Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.6.2012 15:42
No jos sulta löytyy isku meisseli nii sil voi yrittää tai sit poraat varovasti sen ruuvin kannan vittuun ja otat kytkin kopan pois sitte yrität saada sen ruuvin loput jollain piheillä tai hitsaat siihen jonkun mutterin kannan ja sit vaa irrotata, mut jos ei lähe helpolla nii voi antaa vähä lämpöö siihen jollain toholla tai vastaavalla.
12.6.2012 21:04
tässä kans yks toimiva kikka jota kannattaa soveltaa:
1. Aseta pistepuikko ylläolevan kuvan osoittamalla tavalla johonkin pultin reunaan. (Kuvan pultti ei ole nyölääntynyt, ja sitä on käytetty vain tämän artikkelin selventämiseksi kuvamateriaalina.) Napsauta vasaralla puikkoa muutaman kerran napakasti, niin että kantaan syntyy seuraavanlainen jälki: (Merkitty punaisella.)
Kun kannassa on kunnon "kuoppa", voi pulttia alkaa avaamaan. Avaaminen tapahtuu hakkaamalla pulttia pistopuikolla kuvan osoittamalla tavalla:
Sopiva kulma puikolle suhteessa kantaan on noin 45°. Ja jos kuoppa "kuluu" avatessa, eli pistopuikko lipeää siitä aina lyödessä pois, niin ei muutakun syvempää jälkeä kantaan.
itse viistin dremelillä muutamaa moottorinpulttia ja hakkasin ihan tavallsiella meisselillä auki...
14.6.2012 13:19
hopperman kirjoitti:onko muilla männärenkaat pettänyt?
Joo, mäntä ja sylinteri meni vaihtoon
Ja m-renkaat oli 7 eri osas...
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 14.6.2012 22:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu kuva lainauksesta.
14.6.2012 18:41
onko tuo helma tehty koneelklisesti vai lohjennu ja mikäs perkelee männän ikkuna tuo tuommone on
15.6.2012 12:54
Toi on tigerin mäntä siinä on isommat läpät nii se tarvii tommosen reijän.
15.6.2012 16:23
vizu kirjoitti:Toi on tigerin mäntä siinä on isommat läpät nii se tarvii tommosen reijän.
Jeps, Tiger Aquan mäntä. Aquan pytty kun on tehokkaampi vakiona kuin Hopperin alkuperäinen
16.6.2012 17:19
no auttasko jos ostas tuommsoen männän hopukan vakiosylkälle?
16.6.2012 18:11
hopperman kirjoitti:no auttasko jos ostas tuommsoen männän hopukan vakiosylkälle?
No voi auttaa, mutta voi sitä hopperin vakio männän reikää isontaa nii ei tarvii ostaa uutta.
17.6.2012 13:52
Jos mulla on hopperissa metrakitin putki ja sha 14.14 kaasari mutta muuten vakio niin kulkeeko se yli 55? Olen kuullut ettei menisi yli 55.
17.6.2012 14:12
Kyll se varmaa kulkee, mutta kannattaa toi sha vaihtaa 16mm phbg nii voi saada jopa säätöihin.
22.6.2012 22:52
hopper98 kirjoitti:Jos mulla on hopperissa metrakitin putki ja sha 14.14 kaasari mutta muuten vakio niin kulkeeko se yli 55? Olen kuullut ettei menisi yli 55.
Kyl mulla ainaki meni simoninil ja sha 14.12 ja muuten vakio nii yli 60
25.6.2012 20:11
hihhei, eilen meni hopperi navigaattorii sen 63 ihan pikkusee vatsatuulee ja tosi kevyet välit ku huutaa niin perkeelsti
viriä on: tappiin viilattu imukaula, sha 14.12 orkkis ilmanputsarilla, giannelli ja kevyesti viilatulla aukoilla...
ainiin, kävin perjantaina mittauttamassa mp-liikkeellä desibelit.... suht uudet villat= 115.7desibeliä
1.7.2012 12:16
Jos hopperissa on hopperin vakio alkukäyrä ja kaksi Luhao äänenvaimenninta,niin toimiiko se ollenkaan? Sellaisen näin, ei ollut kovat äänet mutta mahtaako toimia?
1.7.2012 13:30
hopper98 kirjoitti:Jos hopperissa on hopperin vakio alkukäyrä ja kaksi Luhao äänenvaimenninta,niin toimiiko se ollenkaan? Sellaisen näin, ei ollut kovat äänet mutta mahtaako toimia?
Kyllä se varmaa toimii miks ei toimis, mutta älä unohda että pitää olla myös paisari kiinni muuten ne vähäsetkin tehot hävii.
3.7.2012 18:53
Nyt on sitten hopperissa kiinni Giannelli,14-33 välit ja DellOrto Sha 14.14 kaasari. Osaisiko joku arvioida paljonko kulkee?
Mitkä on muuten hopperin vakio välit?