Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 20:52

t0mppaa kirjoitti:
AapoV kirjoitti:Ensin kytkinkopasta ja sitten hienosäätö vaijerista ;)


perkeleen aapov puhut paskaa minkä ennätät :x kytkin ei irrota kun se pyrkii eteenpäin,ja luistaa jos kone huutaa ja mopo ei veä mihkää. ;)


joo niinhän se onkin, mun moka :s Mutta jos mopo pyrkii eteenpäin kytkin pohjassa niin silloin pitää kiristää, eikä löysätä sitä kytkintä, koska kytkin ei mene pohjaan.. kokemusta löytyy vaikka käsitteet välillä hukassa :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 21:37

t0mppaa kirjoitti:näin juuri ,silläki on merkitystä mitä ölyjä käyttää,ja kytkinlevyn kunto. ;)

Hyvät öljyt on ja kytkinlevyt ja jouset just vaihettu.. Mutta ite ainaki ajattelisin et kun ei ns. ota tarpeeks nii pitäis kiristää pikkuse viel.. Korjatkaa jos oon vääräs.. :nolo: Kun tässä nyt tullu vastausta puoleen ja toiseen..

Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 22:01

no lähe vaikka siitä että kytkinvivun vapaa liike on 10-20mm :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 22:29

Tuli viime vuonna loppukesästä teetätettyy mankiin koneremontti paikallisessa pienkonekorjaamossa. Sen jälkeen ei oo toiminu valot ja tää korjaamon pitäjä onki vähä hankala tapaus nii attelin että itte laittais ne sähköt kuntoon. Oliskoha konetta aukastessa voinu irrota joku johto nii ei siks toimi? Mitä muuta kannattas tarkistaa? Ennen koneremppaa toiminu siis täydellisesti kaikki sähköt paitsi äänimerkki.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.4.2011 14:11

petu; kirjoitti:Tuli viime vuonna loppukesästä teetätettyy mankiin koneremontti paikallisessa pienkonekorjaamossa. Sen jälkeen ei oo toiminu valot ja tää korjaamon pitäjä onki vähä hankala tapaus nii attelin että itte laittais ne sähköt kuntoon. Oliskoha konetta aukastessa voinu irrota joku johto nii ei siks toimi? Mitä muuta kannattas tarkistaa? Ennen koneremppaa toiminu siis täydellisesti kaikki sähköt paitsi äänimerkki.
Valopuola?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.4.2011 15:59

Mites ois tälläset mankii? Meneeköhän tolla kaulalla?
http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=644
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1677

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.4.2011 16:55

Toi kaula kuuluu: http://www.ooracing.com/store/index.php?act=viewProd&productId=3076

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.4.2011 17:50

oliskohan toi sopiva kassu 72cc manaa? (http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... cts_id=606)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.4.2011 20:02

Tuskin menee ellei sulla oo jotain kumista välipalaa tohon.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.4.2011 23:50

mitäs sää tolla meinaat? kyä sen kiinni saa, aattelin vaa että onko sopivan kokonen/mallinen yms.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.4.2011 7:57

Kyllähän se on ihan jees, ite en noita Dellortoja kyllä suosittele, ja tuolla kakskymppisellä saa aika hyvin jo kaikki kaakit pihalle siitä 72cc:stä, JOS sulla on myös parempi kansi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.4.2011 2:11

Hjelppii :| tänään oli aikaa ja kiinnostusta kattoo tarkemmin mikä siinä mankissa nyt rohisee.. No nokkaketju ei ollu laahannu mutta imuventtiili oli tehnyt epätoivottua tuttavuutta männän kanssa, ei pahasti imuventtiilissä ei mitää jälkee ja on suora mutta männässä pieni kolo kerinnyt jo tulla.. scheisse. Noh ajotushan siinä pakosti kusee, muttakun olen jo sitäkin muuttanut. Se lovi ei osu tarkasti yhdelle hampaalle joten kokeilin myös sitä toista mikä oli toiseksi lähin siinä alempana mutta silloin nakutti ihan kunnolla, pitäskö mun siirtää nyt ajotusta toiseen suuntaan eli pyörittää nokkaratasta vastapäivään että ei imuventtiili pääse nussii mäntään?? menin jo iha sekasin ku aattelin ite ajatella tota :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.4.2011 13:59

Zapsky kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:Hjelppii :| tänään oli aikaa ja kiinnostusta kattoo tarkemmin mikä siinä mankissa nyt rohisee.. No nokkaketju ei ollu laahannu m...attelin ite ajatella tota :D

Perus sääntö näissä on se, että jossei saa osumaan hampaalleen ajotusmerkin kohdalle, niin laittaa yhden ylemmäs. On sitte eri asia miten toimii, kun näitä koneita on niin paljon erilaisia jo markkinoilla...
Nyt kokeilin silläki, ja sama homma jatkuu, alkaa rohisemaan ja tökkimää ikävästi yläkierroksilla :| mikä helvetti tuossa nyt on kun ei saa toimimaa vaikka kokeiltu kolmella eri asennolla, se mikä käy lähimmäks, siitä alemmaks yks ja nakutti kunnolla, sitte siitä lähimmästä ylempi niin rohisee samalla tavalla. pitäskö vielä yks ylemmäks? 8o En laittanu lisä alatiivareita ku on se nyt pakko toimia kun on ihan pienellä kuvulla oleva uudenmallin mäntä ja 110cc laskematon kansi...

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.4.2011 18:59

Zapsky kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:En laittanu lisä alatiivareita ku on se nyt pakko toimia kun on ihan pienellä kuvulla oleva uudenmallin mäntä ja 110cc laskematon kansi...

Kuseekohan ihmiset hei tossa kohtaa joku?

Entä käytätkö oikeeta merkkiä vauhtipyörässä? Siellä on se T merkki, ja joissain löytyy vierestä joku toinenkin merkki, jota ei kuulu käyttää...
Sis uudenmallin 72cc sylkkä tossa :) on on T merkki eikä F.. Loppuu multa ideat mikä tossa ooikei on..

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.4.2011 21:15

Venttiilien jouset niin kulahtaneet, ettei kerkiä palauttaa venttiileita ajoissa ja tekee tuttavuutta männän kanssa?