Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.11.2012 1:02
Vaihdoin tohon riejuun keskiviikkona uuden tulpan ku edellinen sano sopimuksen irti, nyt taas hajotti tulpan, kellään tietoa mistä lähteä etsimään vikaa?
Öljypumpun säädöt varmaan kannattaa kattoa ja tulpan väri tsekata?
Voisko kyseessä olla lämpöarvoltaan liian kylmä tulppa kurittomalle? (tällä hetkellä ngk br9es ja hajoaa joka viikko)
17.11.2012 1:38
On oikea tulppa, jos tulppa on öljyjen niin saa liikaa öljyä. Jos se on vaalee, niin käy laihalla. Jos taas on musta se käy rikkaalla, ei siis öljynen vaan musta.
17.11.2012 15:56
Mikähän mahtaa olla meikäläisen 2008 spikessä vikana, kun tuossa toissapäivänä tylsyyttäni käynnistelin Riejua. Käyntiinhän se lähtikin jo ensimmäisellä polkaisulla, mutta kun koneen sai lämpimäksi, ei käynyt tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä. Eli siis mopo sammuu heti, kun ryypyn ottaa pois. Poljin sitten sen uudestaan käyntiin ja enää ei tahtonut käydä ryypyn kanssakaan. Rieju siis kuriton, CDI rajoitettu, vakio kaasari ja 96 suutin. Ja vielä samassa viestissä kysyn, että mahtaakohan tuota mittaria saada mitenkään kalibroitua, kun vanha meni hajalle ja ostin enduro mallin mittarin. Näyttää siis kutakuinkin vakionopeuksilla (50km/h) 92km/h. Jotain trippimittari-kalibrointia minulle edellinen omistaja selitti, mutta ei näytä kyllä toimivan
17.11.2012 16:07
Tsekkasin nyt tuon tulpan värin, ja ihan pikimustahan se oli ja vähän semmoinen öljyisen näköinen, mistä tota säädetää et sais käymää vähä laihemmalla?
17.11.2012 16:18
Suuttimet, seosruuvi ja neulan asento vaikuttaa kaasarin puolesta ja öljypumppua säädetään siitä vaijerista.
20.11.2012 0:03
Voiko laittaa vakiomaskiin jonku 45w halogenipolttimon 35w sijasta ilman suurempia ongelmia?
20.11.2012 9:56
Umpio sulaa 95% varmuudella jos sinne jotain H4:sta tunget. Tehokkain mitä sinne kehtaisin laittaa on 35w ba20d kantanen halogeeni(se ei vielä sulata umpiota).
20.11.2012 13:54
en siis ollut mitn H4 laittamassa. mietin vaa et kestaisko tehokkaampaa ba20d
20.11.2012 14:24
Itellä oli yhen talven ja yhen kesän h4 polttimo kiinni riejussa. Lämpenemisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Pitää vaan suunnata se kunnolla siihen umpioon niin varsinkin pitkillä on hyvä valoteho. Joskus kauan aikaa sitten mulla oli tommonen ba20d kantanen halogeeni, missä ei ollut mielestäni sen parempi valoteho, kuin normaalissa ba20d kantaisessa hehkulanka polttimossa. Lisäksi se kesti mulla ainoostaan pari kuukautta, minkä jälkeen se paloi.
20.11.2012 14:34
sulla oli siis H4 kantaki siinä? oliko vaikee asentaa. itselläni lähinnä sellainen ongelma että polttimo heiluu siinä kannassa jä välillä lakkaa toimimasta. yleensä illalla toimi ja aamulla kun käynnistää, ei toimi. vähän ku heiluttelee sitä polttimoo siinä ni alkaa taas toimimaa
E. minkä tehonen se sun H4 oli?
20.11.2012 22:47
Ihan perus 60/55W siellä oli. H4 kannan tarviit. Niitä saa vaikka motonetistä, ite otin peltoautosta, mikä oli lähössä romurille. Asennuksen tein kuumaliimalla, sai polttimon siihen asentoon, mihin halus ja sai sen tarvittaessa vielä poiskin.
23.11.2012 19:23
Oisko kellään myydä hyväkuntoista riejun oranssia vasemman puolen takakatetta ja vasemman puolen kahvarungon puolikasta mihin kytkinkahva tulee kiinni?
25.11.2012 20:17
Kuinkas isoa suutinta teidän kurittomat riejut on vaatinut? Itse laitoin nyt 100 kokoisen ja 4-6 vaihteilla ei siedä ajaa kaasupohjassa vaan alkaa pätkimään. Nyt tilanne ei edes parantunut ryypyllä kuten se teki vanhalla suuttimella joka oli kokoa 95.
Eli täytyykö hommata isompi suutin vai yrittää säätää seosruuvia?
Mulla ei siis ole minkäänlaista kokemusta kaasarin kanssa pelleilystä.
25.11.2012 20:32
Zuppox kirjoitti:Kuinkas isoa suutinta teidän kurittomat riejut on vaatinut? Itse laitoin nyt 100 kokoisen ja 4-6 vaihteilla ei siedä ajaa kaasupohjassa vaan alkaa pätkimään. Nyt tilanne ei edes parantunut ryypyllä kuten se teki vanhalla suuttimella joka oli kokoa 95.
Eli täytyykö hommata isompi suutin vai yrittää säätää seosruuvia?
Mulla ei siis ole minkäänlaista kokemusta kaasarin kanssa pelleilystä.
104 luulis olevan sopiva, itelläni on tyhjän vakioptken kans 110
25.11.2012 21:25
Jos tuntuu käyvän rikkaalla 100 suuttimella, niin eikai sitä nyt isompaa enää laiteta
Eli viestistäsi ymmärsin, että 95 on liian pieni ja 100 liian iso, eli koitappa 98 seuraavaksi.