Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.4.2011 15:40

Voishan tuo ollakki ihan mahollista. Kannattaa ekana kattoa se kiristäjä, että se toimii kunnolla.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.4.2011 18:25

Pistetään nyt tännekki.
Eli mikäs voi olla mankissa vikana jos kulkee sen 40-41 km/h näil vireil?
-kuriton putki
-4 heidenau
-15-40
-unifilter
ja jos laittaa ohittimen ni joku 48 km/h?pitäis mennä sen 55.
Toi ilman ohitinta on sillee et alkaa jo rajotta siin 40 eli vika sähköissä.vai?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.4.2011 21:36

joo juve kannattaa laittaa vaan ne alatiivarit takas tohonki kanteen jos se siitä ketjun löysyydestä kuulu se rohina, laahaava ketju kuluttaa sylinterin puhki aika nopsaa.niinkö mulla meinas käyä, ankarat lovet jäi pyttyyn ku oli ketju löysällä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.4.2011 21:11

Moro!

Onko skyteam monkeyn ja hondan etuvalolla mitään eroa? umpiossa tai kopassa? ja jos jollain olisi myytävänä umpioo ja koppaa, niin voisin olla kiinnostunut

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2011 19:46

Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2011 20:45

Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??

itellä autto kummasti kun sitä vaijeri siirti menemään eri kohasta (siis pujotat uudestaan kiinnikkeisiin)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2011 21:46

Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


eiku kiristit liikaa nyt se ei irrota :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2011 22:28

t0mppaa kirjoitti:
Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


eiku kiristit liikaa nyt se ei irrota :)

Siis pitäis löysätä vai sitä vaijeria siitä säätökohasta..?? :)

Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2011 22:42

näin juuri ,silläki on merkitystä mitä ölyjä käyttää,ja kytkinlevyn kunto. ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 8:18

Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


Jos kytkin pohjassa pyrkii eteenpäin niin kytkin luistaa, eli sitä pitää kiristää.. :roll: Ensin kytkinkopasta ja sitten hienosäätö vaijerista ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 15:41

Moro!

Millasta viriä pitäis/kannattais että aidon hondan sais kulkeen sen 60-65?
-Pakoputki?
-mikä kaasari on järkevin?
-onko ohitin viisas?
-millaiset välit? kuitenkin sillein että jaksaa keuliakkin, tosin kyllä tuollainen jaksaa hyvin ilmankin :)
-imukaula? ilmanputsariks laitan minicrossiin putsarin, sillä niissä on hylkiv' kuori

ja onko kaasarin säädöt vaikee saada kohilleen? ja mitä kannattaa ottaa huomioon?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 16:20

Norkin kirjoitti:Moro!

Millasta viriä pitäis/kannattais että aidon hondan sais kulkeen sen 60-65?
-Pakoputki?
-mikä kaasari on järkevin?
-onko ohitin viisas?
-millaiset välit? kuitenkin sillein että jaksaa keuliakkin, tosin kyllä tuollainen jaksaa hyvin ilmankin :)
-imukaula? ilmanputsariks laitan minicrossiin putsarin, sillä niissä on hylkiv' kuori

ja onko kaasarin säädöt vaikee saada kohilleen? ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Putkelle ei tarvii tehhä mitää, tai no siitä alkukäyrästä voi sen ahistuksen vetää poikkee remelillä. Kannesta ainakin imuaukko avartaa ja ostat 19mm JingKen, ohittimena toimii 22kilo-ohmin vastus ja välit hmm oisko 15/39? Imukaulana iha hyvä skyteam mankin kaula kunhan siitä ottaa ne holkit poies ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 17:27

Juve, niitä Skaitiimin imukauloja saa holkittominakin. Tosin törkeän hintaisia ne tuolla Motorpowerilla. Wandalta saa kanssa jotain imukauloja.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 20:20

miten tuo imuaukon avartaminen tapahtuu? ja kuinka paljon? mutta mistä saisi uutena noita jinkejä? eikös se ole samurain orkkis? ja noillako kulkisi sen 60-65? tuon imuaukko jutun jätän varmaan väliin :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2011 20:34

AapoV kirjoitti:
Bartholomew kirjoitti:Noniin nyt tuli kummastus.. Kytkin säädetty iha oikein ja pitää hyvin ja kaikkea mutta kytkin pohjassa kun kaasuttelee nii tahtoo pikkusen liikkua etiäppäin.. :| Pitäiskö vaan vielä kiristää vaijeria vai voisko jotain ollu jääny löysälle..??


Jos kytkin pohjassa pyrkii eteenpäin niin kytkin luistaa, eli sitä pitää kiristää.. :roll: Ensin kytkinkopasta ja sitten hienosäätö vaijerista ;)


perkeleen aapov puhut paskaa minkä ennätät :x kytkin ei irrota kun se pyrkii eteenpäin,ja luistaa jos kone huutaa ja mopo ei veä mihkää. ;)