Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.12.2011 3:35
Nyt olis semmosta ongelmaa, että 2 vaihde ei tahdo millään mennä päälle ja jos menee niin huudattaa välivapaita ja on vähän tökkivää menoa. Osaisko joku auttaa kuinka tällänen ongelma korjataan?
Ilmeisesti pitää säätää vaihdevaijereita vai olenko aivan metsässä? Jos niitä pitää säätää niin kuinka niitä säädetään ja mihin suuntiin ja mitä? Kyseessä siis käsivaihteinen pappa.
29.12.2011 11:02
Ja missä kunnossa sulla on levyt? Oletko kokeillut öljyjä vaihtaa?
29.12.2011 15:06
Mun viesti hautautuu taas :c
Ni nuo osat näkyy olevan niitattu kiinni jarrukilpeen?
Mittarinpyörittimen mutteri pyörii vaan akselin mukana, mikä juju?
29.12.2011 15:28
Anonyme kirjoitti:Ja missä kunnossa sulla on levyt? Oletko kokeillut öljyjä vaihtaa?
Levyjen kunnosta ei tietoa. öljyt vaihdettu viime kesänä, joten tuskin niistä on kii. öljyäkin on.
29.12.2011 16:23
Retroilija kirjoitti:Mun viesti hautautuu taas :c
Ni nuo osat näkyy olevan niitattu kiinni jarrukilpeen?
Mittarinpyörittimen mutteri pyörii vaan akselin mukana, mikä juju?
Eihän siinä muuta ole niitattu kun se pellinläpykkä ja jarrukenkien vastakappale. Pyörittimestä en osaa sanoa, itellä sen on saanu kyllä helposti irti.
29.12.2011 16:59
Ni miten mä sit irrotan ne osat? Emmä ainakaa mitää ruuveja nää.
30.12.2011 0:03
Miksi sinun täytyy ylipäätään maalata ne vanteet/keskiöt..?
30.12.2011 0:46
97heppatyttö kirjoitti:Miksi sinun täytyy ylipäätään maalata ne vanteet/keskiöt..?
No miksiköhän yleensä jotain maalataan...
Retroilija, laitoa jotain kuvia tänne, niin voisi olla helpompi neuvoa, kun tiedettäisiin edes mikä napa on kyseessä, ja nähtäisiin muutenkin homma paremmin.
Nyt olis semmosta ongelmaa, että 2 vaihde ei tahdo millään mennä päälle ja jos menee niin huudattaa välivapaita ja on vähän tökkivää menoa. Osaisko joku auttaa kuinka tällänen ongelma korjataan?
Ilmeisesti pitää säätää vaihdevaijereita vai olenko aivan metsässä? Jos niitä pitää säätää niin kuinka niitä säädetään ja mihin suuntiin ja mitä? Kyseessä siis käsivaihteinen pappa.
Jos vaihdevaijeria aletaan säätämään, menisin kysymään neuvoa VMPK:n puolelta. Sieltä saat varmasti paremmat ohjeet mitä täältä, kun noitten pappojen kanssa enemmän pelaavat.
30.12.2011 15:01
Tämänhän takia tää pitää maalata.
30.12.2011 19:19
Jos ei halua maalata, niin voi koittaa mitä tulee esim. rälläkkä + somalintussulaikka tms yhdistelmällä. Jopa pelkkä teräsharja saattaa riittää
30.12.2011 19:49
Kyl mää sen maalata haluun mut se on ongelmana et miten pirussa mä saan purettua ton.
30.12.2011 21:22
Toi näyttää kyllä semmoselta et kannattais kokeilla sellasella ihme sienel hinkata pois tuo.
31.12.2011 1:21
Tai sitten upotus sitruuna happoon, vuorokeuden liuotus, ja sen jälkeen hinkkaus teräsharjalla/pesu siellä hapossa (kumihanskat käteen, ja mieluiten jopa suojalasitkin päähän, jos vaikka sitä ainetta roiskuu!). jollei kaikki ruoste lähde helposti, laittaa vielä vaikka yön yli osan muhimaan sinne happoon, ja hinkkaa ja peseee seuraavana päivänä uudelleen ruosteita pois. Kun kaikki ruosteet sitten vihdoinkin saadaan lähtemään, osan kuivaaminen jollain kuumailmapuhaltimella, tai vastaavalla, ja heti joku rasva (wd40 tai joku vastaava, aika lailla ihan sama mitä rasvaa siinä on, kunhan on jotain öljyä sen osan päällä) siihen osan päälle ettei uudelleen ruostu(perustuu tämä rasva kai siihen, että happo tyhjentää ne metallin huokoset, ja sinne ei saisi päästä kosteutta ilmasta, jolloinka huokonen tukitaan rasvalla).
31.12.2011 2:14
lasikuulapuhalluskin on aika "hellä" noille osille,, ja helppo puhdistaa sillä
31.12.2011 2:14
Kertokaa mulle ny vaa miten mä irrotan ton vivun.