Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Peugeot XPS/XP

25.11.2012 20:10

Alareijät määräävät kuinka paljonko bensaa suuttimeen pääsee, yläreijät määräävät paljonko bensaa pääsee suuttimesta ulos seostumaan kaasarin kurkkuun. Käsittääkseni ei tuolla ole mitään väliä, seosten optimoinnin kannalta hyödyllinen vaihdoehto kun aletaan hakemaan 100% oikeita säätöjä. Ja tuohan on ryyppysuutin, joka on toiminnassa vain ryypyn kanssa. 5 numeroa isompi ryyppysuutin on käypä, jos talvella meinasit ajella.

Re: Peugeot XPS/XP

25.11.2012 22:31

Eli mikä on vikana kun xps street evo2 moponi hyytyy täys kaasulla tai siis menettä tehonsa täysikaasulla eli kun kaasu on täysillä niin mopo jonkin ajan päästä lopettaa vetämästä ja kun alentaa kaasua niin taas vetää kun taas on täys kaasulla jonkinnaikaa niin tekee saman uudelleen.

Tosiaan mopolle ei ole tehty muuta kuin vähän kuria muutettu ja laitettu 90 suutin.
Eli missä päin vika vois olla.

Re: Peugeot XPS/XP

25.11.2012 22:58

miiggz kirjoitti:Alareijät määräävät kuinka paljonko bensaa suuttimeen pääsee, yläreijät määräävät paljonko bensaa pääsee suuttimesta ulos seostumaan kaasarin kurkkuun. Käsittääkseni ei tuolla ole mitään väliä, seosten optimoinnin kannalta hyödyllinen vaihdoehto kun aletaan hakemaan 100% oikeita säätöjä. Ja tuohan on ryyppysuutin, joka on toiminnassa vain ryypyn kanssa. 5 numeroa isompi ryyppysuutin on käypä, jos talvella meinasit ajella.

Okei. Tul tilattua 45 ku joku j:llä alkava sitä ehotti. :D Saa nähä käykö taas niin niin ku viime vuonna pääsuuttimen kans, kun kuuntelin täältä ap suuttimen kokoa niin tuli sitten ostettua 10 nro liian pieni.. :D Power up:in eroja "karvalakkeihin"... :s

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 15:17

^En ollut sitten minä joka sitä ehdotti :lol: Itse nyt katsoin tuota vakio ryyppysuutinta ja ei siinä lukenut koko, mutta muistaakseni ostin tuon 45 tai 55 kokoisen, numeroon 5 se kumminkin loppui :D.

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 19:07

^Sie se taisit olla. :D Ja sanoit vielä et vakio on 34 ja ostit 45. ;) Hitto jos käy taas niin, että vakio onkin isompi/saman kokonen ku ostin! :lol:

Nii saakos sitä pösön putkea ilman rälläkkää pois? Ku ite en ainakaan änkässä huomannu mitään miten se irtois.. Ja se ei taida sieltä rungon välistä mahtuu puikkelehtimaan.. :D

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 20:52

Kyllä se siinä suuttimen kannan kyljessä lukee tai sitte suutinputkessa. Mutta mihin ihmeeseen tarvitset rälläkkää putken pois ottoon? Eikö power upeissa muka ole välipilli-liitosta?

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 20:54

En minä tiiä, ku en oo kahtonu.. Kuva Vois ehkä vilkasta. :D

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 21:22

XPSsm kirjoitti:^Sie se taisit olla. :D Ja sanoit vielä et vakio on 34 ja ostit 45. ;) Hitto jos käy taas niin, että vakio onkin isompi/saman kokonen ku ostin! :lol:

Nii saakos sitä pösön putkea ilman rälläkkää pois? Ku ite en ainakaan änkässä huomannu mitään miten se irtois.. Ja se ei taida sieltä rungon välistä mahtuu puikkelehtimaan.. :D

Noh toivotaan että muistin oikein :D

Ainakin sun gallerian kuvissa sulla on se liitoskohta siinä alkukäyrän ja paisarin välillä ja se irtoaa ihan vetämällä se paisari siitä välipillin liitoksesta (tai näin ainakin oli itsellä, tiedä sitten millaisen älynväläyksen pösön suunnittelijat ovat saaneet power-up mallia tehdessä).

