Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

9.7.2012 22:49

Bensansyötössä häikkää? Kokeile aluksi avata ja puhdistaa kaasari.

10.7.2012 19:05

Miten laitetaan gileran käynnistyspolkimen akseli kiinni? Yritettiin laittaa mut ei ne jouset oikee mee kohillee? Mikä menee väärin?

10.7.2012 21:19

Vaihtoin keulaan stefan niin silti vuotaa, mitäköhän tein väärin. uusi stefa oli ehjä ja sen sokka rinkulan laittoin kyllä perille koloon. öljyt tulee vaan ulos. :|

10.7.2012 21:56

Eli kyselisin vielä nuista välityksistä sen verran, että jos edessä on 11 ja takana päälle 60. Vakio mopohan ei sillon kulje mihinkään ehkä 40. Mutta jos edessä on 15 ja takana 60 mitä vakiomopo siihen sanoo?

Ja vielä sen verran että kaverilla ei ole hukkaputkea ja välitykset on 15-60 ja mopo kulkee 60km/h. Onko siinä mitään muuta viriä vai riitääkö nuo? :)

11.7.2012 16:23

Käykö Gilera vm. 2002 takajarru sylinteri ja satula gileraan joka on 2004?

11.7.2012 19:34

nyt kun oon purkamassa nuita pumppuja nii alhaalla on se kuusiokolo pultti nii lähteekö se kokonaan pois vai jääkö pyörimään niinku tyhjää ku mulla aukesi mutta ei lähe pois ja liukuputki ei lähe vetämällä pois?Auttakaa nyt!!!!

12.7.2012 0:27

Tarvis vähä viisaampien ihmisten mielipidettä tässä.

Mulla on uus gilera smt racing mopo ja sisäänajo on suoritettu niin ajattelin vähä piristää kun eihän se oikein mäkiin jaksa mennä. Eli ajattelin ottaa putken alkukäyrästä kurin pois, pitäiskö sillon isontaa suutinta jos ottaa kurin pois? Vai voiko olla vakio suutin ja esim ajaa ryyppy päällä? Ja pitäiskö siihen tehä jotain muutakin samalla? :s

Vielä sellainen lisäys että pitääkö mopon olla vakio kun viedään huoltoon? Jos on merkkihuollossa, että rupeeko ne jotai nipottaa sielä vai? 8o

12.7.2012 13:46

Mikzu_ kirjoitti:Tarvis vähä viisaampien ihmisten mielipidettä tässä.

Mulla on uus gilera smt racing mopo ja sisäänajo on suoritettu niin ajattelin vähä piristää kun eihän se oikein mäkiin jaksa mennä. Eli ajattelin ottaa putken alkukäyrästä kurin pois, pitäiskö sillon isontaa suutinta jos ottaa kurin pois? Vai voiko olla vakio suutin ja esim ajaa ryyppy päällä? Ja pitäiskö siihen tehä jotain muutakin samalla? :s

Vielä sellainen lisäys että pitääkö mopon olla vakio kun viedään huoltoon? Jos on merkkihuollossa, että rupeeko ne jotai nipottaa sielä vai? 8o

Eli jos mopo on viritetty ja viet sen takuu huoltoon jonkin vian takia ja ne huoltomiehet huomaa että sitä on viritetty se korjaus ei mee enää takuun piikkiin vaan joudut itse maksamaan sen. Näin olen kuullut ja ymmärtänyt, mutta on pieni mahdollisuus on ettei menekkään näin :D

12.7.2012 15:06

Joo itekki ku vähän muuttelin vaan ulkonäöltä niin siitäki jo alko huollossa valittamaan, eli jos on koneelta muutettu niin ei hyvä heilu.!

12.7.2012 15:19

Jooh mut en viemäs mihkää takuu juttuu vaa iha perus se eka huolto mis vaihetaa vaihteistö-öljyt yms. Mut mites tuo virityspuoli mistä kyselin? Et pitääkö isontaa suutinta jos ottaa kurin poies? :E

12.7.2012 15:22

^Kyllä, pitää vaihtaa isompi suutin. ;)

12.7.2012 18:25

Ennen gilsus oli turbokitin kans 72 suutin ja otti piikin jne. Nyt kokeilin 88 suuttimel ei ottanu piikkiä ja laitoin 72 suuttimen takas ni ei ota nytkään piikkiä mikä mahtais olla mopos?

12.7.2012 22:13

^Teitkö muuta kuin vaihdoit suuttimen? Ja minkä takia vaihdoit isompaan, jos kerta toimi hyvin tuolla 72 jne..? :)

Sako600 kirjoitti:Eli kyselisin vielä nuista välityksistä sen verran, että jos edessä on 11 ja takana päälle 60. Vakio mopohan ei sillon kulje mihinkään ehkä 40. Mutta jos edessä on 15 ja takana 60 mitä vakiomopo siihen sanoo?

Ja vielä sen verran että kaverilla ei ole hukkaputkea ja välitykset on 15-60 ja mopo kulkee 60km/h. Onko siinä mitään muuta viriä vai riitääkö nuo? :)

Taitaa nuo 15-60 välitykset olla liian raskaat vakiolle. Ainakin luulis. Ja entä jos kysäset siltä kaverilta, että onko sillä muuta viriä, kuin se hukkaputki tukittu/otettu pois? ;)

12.7.2012 22:41

Mikä on kun oon purkamassa etupumppua niin ku oon ottamas lieukuputkea pois sehän pitää avata alhaalta se kuusikolopultti niin se vain pyörii tyhjää ja sisällä kans pyörii jokin?? miten sen saaa pois? :|

13.7.2012 0:23

Nyt tarvis tietoa mistä sais ensiöratasta uuteen rabasaan? Mieluiten jotain viripirinönnönön kamaa sais olla mutta vakiokin käy? jostain kaupasta olis hyvä. Linkkiä veljet kehiin!