Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.3.2011 22:51
Juu, uutena en iha heti lähtis mopoo ostaan, ellei sit just tuu kilometrejä tosi paljon jne.. Ja kait siitä jos ostais esim. nyt 800eurolla Orionin, sitten myy syksyllä heti pois/vasta keväällä, niin luulis saavan n. 650e viel takasin? Olettaen että kilometrei tulee max 2000.. Ja vakuutusmaksu menee kans mut ei se nii paljoo maksa, ja onha ajaminen kuitenki sen arvosta.
E: On tää kyl nyt nii vaikeeta päättää et ostaisko kuitenki merkkimopon.. 2tahti olis kyl paljon pirteempi ja se tuoksu..
6.3.2011 23:22
Motoross kirjoitti:Janiih kirjoitti:Kaveri osti orionin uutena ja kokoajan oli pikkuvikoja joita sai joka viikko käydä liikkeessä korjauttamassa.
Osaatko kuvailla tarkemmin minkälaist vikaa, oliko mitää ajamista estävää? Onkos muilla kokemuksia näistä?
Tais olla vaan kaikenlaisia sähkövikoja. Kävi takuussa korjaamassa kun esim takavalo ei toiminut, ja kun ajo takasin kotia päin niin taas oli takavalo rikki ja sama vika. Useempaan kertaan sai siis käydä korjauttamassa ja tais lopulta perua kaupat liikkeen kanssa.
6.3.2011 23:35
No se ei ole mun mielestä kovin iso vika, jos takavalo palaa joka välissä. Luulis olevan helposti korjattavissa?
6.3.2011 23:53
kai sitä kumminkii haluaa että uusi mopo toimii niinkuin pitääkin, eikös? ja jos se kokoajan palaa uudestaan, niin sähköissä on oltava jokin viturallaan ja sähköhommat ei ole omasta mielestä niitä helpoimpia.
ja sit siihen jälleenmyymiseen. kiinalaiset eivät mene käytettyinä hyvin kaupaksi, ellei laita hintaa todella alas.
6.3.2011 23:57
Kyllä nyt taidan kallistua sittenki laadukkaamman mopon puoleen, eiköhän jostai sopivaa hintaa jonkunlaine löydy kuitenki.. Tulee joo kans itelläni sellane tunne ku kattoo noin kiinanmopoja, et hinta alkaa kuitenki tuntuu korkeelta, vaikka oliski melkeen uus, koska saattaaha niissä olla vikaa jos jonkinlaista..
7.3.2011 16:13
Joo no pakko myöntää et sillonko ite sain Orionin nii sillä ei voinu ajaa.
Ensinnäki kaasukapula oli p*skana heti tullessa. Sen jälkeen huomasin et mopo vuotaa bensaa ylivuotoletkuista ja ilmanputsarista. Vietiin mopo sitte takuuhuoltoon ja sen jälkeen se kyllä toimi. Tosin kaasari siihen on nyt vaihettu, tosin tämä uuski vuotaa vielä bensaa vähän jos jää bensahana auki sillonko mopo on sammuksissa...
Ja sit tosta takavalosta, mulla se toimii sillee et jarruvalo palaa koko ajan vaikka kaikki muut valot ois pois päältä ja polkimeen ei koskis. Vähän tyly takana ajavien kannalta ko eivät sitte tiä millon alan jarruttaa.
8.3.2011 11:02
TH3R1PP3R kirjoitti:Ja sit tosta takavalosta, mulla se toimii sillee et jarruvalo palaa koko ajan vaikka kaikki muut valot ois pois päältä ja polkimeen ei koskis. Vähän tyly takana ajavien kannalta ko eivät sitte tiä millon alan jarruttaa.
varmaan jarruvalon katkasia vaan kusee, tai on väärillä säädöillä
8.3.2011 11:35
tai piuhat väärässä järjestyksessä
8.3.2011 17:53
Kumman ostaisin. Titan Force F18 Supermoto 50cc vaiko Titan Force STM50 2T Enduro 2011 50cc ?
Pituuttahan itselläni on 185cm ja tietojen mukaan pitäisi olla tuo Enduro korkeampi,kuin tuo supermoto.
Joten mielipidettä kehiin?!
8.3.2011 18:03
Petsku131 kirjoitti:Kumman ostaisin. Titan Force F18 Supermoto 50cc vaiko Titan Force STM50 2T Enduro 2011 50cc ?
Pituuttahan itselläni on 185cm ja tietojen mukaan pitäisi olla tuo Enduro korkeampi,kuin tuo supermoto.
Joten mielipidettä kehiin?!
Joo, mutta jos oot 185cm niin uletut kyllä aivan hyvin ajamaan endurollakin. Mutta osta se, mikä on sun mielstä tarpeellisin. Jos ajelet asvaltilla suurimman osan, ja santateillä et juuri ollenkaan niin osta supermoto. Mutta jos taas joudut ajamaan 15km santatietä, ennen kun pääset asfaltille niin osta enduro. Mutta mun oma mielipide on, että supermoto on hienompi.
8.3.2011 18:05
Itsekkin kelailin vähän tuota supermotoa,kun pääkaupunkiseudulla asun,mutta jos sen korkeus on 85cm niin se vaikuttaa minunlaiselleni järkäleelle aika pieneltä menopeliltä ja siksi harkitsenkin tuota enduroa.
8.3.2011 18:14
Mitäs nämä Roxon DuellTT-mopot on? Vissiin italialaisia, mutta saakos noihin moottoreihin osia mistään ( vissii Morini 2t -kone)? Onko miten luotettavia?
8.3.2011 19:13
Petsku131 kirjoitti:Itsekkin kelailin vähän tuota supermotoa,kun pääkaupunkiseudulla asun,mutta jos sen korkeus on 85cm niin se vaikuttaa minunlaiselleni järkäleelle aika pieneltä menopeliltä ja siksi harkitsenkin tuota enduroa.
Eihän se istuinkorkeus kovin merkittävästi kasva, vaikka onkin enduro. Mutta vähäsen kumminki.
8.3.2011 19:40
Mutta eroavatko nuo muuten mitenkään,kuin että enduron istuin vähän korkeammalla ja sopii paremmin maastoköyttöön. Onko enduro laiskempi kiihtymään kun sm, polttoainekulutus jne!? Hyvin vaikea saada aiheesta tietoa,kun nuo kyseiset mopot ovat niin uusia malleja.
8.3.2011 19:57
Käytä järkeä nyt hyvä mies!
Nää enduro ja supermotothan on 'perusmalleja'. Polttoainekulutushan on minusta pitkästi moottorikohtaista, mutta mietitäänpäs nyt hetki: Endurolla ajat metsässä, joudut käyttämään vaihtelevaa kaasua paljon. Toisin kun taas supermotolla ajat tiellä tasakaasua, kummasta tyhjenee tankki nopeammin?
Ja tuosta kiihtyvyydestä luulisin, että tuo enduro kiihtyy paremmin mitä supermoto, tiedä sitten, en ole alan asiantuntija, mutta kunhan päden taas jotain.