Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.8.2011 22:50
Melko helposti. Ducatin puolalta tulee vain yksi johto valosähköille, se pitää jakaa kahdeksi, koska Riejussa osa sähköstä on vaihtosähköä ja esim. moottorinohjausyksikköä varten jännitteensäädin ja konkka tasasuuntaavat sähkön.
18.8.2011 23:01
agetzy kirjoitti:Melko helposti. Ducatin puolalta tulee vain yksi johto valosähköille, se pitää jakaa kahdeksi, koska Riejussa osa sähköstä on vaihtosähköä ja esim. moottorinohjausyksikköä varten jännitteensäädin ja konkka tasasuuntaavat sähkön.
Kävin asiaa kyselemässä Rieju huollosta ja sanoivat että uudempiin MRT malleihin ei mene ducatin sähköt.
18.8.2011 23:41
Menee kun vaihdatat: Staattorin,cdi:n, cdi:n johdot, vauhtipyörä, sytyksen muut palikat yms.
19.8.2011 14:30
^Samppa^ kirjoitti:Menee kun vaihdatat: Staattorin,cdi:n, cdi:n johdot, vauhtipyörä, sytyksen muut palikat yms.
Ei mene uudempiin MRT malleihin. Olivat kokeilleet ja pitäisi lohkoja ja jotain muutakin koneesta uusia.
19.8.2011 15:27
Mikäs niissä Minarellin lohkoissa eroaa vuosimallien mukaan? Itse en kyllä tiedä, että olisi jotain eroja...
20.8.2011 21:22
Pelihullu kirjoitti:Tällä hetkellä on 90 suutin -04 RR:ssä ja onkohan se liian pieni? Kuri otettu pois liitoskohasta, 12/52 välit ja pipercross. Alkoi vaan mietityttämään kun kaksi päällä ajelin niin lämmöt nousi ja merkkivalo palo. Nesteet tarkistettu. johtuisikohan tämä suuttimesta?
edit: vai johtuukohan raskaasta kaasukädestä..
onks sulla otettu pakoaukon kohalta kansa se hitsattu kuri? Mulla meni putki punaseks ku oli se toine kuri siel. Heti ku otti pois nii toimi normisti:D
22.8.2011 17:37
Miten on...olen kuullut että jos mopo ottaa vain pienen tehopiikin se rasittaa konetta mutta kunnon piikki einiin? esim jos piikki on vain n. 1/3 normaalista piikistä vakioputkella. Kyselen kun olen viilannut kuria jonkin verran. Eli rasittaako pieni piikki mäntää yms?
22.8.2011 17:54
Riejuuu^^ kirjoitti:Miten on...olen kuullut että jos mopo ottaa vain pienen tehopiikin se rasittaa konetta mutta kunnon piikki einiin? esim jos piikki on vain n. 1/3 normaalista piikistä vakioputkella. Kyselen kun olen viilannut kuria jonkin verran. Eli rasittaako pieni piikki mäntää yms?
Ei kai se mitenkään rasia, eipä tuo kurillinen vakioputki kunnon "piikkiä" ota..
22.8.2011 21:25
Skrapa kirjoitti:Riejuuu^^ kirjoitti:Miten on...olen kuullut että jos mopo ottaa vain pienen tehopiikin se rasittaa konetta mutta kunnon piikki einiin? esim jos piikki on vain n. 1/3 normaalista piikistä vakioputkella. Kyselen kun olen viilannut kuria jonkin verran. Eli rasittaako pieni piikki mäntää yms?
Ei kai se mitenkään rasia, eipä tuo kurillinen vakioputki kunnon "piikkiä" ota..
Lainatakseni ^Samppa^:aa kun oli niin hyvin sanottu.
^Samppa^ kirjoitti:No huh huh et sai hyvät naurut tosta "Vakio putki ei ota piikkiä" jos herra on yhtään syvemmälle perehtyny asiaan kun puhutaan "Piikistä" ni tarkotetaan pää asias tehoaluetta jolloin vääntö on suurin, et iha hyvä muute :,D
Ja ei rasita mäntää, ennemmin tehoputken piikki rasittaa mäntää (vakiomäntää ja kirpparin 15e mäntiä), tehoputken tehoalue on normaalisti paljon pidempi kuin vakioputkella, ja mopot on suunniteltu toimimaan täysin kurittomana joten huoleti voit ajella.
26.8.2011 18:57
Itselläni on siis Rieju MRT 50 Motard Europa, 2011 vuoden malli. Kulkee vakiona mittariin sen 50 km/h. Ajattelin piristää hiukan ottamalla holkin pois ja vaihtamalla suuttimen. Pätevätkö tuossa mopossa samat holkin poisto-ohjeet kuin tuossa MRT Pron kuristusten poistossa?
