Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.12.2011 8:05
Niin, jos ei oo erillistä merkintää, niin sitten käytetään ohjeena sitä, että männänrenkaiden katkokset tulee imupuolelle. Jos ei toisin mainita.
Ja parempi tälläsiä asioita on kysyä, kun mennä pistää kaikki vituiks, ei siinä oo mitään noloa.
Kaikki ovat joskus olleet yhtä tietämättömiä.
15.12.2011 18:17
Reetuhai2 kirjoitti:Niin, jos ei oo erillistä merkintää, niin sitten käytetään ohjeena sitä, että männänrenkaiden katkokset tulee imupuolelle. Jos ei toisin mainita.
Ja parempi tälläsiä asioita on kysyä, kun mennä pistää kaikki vituiks, ei siinä oo mitään noloa.
Kaikki ovat joskus olleet yhtä tietämättömiä.
Juu ei se nolous nyt ihan sillai, oon vaan niin paljon noita koneita laitellu ja opiskelen parasta aikaa ajoneuvoasentajaksi. Että kyllä pitäis tietää miten päin mäntä pv:seen menee.
15.12.2011 18:59
Tuli ostettua tuommonen khc mäntäsarja. Oliko tuo nyt ihan kura ostos kun makso 14€ eli hinta ei mikään päätä huimaava. Kellään mitään kokemuksia kyseisestä männästä? Kuvaa ostoksesta löytyy mun kuvagalleriasta.
15.12.2011 20:03
Hinnan perusteella sanoisin että tuskin on mikään kovin hyvä.
Rasori kirjoitti:Juu ei se nolous nyt ihan sillai, oon vaan niin paljon noita koneita laitellu ja opiskelen parasta aikaa ajoneuvoasentajaksi. Että kyllä pitäis tietää miten päin mäntä pv:seen menee.
Itekkin oon autopuolella, mutta ei sekään tarkota että kaiken tietää.
Kyllä voi yksinkertasetki asiat olla sellasia että pitää vaan kysyä apua.
18.12.2011 18:23
onko näissä vikoja, kestääkö kovaaki virii, lähteekö käymään säällä kuin säällä?
18.12.2011 18:38
serandom kirjoitti:onko näissä vikoja, kestääkö kovaaki virii, lähteekö käymään säällä kuin säällä?
Riippuu yksilöstä, mutta jos laittaa hyvään kuntoon tai on valmiiksi hyväkuntonen. Ja säädöt kohdallaan, niin lähtee kyllä käyntiin ja kestääkin aika hyvin ainaki vakiona. Ja moottorin alakertahan on otettu 80cc krossista, joten moottorikin on aika kestävä.
18.12.2011 18:40
Tarpeeksi kovaa kun virittää niin hajoaa kaikki laitteet. Mutta kyllä suzukin mopojen moottorit kestää kovaakin viritystä. Kunhan ei oo 30tkm ajetut petarit kiinni kun laitat malossin tulille. Lähtee hyvin käyntiin jos kaikki on kunnossa.. Eli sylinteri timmi, säädöt hyvät ja sytytyksen osat toimii oikein.
Onko paljon vikoja? Jos nyt ostat halvan pv:n niin on siinä. Korjaa kaikki niin yhtä hyvin se palvelee ku muutkin mopot. Ellei paremmin.
18.12.2011 18:54
kiitos (:
20.12.2011 16:27
Kuinkas isoa tuo PV:n takahaarukan pultti on? Siis se mikä tulee runkoon.
20.12.2011 17:48
[TEIKKU] kirjoitti:10mm
Kiitos.
25.12.2011 18:22
Onko esim. tässä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=38-1450 bensahanassa sakkakuppia? Kun noissa alkuperäisissä hanoissa on sakkakuppi.
25.12.2011 18:27
No eipä sillä niinkään merkitystä oo että onko vai eikö, aina voi jonku pienen suodattimen laittaa siihen.
28.12.2011 15:06
Kertokaas mikä on vikana, jos pv pitää raksutusta kun lähtee liikkeelle. Ääni kuuluu vain ja ainoastaan kun kytkintä luistattaa. Vaihteet pelaavat mainiosti ja kytkin toimii. Moottori on juuri kasattu joten voisiko olla, että joku prikka puuttuu jostain välistä tai jotain sinne päin ja mikä prikka se olisi?
28.12.2011 15:38
Rasori kirjoitti:Kertokaas mikä on vikana, jos pv pitää raksutusta kun lähtee liikkeelle. Ääni kuuluu vain ja ainoastaan kun kytkintä luistattaa. Vaihteet pelaavat mainiosti ja kytkin toimii. Moottori on juuri kasattu joten voisiko olla, että joku prikka puuttuu jostain välistä tai jotain sinne päin ja mikä prikka se olisi?
Omassa oli vähän samantyylinen vika aikoinaan. Kytkinkruunu oli löysällä ja pääsi hieman keikkumaan ja rohisi/kolisi.