Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.2.2011 20:53
jjaniii kirjoitti:1. Fantic Caballero Comp 50
2. HM CRM 50 Competition
3. CH Racing WSM 50
4. Derbi DRD Pro
Hintavia mutta laadukkaimmat
Itse ottaisin tuosta tuon DRD Pro;n pois
Kaverilla ollut ja ongelmaa ollut aika paljon
27.2.2011 21:05
ettei vain olisi vika kaverissa eikä mopossa? ei ihan äkkiseltään tulis mieleen drd prota parempaa mopoa, lukuunottamatta noita jo mainittuja
27.2.2011 21:25
taitanut kaveris vaan vähän amistella. kaverilla pro eikä mitään vikaa ole ollut
27.2.2011 21:43
Noh, pitkän päälle mopo on
Täysin riippuvainen siitä, miten se huolletaan! Poikkeuksena minun ex peevee.. Jos jollain on ollut jossain vikaa, niin on. Ne on taas niitä maanantaikappaleita, jolle ei voi taas yhtää mitää.
27.2.2011 22:05
noh, se ei ajanut sillä paljoa yhtään kesän aikana 400km? piti kuin kukkaa kämmenellä, mutta taisi sitten olla maanantai kappale
3.3.2011 17:40
Onko Suzuki S1 hyvä? Kannattaako ostaa?
3.3.2011 18:06
Riippuu aivan mihin käyttöön tarkotat. Moottorihan on kestävä, jos ei ole raiskattu. Ja runko on nyt vähä semmonen, että tahtoo hajota jos mettäs ajelee. Ja ainahan niis vanhemmis kaikkea pientä laitettavaa eteen tulee, mutta jos intoa riittää vähä "huoltaa" useimmin niin tuleehan siinä samalla sitte tekniikka tutuksi. Mutta ite en kyllä sykeröä ostaisi ykkösmopoksi, ehkä talvimopoksi korkeintaan.
5.3.2011 13:58
[TEIKKU] kirjoitti:Riippuu aivan mihin käyttöön tarkotat. Moottorihan on kestävä, jos ei ole raiskattu. Ja runko on nyt vähä semmonen, että tahtoo hajota jos mettäs ajelee. Ja ainahan niis vanhemmis kaikkea pientä laitettavaa eteen tulee, mutta jos intoa riittää vähä "huoltaa" useimmin niin tuleehan siinä samalla sitte tekniikka tutuksi. Mutta ite en kyllä sykeröä ostaisi ykkösmopoksi, ehkä talvimopoksi korkeintaan.
Moottori on kyllä raiskattunaki aivan pirun kestävä. Ja kyllä voi ihan yleisesti sanoa että aivan hemmetin hauska ja hyvä mopo.
6.3.2011 19:57
Onko kenelläkään kokemusta Orion-mopoista? Kestäiskö ajella yhen kesän ilman mitään kalliita (yli 100e) remontteja?
Käytettynä aattelin.. Ja kokemusta mulla on jo Derbistä.. Mut ajaisko tollasel kesän (tuskin kilometrei tuu ku joku 1000?)
6.3.2011 20:57
Kaveri osti orionin uutena ja kokoajan oli pikkuvikoja joita sai joka viikko käydä liikkeessä korjauttamassa.
6.3.2011 21:02
Janiih kirjoitti:Kaveri osti orionin uutena ja kokoajan oli pikkuvikoja joita sai joka viikko käydä liikkeessä korjauttamassa.
Osaatko kuvailla tarkemmin minkälaist vikaa, oliko mitää ajamista estävää? Onkos muilla kokemuksia näistä?
6.3.2011 21:29
Mietihän alkuun onko mitään järkeä edes ostaa mopoa jos sillä ei periaatteessa aja edes.
1tkm kun on niin vähän joten ite en todellakaan menis mopoa ostamaan jos sillä ei tuu ajettua.
6.3.2011 21:56
Sehän riippuu taas täysin siitä asuuko keskustassa vaiko 15km päässä keskustasta niinkuin esim. itse asun. Ja miksei sitä voisi ostaa halpaa ja pieniruokaista Orionia jonka käyttökulut ei nouse juuri milläänlailla? jälleenmyyntiarvokin säilyy kunhan pitää siistinäEikä sitä aluksi voi tietää tuleeko kilometrejä 1000 vaiko 3000, ei kukaan. Eikä mopon vakuutus niin paljon tiliä syö etteikö sitä voisi pitää 'hätävarana' tallin perällä.
Kiitos ja anteeksi / Offtopic
6.3.2011 22:00
Joo, nimenomaan. No mulla keskustaan, sinne on matkaa 10km.. Ja siistinä kyl pitäisin toki, ja kohtelisin melkee kuin olis joku 3000euron mopo.. Ja olis just tolleen vähä niinku "hätävarana", kun löytyy toinenkin menopeli jolla pääasiassa tulis koulu/muut matkat ajeltua, mutta olisha se hauska ajella 2-pyöräsel kesän kunniaks.
Ja ei se munmielest kuitenkaa niin kauheen vähän oo jos ajaiski vaan 1000km.. Aiemmal mopolla pörräsin reilu vuodes (ei talviajoa) 3000km. Ja voisha siitä muutenki tekemistä löytää, ku laittelee mopoo, rahaa tosin ei sais kauheesti mennä.
6.3.2011 22:11
No se voi tuntua siltä, että jos tulee 1000km niin se on jo paljon. Mutta ei se todelisuudessa ole juuri mitään. Ja ei se mun mielestä nyt niin tyhmää olis semmosta orionia ostaa. Jos kilometrejä tulee 1000km lisää mittariin, niin arvo ei laske kun joku 100€-300€ kun hyvänä pidät. Siis olettaen, että ostat käytetyn jos taas ostat uuden niin arvo laskee heti ostamisen jälkeen aika paljon. Joten se ei ole ehkä järkevää. Ja kyllähän tommonen nelitahti hyvin pidettynä ja huollettuna kestää ihan hyvin, vaikka onkin kiinalainen.