Tuolla holkin poistolla saisi kai vauhtia sitten sen 60 km/h. Kuinka iso suutin kannattaa laittaa holkin poistamisen jälkeen? 95 tai sitten 100? 105 lienee jo liian iso? Entä onko tuossa holkinpoistossa mitään riskiä, että jotakin tärkeää hajoaisi? Miten käy jos tiivisteet hajoavat?
26.8.2011 23:37
MopediPoika kirjoitti:Itselläni on siis Rieju MRT 50 Motard Europa, 2011 vuoden malli. Kulkee vakiona mittariin sen 50 km/h. Ajattelin piristää hiukan ottamalla holkin pois ja vaihtamalla suuttimen. Pätevätkö tuossa mopossa samat holkin poisto-ohjeet kuin tuossa MRT Pron kuristusten poistossa?
Tuolla holkin poistolla saisi kai vauhtia sitten sen 60 km/h. Kuinka iso suutin kannattaa laittaa holkin poistamisen jälkeen? 95 tai sitten 100? 105 lienee jo liian iso? Entä onko tuossa holkinpoistossa mitään riskiä, että jotakin tärkeää hajoaisi? Miten käy jos tiivisteet hajoavat?
Putki auki palasiksi ja senkus porailee kaikki haitat ja turhakkeet irti. Omassa power up MRTssäni on nyt 95 suutin, mutta voisi laittaa 98 koska on vähän laihalla nyt. Mitkä tiivisteet siinä mukamas voisi hajota? Eihän putkessa kait mitään tiivistettä ole? Jos nyt päätät koneen kuitenkin avata niin osta ihmeessä uudet kannentiivisteet.
27.8.2011 0:14
Siis se holkkihan on alkukäyrän ja paisarin liitoslaipassa, eikö? Siellä alkukäyrän välissä pitäisi olla tiivisteet, jotka joutuu vetäämään irti jotta pystyy poraamaan kurin irti.
Paljonko oma MRT:si kulkee nyt ja olet siis holkin poistanut? Alkaako kuluttaa paljonkin enemmän bensaa holkin poistamisen ja suuttimen vaihdoin jälkeen?
Ja en siis ole varma onko tuo holkki samassa paikassa tuossa MRT Motard Europassa, kuin MRT Prossa. Miten sinulla oli tuossa MRT PowerUpissa?
27.8.2011 12:42
MopediPoika kirjoitti:Siis se holkkihan on alkukäyrän ja paisarin liitoslaipassa, eikö? Siellä alkukäyrän välissä pitäisi olla tiivisteet, jotka joutuu vetäämään irti jotta pystyy poraamaan kurin irti.
Paljonko oma MRT:si kulkee nyt ja olet siis holkin poistanut? Alkaako kuluttaa paljonkin enemmän bensaa holkin poistamisen ja suuttimen vaihdoin jälkeen?
Ja en siis ole varma onko tuo holkki samassa paikassa tuossa MRT Motard Europassa, kuin MRT Prossa. Miten sinulla oli tuossa MRT PowerUpissa?
Minulla oli power upissa Juurikin tuossa alkukäyrän ja paisarin välissä olevassa kappaleessa sellainen holkki. Se oli kiinni yhdellä hitsipallolla. Porasin siihen palloon hetkenaikaa ja viimeistelin dremelillä. Sitten otin hylsyn, asetin sen holkin päälle ja hienosäätölekalla täräytin irti. Välikappaleen laitoin takaisin paisarin ja alkukäyrän väliin. Ei siellä mitään tiivisteitä kyllä ollut. Omassani oli kyllä alimman ruuvin kohdalla hitsattu tai jotain tehty, mutta se aukesi kun avasi kaikki muut ruuvit ensin ja vähän väänsi sitä sivusuuntaan.
Kurit poistin, lisäsin öljysyöttöä ja vaihdoin 95 suuttimen. Alkoi kulkemaan sen 55-60km/h, mutta huusi aika hyvin ja sai kokoajan vaihtaa vaihdetta. vaihdoin eteen 14 piikkise eturattaan ja 14/52 välityksillä kiihtyy silti ihan hyvin, kulkee sen 64-68km/h riippuen siitä mitenkauan kiihdyttää (rajoitin alkaa hakkaamaan jo jossain 60km/h, mutta joustaa siitä vähäsen.
27.8.2011 16:57
Siis eikö se välikappale ole hitsattu kiinni putkeen?
Mietin tätä vain siksi, että jos sen laipan ottaa irti putkesta, niin sen joutuu holkin poistamisen jälkeen hitsaamaan takaisin, eikö niin? Itselläni ei kotona ole hitsausvehkeitä, eikä koulussakaan ole teknistä työtä minulla...
27.8.2011 17:46
siis hetkinen
eli jos ne kurit meinas porata pois sieltä niin pitää halkaista putki?
sitten on sama onkelma kun MopediPojalla, kun ei ole hitsausälineitä kotona ja koulussa ei teknisen tunneilla anneta oikee viritellä mopoja...
ja tosiaankaan ei tullut toi öljynsyöttö mieleen, mites sitä lisättiin?