Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

18.4.2011 14:50

Eihän siinä tarttee olla, toimii se ilmankin. Itse ainakin ostan kyllä kytkinlisä-aineellista, tuo kone sitä kumminkaan paljoa tarttee. Eikä sit voi öljyjä syyttää. Viskositeetti on hyvä olla tuo 10W-40, hyväksi todettu.

Itsellänihän oli tuolla PBR:än koneen sisällä noin desi öljyä kun ostin sen ja ajoin päälle kymmenen kilsaa kotiin ostopaikasta. Hyvin se toimi niilläkin. Olishan se loppujen lopuks kilahtanu, mutta mankihan toimii vaikka ruokaöljyllä.

Moottorin kasausta

18.4.2011 15:07

Jos joku tätää missä ois vm-91 honda monkey vaihteista räjäytys kuvaa nii viittiskö linkittää? Thäänx

18.4.2011 15:25

http://www.cmsnl.com/honda-z50j-monkey-1991-finlandms_model7139/partslist/E__1300.html

18.4.2011 23:47

Thäänx :D sitten vaa arpoo vaihteen vaihtajaa oikeesee kohtaa , mut sitä mää ihmettelin että siinä on vaan 3 niitä nysty röitä :s . No huomen pitää kattoo.

Monkey viritys ja tekniikka

19.4.2011 9:51

nonii rupeshan manki laulaa eri tavalla ku itte vähä modifioi nokkaa nyt imu 7.8mm pako 7.2.kävin huviksee navikaattorinkaan teesii 14-30 väleillä veti kevyesti ne ja 90.6km/h näytti.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.4.2011 10:23

kivat sulle :D Itelläni on kummasti ollu tuon 72cc:n kanssa tehot hukassa.. ei oo kiihtyvyydessä isoo eroo 50cc:hen kun alle 1000km ajettu 72cc sylkkäsarja, avarrettu uudenmallin kansi, 19mm JingKe+ohittimet ja pidemmät välit, alatiivisteitä sen 4 kpl ja venttiileitä oon hionu myös kun ne imuvena ei ollu ihan tiivis, mutta ei nii ei.
http://www.youtube.com/watch?v=dIToNmvnW5U <-- tuossa on viimekesältä samat virit paitsi oli vielä tuo moposopin 72cc kansi 25/22 venoilla ja vm virinokalla, ilman lisä alatiivareita, välit oli 16-39 aika lussu silti kiihtymää ?

Monkey viritys ja tekniikka

19.4.2011 12:06

kannen oikeaoppisella avarruksella saa paljo aikaa ja venttiilien muotoilulla,ja tietysti osien kevennyksellä.ja mitä puristussuhdetta oot käyttäny?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.4.2011 21:28

t0mppaa kirjoitti:kannen oikeaoppisella avarruksella saa paljo aikaa ja venttiilien muotoilulla,ja tietysti osien kevennyksellä.ja mitä puristussuhdetta oot käyttäny?
En oo noin pitkälle menny vielä virittelemisessä :) tuntuu vaan ihmeen laiskalta tuolla 72cc:llä vielä.. no viikonloppuna saan tuon 110cc kannen kuntoon kun pakoventtiilin vaihan siihen sitte uutta testiä. En minä noista puristussuhteista tiijä :D eikös tuota 110cc kantta saa iha huoletta millin laskee seitenkakkosen kanssa?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.4.2011 9:21

Kyllä sitä jonkun verran saa laskea, kumminkin tarkoitettu nuo 110cc-kannet 54mm männille, kun taas 72cc:n mäntä on vaan 47mm.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.4.2011 17:27

Tuolla um kannella lähinnä saa vääntöä lisää. Itellä um kansi avarrettuna, "19mm" kaasari, skyteam vakioputki, vaahtomuoviputsari, 72cc, 14-35 välit, 2-levynen kytkin, pitemmät ensiövälitykset ja pohjana välimallin kone.

Menee jotain 65kmh, alamäkeen 75kmh. Kiihtyy vähän paremmin mitä 50cc ja vääntää hyvin. Itse ainakin tykkään juuri tollasesta vääntävästä koneesta :)

Monkey viritys ja tekniikka

20.4.2011 19:24

ite laskin vanhanmallin kantta 72kuutioiselle 2mm se on just venttiilin rajalla. :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.4.2011 0:53

No nyt on perkele vetoja mankissa iha eritavalla kun ennen, tolla 110cc kannella vaikka on laskematon. kiihtyy varmaa puolet äkäsemmi ku tolla um kannella, ihana keulia ku nelosella pien nykäsy ja jo melkei selällää 8) huomasin muute tommosen jännän asian että mulla on tossa um kannessa VAIN ne ulommat venttiilinjouset, eikös um kannessakii pitäs olla myös ne pienemmät jouset niitte isompien sisällä??

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.4.2011 11:50

Juvee prkl, pakkokai se on sitten itekki moinen hommata jossainvaiheessa, kun kerta noin kehut :D


Menikö ihan suoraan, vai pitikö laittaa useampi alatiivari ja onko sulla 72cc vai 110cc kannentiiviste?

Muistaakseni tossa um kannessa on tosiaan myös sisemmät jouset...

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.4.2011 12:08

Oikeastaan ihan sama onko VM/kiinankansi isoilla venoilla vai 110cc:n kansi, samat 23/20mm venat niissä on, ainut että siinä 110cc-kannessa on se palotilajutskahomma sille 54mm männälle. Enemmän tehua saa ku laskee, helpointa hommata vaikka Jinkun kansi, ku menee suoraan ilman mitään säätöä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.4.2011 14:24

Scaleo1 kirjoitti:Juvee prkl, pakkokai se on sitten itekki moinen hommata jossainvaiheessa, kun kerta noin kehut :D


Menikö ihan suoraan, vai pitikö laittaa useampi alatiivari ja onko sulla 72cc vai 110cc kannentiiviste?

Muistaakseni tossa um kannessa on tosiaan myös sisemmät jouset...
Suoraan, yhellä alatiivisteellä ja 110cc kannentiiviste.. Se siitä pitkästä ilosta, tänää kun ajelin niin alko 3/4--> kaasulla kuulumaan semmonen ikävä rohina :s siis ei nakutus vaan rohina, no ajelin sitte hissun kissun kotia ja säätämää, ei johdu venttiilinvälyksistä eikä ajoituksesta.. tuli mielee että se saattas olla nokkaketju mikä vähä pomppii siellä pitkin seiniä jos se on venynyt kun oli tuon um kannen kanssa 4 alatiivistettä ja oli tosi kiree laittaa nokkaratas paikalleen?? ja nyt menee tuolla 110cc kannella iha iisisti paikallee..