Tää on kyllä perseestä kun pitää irroittaa paisari jos haluaa säätää seosruuvia ilman tankin irroitusta, vaikka mistä kolosta yrittäisi väännellä niin ei onnistu normityökaluilla ilman paisarin irroitusta...

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 21:51

Kyl mie sen liitoksen siinä alkukäyrässä tiiän ja kävin ny kahtomassa ja siellä rungon takana on liitos väli/loppupillin(?) ja paisarin välissä. Eli eiköhän se siitä tipu viikonloppuna karstan polttoa varten pois. :)

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 23:13

Kai olet tietoinen ettet voi polttaa karstoja mikäli sulla on katalysaattori paikoillaan, saatika jos alkukäyrässä on vielä pillikuri. Ei se putki karstotu muuta kuin pillin ympäriltä ja alkukäyrän pohjalta jos vakiolla ajaa. Katalysaattori polttaa paisariin tarttuneet öljyt.

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 23:22

Okei, poltetaan sit alkukäyrästä ja pillistä? :D Eli paisariin ei tarvihe karstan poltossa koskea? Vähän hakusessa näämä(kin) jutut.. :nolo: Kaikki kilkkeethän on putkessa tallella.. On vaan tullu huomattua kesällä(kin) että ei mee mäkiä enää yhtä hyvin ylös kuin vuos takaperin... Reilu vuos sitten yks mäki 40kmh ylös ja nyt viime kesänä ~30kmh. Siitä aattelin et vois olla karstaa/muuta paskaa putkessa lisä tukkeena.. :s

Re: Peugeot XPS/XP

26.11.2012 23:32

Noh tekemällä sitä oppii. Karstojen polttohan edellyttää tyhjää putkea, karstat poltetaan aina puhaltamalla polttopillillä/kuumailmapuhaltimella pakoaukosta, ei ulkoatapäin lämmittämällä. Vakioputkesta karstojen poltto vain pahentaa asiaa, koska öljyt ei ala palamaaan, pinttyvät vain kovemmin paikoilleen, koska lämpö ei kulje putkessa normaalisti. Itte käytin tg:ssä tärpättiä niin sai lämmöt optimeihin niin alko karstakin litkujen paljon jälkeen liekehtimään. Paljonko pösölläsi on ajettu jo? Onko ilmanputsaria putsattu?

Re: Peugeot XPS/XP

27.11.2012 8:51

Juu 5500 on mittarissa ja ilmanputsarikin putsattu.. Siis mitä miun nyt tolle putkelle kannattas tehä? Pois sen nyt ainakin otan, kun maalia pitäs niskaan heittää, mutta poltanko sitä jotenkin jostakin??

Re: Peugeot XPS/XP

27.11.2012 12:47

Putki täyteen bensaa ja annat olla yön yli. Kaveri ainakin tätä menetelmää käyttää

Re: Peugeot XPS/XP

27.11.2012 16:48

Jaah no ei se sitte mannasta kiinni ole (koulun koneesta puuttuu aat) :) En suosittele tekemaan mitaan sille putkelle karstojen polttamisen suhteen. Jos haluat oljyja liuottaa putkesta pois niin lakkabensiinia, sisaltaa enemman liottavia tensideja mita perus pumppubensa.

Jos sen maalaat niin ^karhunkielella^ hiot porakoneen kanssa alkuperaset maalit pois, suihkit crc brakleenia putkeen, liuottaa rasvat pois parhaiten. Uudet kuumakestomaalit pintaan, kolmisen kerrosta. Kuumailmapuhaltimella (mikali sellaisen omistat) poltat maalipinnan, varo ettet liian kuumaksi sita karvenna. Jos sita ei saa kuumennettua maalauksen jalkeen, rikkoo kivet maalipinnan ja putki taas ruosteessa tuhannen kilsan jalkeen. Nain kylmilla keleilla ei mopo itsessaan pysty putkea tarpeeksi lammittamaan :P