Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

11.6.2014 23:36

Moi, edelleenkään ei tyhjäkäynti pelaa ja käyntiin lähte heikosti kaasu pohjassa ja first startill. juuri porattu pytty ja uusi mäntä sisässä ku tuttu mopokorjaaja sano että pytty väljä. oisko muka oikeesti se staattori sökönä? ja aiemmin koitin noita ohmeja kattoo mut eihä siitä mitää tullu... eli apuja äkkii, kohta pitää mennä skootteri vuokraamaa et pääsee kortin ajaa.. 2kk ollu mopo tossa paskana

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.6.2014 14:20

--
Viimeksi muokannut avs päivämäärä 21.6.2014 1:38, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.6.2014 14:45

kokeile pitää takatapeista tai kiksistä kii. itel tulee just tommone ääni ku ne tärisee runkoa vasten

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

13.6.2014 10:30

remojärvi kirjoitti:Moi, edelleenkään ei tyhjäkäynti pelaa ja käyntiin lähte heikosti kaasu pohjassa ja first startill. juuri porattu pytty ja uusi mäntä sisässä ku tuttu mopokorjaaja sano että pytty väljä. oisko muka oikeesti se staattori sökönä? ja aiemmin koitin noita ohmeja kattoo mut eihä siitä mitää tullu... eli apuja äkkii, kohta pitää mennä skootteri vuokraamaa et pääsee kortin ajaa.. 2kk ollu mopo tossa paskana

On noita hajonnu. Jos kaikki muu on jo varmistettu niin staattori sitte seuraavaksi.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

17.6.2014 1:44

Eilen meni DT:stä nopeusnäyttö täysin pimeäksi, eli ei näytä enää yhtään mitään. Ajon aikana näyttö vain himmeni ja lopulta sammui kokonaan. Kokeilin mode-nappiakin painaa mutta ei ollu vaikutusta. Näytön vieressä olevat merkkivalot kuitenkin vielä toimivat (Valot tuntui palavan kuitenkin himmeämmin kuin ennen). Mikä tähän voisi olla syynä?

Lisätietoja: -Sulake ei ollut palanut
-Vuosimalli on -04

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.6.2014 1:16

Mikä on deetees vikana, ku ei jaksa kiertää vaik on just porattu mäntä, uus kansi, tiivisteet vaihtettu ja puristukset kunnossa, lähtee käyntiin normaalisti, mutta kierrokset nousee noin max 5k, savuttaa vähän tavallista enemmän mutta seokset on kunnossa. Onko kenelläkään tietoa mikä vois olla?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.6.2014 18:52

joonask97 kirjoitti:Mikä on deetees vikana, ku ei jaksa kiertää vaik on just porattu mäntä, uus kansi, tiivisteet vaihtettu ja puristukset kunnossa, lähtee käyntiin normaalisti, mutta kierrokset nousee noin max 5k, savuttaa vähän tavallista enemmän mutta seokset on kunnossa. Onko kenelläkään tietoa mikä vois olla?

Jaa a mikäköhän on porattu mäntä? Etkai sä siihen mitään reikää oo laittanu :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.6.2014 13:08

Mikäs detsissä vikana vuosmallii 06 ku vilkut eikä etuvalo toimi mut takavalo ja muut sähköt toimii normaalisti? Onko jännitteensäädin vaa rikki?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.6.2014 21:03

Tuomas.I kirjoitti:
joonask97 kirjoitti:Mikä on deetees vikana, ku ei jaksa kiertää vaik on just porattu mäntä, uus kansi, tiivisteet vaihtettu ja puristukset kunnossa, lähtee käyntiin normaalisti, mutta kierrokset nousee noin max 5k, savuttaa vähän tavallista enemmän mutta seokset on kunnossa. Onko kenelläkään tietoa mikä vois olla?

Jaa a mikäköhän on porattu mäntä? Etkai sä siihen mitään reikää oo laittanu :D

Heheh, Pytystä puhuin :D Pieni aivopieru vaan :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

22.6.2014 9:06

Jos vakioputki kiinni niin heiluttele putkee ja jos kolisee niin katti irti ja tukkii putkea.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.6.2014 13:08

Onko dellorto phbn 16 kaasarissa kohon tapin paksuudella merkitystä ? Hukkasin sen ja tein samankaltaisesta rautalangasta uuden .
Ja sitten että mikä merkitys tällä huohotuksella on kaasarissa? Nyt se sylkee bensaa siitä harmaasta huohutustapista ulos. Kuuluuko siihen jokin letku (jokin muu kuin sellainen jonka toinen pää on vain kiinni kaasarissa, ei niin kuin esim saman kaasarin solenoidissa). Sorry sekava selitys.

Kuva

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

24.6.2014 8:17

Pitää olla samankokoinen kuin alkuperäinen. Jos on pienempi niin neulaventtiili ei estä bensan tuloa kohokammioon kohon väljyyden takia ja kaasari tulvii.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

24.6.2014 18:13

http://youtu.be/C0AvREb5YbI
Miksi "pätkii" alussa tuolleen? Miksi kylmänä kiihtyy ja vääntää tosi hyvin mutta kuumana pitää laittaa pienempää ku ei meinaa jaksaa?? :roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

25.6.2014 1:47

Mulla tuli pikku ongelma detsinkanssa. Siinä on nyt tällänen http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-varaosat-sylinterisarja-50cc-minarelli-valurauta-p-4417.html sylinterisarja. Ja koska kyseisessä pytyssä on 28mm pakoaukko niin vakioputki jää alkukäyrästä todella väljäksi ja vuotaa vaikka miten. Kuinka sais ongelman korjattua? Eli tyhjän välin täytettyä jotenkin..

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

25.6.2014 8:15

Joko teet siihen holkin joka supistaa 28 mm-> 25 mm tai vaihdat putkeen 28mm holkin. Noita supistusholkkeja voi saada jostain ostettuakin kun niitä tulee tehareiden mukana.