Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.8.2013 23:55
vator14 kirjoitti:Kuriton vai kurillinen? Vaikuttaa asiaan varsin reilusti. Minulla ceparissa lyhennetty kuri ja 82 suutin. Toimii todella hyvin viileässä, mutta kuumalla röpöttää jonkin verran.
Pillikuri sahattu kokonaan pois
13.8.2013 20:11
No silloin pitäisi olla 82 suutin aika lähellä. Jos et ole ruuveihin koskenut ja ennen toiminut hyvin noilla ruuvien asennoilla niin vaihda tulppa. Jos ei auta niin koita katsoa saako kunnolla kipinää.
13.8.2013 20:32
Moro! Ny on cepissä ktm:än katteet ja hieno tuli (: mutta tuli vaan mieleen että kun katesarja on vuosimallia 2008 ja valomaski on HP-master niin mistä saisi tuon uudemman mallin valomaskin umpioineen?
16.8.2013 22:53
Vaikka täältä. Maski
klik ja umpio
klik. Käytettynä voi saada halvemmalla, uutena ei oikein muualta.
18.8.2013 1:30
Mulla on CPI SM 2011,miten saisin sen kulkemaa ilman alkukäyrän kurin poistamista,auttaako esim. isompi suutin?
18.8.2013 2:47
eturattaan kun vaihdat niin kulkee mahdollisesti kovempaa riippuu ihan siitä että jaksaako mennä tuskin jaksaa eli ei muu auta mutta voi sitä koittaa. jollet haluu kurii katkasta ni osta toine putki....
18.8.2013 3:00
Onko kukaan ottanut imukaulasta sellaiset mustat läpät pois että ilma kulkisi paremmin,kun otin ne pois nii mopo ei käynnisty.Pitääkö laittaa ne takaisin vai auttaisiko isompi suutin?
18.8.2013 16:16
jos otit läpät pois ni ei kai se helvetti käymää lähde... niitten kuuluu olla siellä....
18.8.2013 16:30
Imukaulassa ei oikein muita läppiä ole, paitsi läppäventtiilit ja et kai niitä ole pois ottanut
, vai tarkoitatko sitä ilmanputsarista kaasariin menevää tötteröä, minkä päässä on musta neljän reijän reikä levy.
Mutta itselläni sellainen ongelma että takaiskarista lens kaikki nesteet pihalle, ja tietenkin kaikki vaimennukset hävisivät ja nyt koko mopo jää pomppimaan jokaisen kuopan jälkeen pitkäksi aikaa, eikä muutenkaan ajaminen ole mitään herkkua...........
Eli saako niitä nesteitä yms. muita vaimentimia sinne iskariin takaisin, vai pitäisikö ostaa suosiolla uusi iskari? Ja menisikö minkä muun mopon iskari CPI SM:mmään heittämällä, ja ei se pieni korotuskaan pahaa tekisi...
18.8.2013 19:28
mistäs sais toho cpi sx:ään smoto vanteet? meneekö muiten mopojen vanteet heittämällä? (:
24.8.2013 0:34
Ranekastike, poraa ne ruuvin kannat pois, ja tän jälkeen koppa lähtee vetämällä, ruuvintyngät lähtee pihdeillä pyörittämällä.
Tai kokeile lukkopihdeillä pyörittää niistä kannoista.
Toiseen ongelmaan, tarkista että kaasari saa bensaa, esim bensansuodatin vaihtoon ja kattoa ettei letku oo tukossa. Vähän toi outo hyytyminen viittais bensavajeeseen.
Ronksi, iskarin pystyy purkaan ja "nesteyttään" uusiks (galleria), mut ite sitä ei saa täysin kunnostettua. Tiivisteet sieltä on pilalla jos kerran on vaimennus menny, eikä sinne löydä tiivisteitä mistään koska mitään tässä mopossa ei oo tehty stantardien mukaan.. Hetkellisen elvytyksen sille voi tehdä, mutta homma on iso ja kestävyys viikko-pari.
Kiinnikkeet on muiden merkkien iskareissa leveämmät, eli toisen iskarin istuttaessa pitää joko kaventaa iskarin päitä tai leventää rungon ja haarukan kiinnikettä (näin muistelisin)
24.8.2013 10:00
.....
Viimeksi muokannut jertzu_ päivämäärä 25.8.2013 14:12, muokattu yhteensä 1 kerran
24.8.2013 15:55
Terve!
Ongelma on seuraavanlainen: Mopo ei toimi kunnolla, koska kaasarin säädöt pielessä. Lähtee hyvin huonosti käymään ja vain työntämällä eikä pysy käynnissä kuin 10 sek.
Mitä mopolle on tehty: Otettu kuri pois putkesta, isompi eturatas, suutin vaihdettu kokoon 80.
Mopo on pikkuveljen, joka ei osaa tehdä asialle mitään. Itse olen ollut nyt mopon kimpussa kesäkuusta lähtien, aina kun olen kerennyt, mutta nyt ollaan päästy siihen pisteeseen että voimat on loppu, hermo ei kestä, taidot ei riitä…
MAKSETAAN 100e käteisellä henkilölle, joka korjaa mopon taas käyntikuntoiseksi. Mopo sijaitsee Helsingin Suutarilassa. Voidaan toimittaa pk-seudulle, henkilön pihaan joka jaksaa/haluaa ansaita 100e ja korjata mopon. Varmasti helppo juttu sille, joka osaa
Yht. otot NOLLA4NOLLA-13101816 tai privalla.
24.8.2013 23:07
Kääntä kirjoitti:Ranekastike, poraa ne ruuvin kannat pois, ja tän jälkeen koppa lähtee vetämällä, ruuvintyngät lähtee pihdeillä pyörittämällä.
Tai kokeile lukkopihdeillä pyörittää niistä kannoista.
Toiseen ongelmaan, tarkista että kaasari saa bensaa, esim bensansuodatin vaihtoon ja kattoa ettei letku oo tukossa. Vähän toi outo hyytyminen viittais bensavajeeseen.
Ronksi, iskarin pystyy purkaan ja "nesteyttään" uusiks (galleria), mut ite sitä ei saa täysin kunnostettua. Tiivisteet sieltä on pilalla jos kerran on vaimennus menny, eikä sinne löydä tiivisteitä mistään koska mitään tässä mopossa ei oo tehty stantardien mukaan.. Hetkellisen elvytyksen sille voi tehdä, mutta homma on iso ja kestävyys viikko-pari.
Kiinnikkeet on muiden merkkien iskareissa leveämmät, eli toisen iskarin istuttaessa pitää joko kaventaa iskarin päitä tai leventää rungon ja haarukan kiinnikettä (näin muistelisin)
Käytin tossa pari päivää sitten liikkeessä tota iskaria. Pistivät liian "löysät" öljyt ja vaimennus parani vain
vähän Ja 40 e maksoi. Mutta ne kyllä sano että laittovat kaikki sisuskalut uusiksi eli tiivisteet yms... mutta tiiä sitte miten pitkää kestää...