Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.7.2011 20:34
Selvä heti huomenna touhuumaan,varmaan joku alle puolet lähtee ni on sopiva.
Kiitti avusta.
4.7.2011 23:10
http://www.youtube.com/watch?v=sPgPT5GZFIYSiinä vähä ajovideota, vähä huonossti kamera kohdistettu ku oli visiirin yläreunassa klipsillä kiinni. Huomenna varmaa epoksiliimaa kaupasta ja tarranauhaa nii saa siihe visiirin sisäpuolelle paremmin sen kiinni nii pitäs nähä jotain muutaki ku horisontti
5.7.2011 18:59
Nonniin, laitoin 10 piikkisen eturattaan ja kylläpäs meno piristyi. 11p oli selvästi liian iso tolle mun itsetehdylle kuripalalle, mutta kympillä jaksaa kulkea ja vääntää kivasti. Liikennevaloista lähtee ihan hyvin myös, eikä mäkiin hyydy ollenkaan niin pahasti, taitaa nyt kone päästä sille "teho"alueelle niin jaksaa mennä johonkin kun 11piikkisellä kierrokset jäi turhan alas. Aika paljonha kone kyllä huutaa mutta kiihtyypähän iha hyvin nyt
Ja voisko joku varmistaa että mikä on suurin takaratas mikä menee genericciin? Pistän varmaa vieläki tiheempää rissaa ja kurin pois alkukäyrästä nii pääsee vähä metsäisemmilläkin teillä eteenpäin. CPI:n 62 piikkinen meniskö, jotku on puhunu että reiät poraamalla menee, pitääkö paikkansa? Ja ilmeisesti vanhan aprilian 58 piikkine menis suoraa.
Törkee hintaero noilla muute CPI ja aprilian rattailla, CPI maksaa yli 30€ mutta aprilia vaa 16€. joku vetää välistä
8.7.2011 12:14
Mistä Genericin USD-keulaan räjäytyskuva? kellään tietoo?
8.7.2011 22:31
--
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 19.5.2013 20:12, muokattu yhteensä 1 kerran
9.7.2011 2:50
KarsTa kirjoitti:pitäskös 70cc airsalille vaihtaa vahvistettu kampiakseli vai vaan kiertokankisarja ja petilaakerit? ja meniskös noille vireille 28mm mikuni (väittävät notta vastais noin 21 rellortoa) vai onko jo liika suuri?
70cc Airsal ei tarvi muuta kuin jäykemmät kytkinjouset. Jos alakerralla on ajettu enemmän, kannattaa vaihtaa laakerit uusiin
9.7.2011 21:06
Nyt täytyis katella onko tuolta menny männänrengas paskaks. Oisko neuvoa miten pääsee helpoimmin mäntään käsiksi? Ei viittis mennä testailee, jos puranki jotain mitä ei ois tarvinu..
9.7.2011 22:07
No alota purkamalla mopoo sen verra että pääset koneeseen käsiksi, tai vaihtoehtoisesti otat koko moottorin sieltä irti ja sittenhä se on pikkuhomma kattoo mäntä. Eli irrotat tulpanhatun, sitten otat sylinterinkannen pois (tulpan pitäisi lähtee siinä mukana, ei tarvitse irrottaa) ja sylinteri pitäisi lähtee nostamalla pois, tai site voi olla parilla pultilla kiinni. Ja siinäs sitte sulla on mäntä nokkasi edessä ja voit todeta sen kuntoa. Sitte ku avaat koneen nii voi sitä kiertokankeakin vähä kattoo että onko pahasti väljyyttä jo...
10.7.2011 0:16
Kiitos tiedoista. Etenin jo sen verran että tankki ja katteet otin pois ja sylinterin kannenki irrotin (jäähdytysnesteet purskahti ulos, normaalia?). En jaksanu sylinteriä irrottaa vielä kokonaan, ehkä huomenna sitten.
10.7.2011 0:24
Ainii perkele, nestejäähys pitää tietty valuttaa jäähdytysnesteet pois tieltä, no se taitaa sulla olla jo hoidettu
ei voi kato kaikkea muistaa... muista sitten vaan laittaa uudet nesteet sinne ennen ku käytät koneen lämpimäksi ettei leivo pullaa kun lähdet testaamaan.
10.7.2011 15:30
Nyt irrotin koko sylinterin. Kattelin mäntää ja huomasin että molemmilla puolilla ja päällä oli sellanen pikku halkeama. Johtuisko siitä se, että lähtee vain työntämällä käyntiin ja ei pysy tyhjäkäyntiä?
10.7.2011 16:29
Voi hyvinkin johtua, koneessa ei todennäköisesti ole kunnon puristuksia. Uutta mäntää peliin.
10.7.2011 20:52
Ja muista sitte ostaa kunnon mäntä eikä sitä halvinta mitä kaupast saa. Sijoita kerralla kunnolliseen nii ajat sillä myös pitkään.
Ja hoonauta/poraa (kumpi lie vakiopyttyyn) pytty samalla. Sitte kyllä ajelee taas pitkän aikaa jos alakerran laakerit ovat hyvässä kunnossa.
11.7.2011 11:44
Missähän se ruuvi/pultti on mistä voi tyhjentää moottoriöljyt. Niin ja minkälaista öljyä kannattais laittaa sinne? Onhan tuolla autotallissa jotain moottoriöljyä, mutta se on aivan eriväristä ku se mitä mopossa on.