän haastetta. Kaiketikkin pitää varoa erityisesti niitä pinnapulttien ympärystöjä, ettei ota liikaa ttavaraa pois ympäriltä, jos olen asian oikein käsittänyt?
Pitäisi itekkin laittaa tilausta vetämään, ja tilata ton pappatunturin etujarruun uusi levittäjä, ja se toinen tappi mihin ne palat tulee kiinni.
BTW, ei kellään olisi kunnossa olevaa pappatunaan tulevaamaillard-jarrukilpeä, jossa lukee ATOM? Olisi tarvetta kun tonne oman jarrukilven sisälle on katkenneet ne tapit, jotka pitää sen haarukkaosan paikallaan...Voisi haarukkaosa pysyä kyllä paikallaan ihan tolla yhdellä pultillakin, mutta mieluummin ostan uuden.
7.1.2012 1:56
Mähän otan ton jarrurummun akseleineen kouluun mukaan, laitan sorviin kiinni ja koitan irrottaa sen mittarinpyörittimen mutterin hitaalla asetuksella ja jakarilla. Jos ei sillä lähe ni perkele.
Viimeksi muokannut Retroilija päivämäärä 7.1.2012 2:28, muokattu yhteensä 1 kerran
7.1.2012 2:21
Slerpa: Tsekkaa Sillankorvalta. Siellä on muistaakseni uusia kilpejä.
7.1.2012 2:33
Ei ollut kun kävin pari vuotta sitten. Pitänee soitella jos olisi jostain saanut sellasia hankittua. Hinta on tietysti tollasissa kammottavan ja järkyttävän välimaastossa?
7.1.2012 15:31
Ei, taisi olla jotain 10e kipale kun tsekkasin joskus muistaakseni Leleun kilpeä.. Voi olla että oli maillard.
7.1.2012 22:26
No, siinä tapauksessa pitänee pirauttaa.