Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.7.2015 0:03
Millane tehari ois hyvä tommosee Solifer sm 2-tahti mopoon tällähetkellä kulkee 80 tasasel nii jos haluaisi vähä lisää huippuja mut kunnon piikin ja paljon lisää kiihtyvyyttä
22.7.2015 14:36
Onkos täällä kellään tietoa tuon Solifer St 2t virityksestä? Kuria vähö porattu mutta ei kiihy mihinkään??
26.7.2015 4:00
Kannattaa laittaa isompi bensasuutin kaasariin vakiona tietääkseni 95 niin kannattaa laittaa 100 tai vähän pienempi jos ei auta niin kuri kokonaan pois ja 100 suutin niin pitäisi löytyä vääntöä korkeilla kierroksilla. isommalla takarattaalla saa vielä enemmän kiihtyvyyttä ja vääntöä
12.8.2015 16:33
paljon tässä on tankin tilavuus? ja kuinka paljon varatankki on??
8.9.2015 0:06
minkäs kokoset laakerit takarenkaassa? ois hyvä ku hakis jo uuet ja ois sitte asennusta vaille valmista.
14.9.2015 23:14
Tietääkö kukaan kuinka paljon Solifer ST50 2t syö vaihteistoöljyä? Entinen omistaja oli pistäny jotaki paskaa sinne, takkuilee ja tarjoaa välivapaata.
16.9.2015 16:35
vaihteistöljyn ei pitäs hävitä mihinkään ellei jokin stefa vaikka vuoda. laita uudet öljyt sisään. ite käyttäny Motul transoil 10w-30 ja 3-4tkm välein kun vaihtaa
E: niin ja jos tajusinkin ton väärin aluks niin tosiaan 1,1Litraa ölppöstä sinne menee
16.9.2015 22:50
Alluzz99 kirjoitti:vaihteistöljyn ei pitäs hävitä mihinkään ellei jokin stefa vaikka vuoda. laita uudet öljyt sisään. ite käyttäny Motul transoil 10w-30 ja 3-4tkm välein kun vaihtaa
E: niin ja jos tajusinkin ton väärin aluks niin tosiaan 1,1Litraa ölppöstä sinne menee
Noin paljon
Kiitoksia. Epäilen että tohon ei oo edes öljyjä vaihettu (9tkm), oudon väristä ja metallista se öljy. Huomenna motonettiin si.
17.9.2015 15:19
jep. en sit tiiä mikä ero kopiolla ja aidolla munarallilla ku aitoonhan menee vaan 0,8L..
harmahtavaa jos on niin voi olla vettäkin seassa ja jos ikinä ole vaihettu niin voi olla sitä metallisilppuakin, ainahan sitä vähän tulee.
Kannattaa samalla haistaa niitä öljyjä jos haisee esim palaneelle ja öljyjen vaihdon jälkeen ei piä kytkin ja hyppii paljon vapaalle niin voi olla levytkin loppuun kulunu huonoista öljyistä. EHKÄ. itellä oli detsin kanssa aikoinaan semmone
19.9.2015 3:04
Tulipa öljyt vaihettua, ja heti tuli lisää vikoja. Viimeyönä meni tulppa ja työntelin kotiin mopon, nyt tänään vaihoin tulpan ja kerkesin ajaa 500m, sitte lakkas vaan antamasta kipinää.
Huomasin myös että oli sylinterinkannesta joku johto irronnu liittimestä ja liitin sulanut pois (mutteri missä oli kumin sisällä liitin), mistä meni rautalanka kannen sisään. Mikähän se mahto olla?
19.9.2015 11:39
Minkä lämpöarvon tulppa? Itsellä kuri pois mutta katti paikallaan ja 8 ei toiminu millään mutta 9 toimi.. ihme hommaa ku 9 ja 10 käytetään kai kevareissa ja "tehokkaammissa" vehkeissä
Epäilisin että jos meni kannen sisään ja oli semmonen ruuvattava pultti / mutterin näkönen niin joku lämpötila anturi. jos siihen tulee kaks piuhaa niin sen pitäs pyörittää flektiä syylärissä. itse ottanut irti kannesta ja lyöny yhteen niin nyt aina kun ajaa flekti pyörii. (kaupungissa ja hitaassa ajossa jäähtyy paremmin
)
Tai sitten jos mittarissas on semmonen ylikuumenemis valo joka sytttyy kun lämpee tarpeeks.
E: itseasiassa ei mitään tietoa jos tarkoitat sitä missä no vaan yksi musta piuha? itellä kiinni ja ei mitään hajua mitä tekee
22.9.2015 2:54
7 tais olla, ostin varmuuden vuoks 7/8/9. Millään noista ei tuu kipinää nyt... Kaikki maadotukset kunnossa, meniköhän sytkäboxi. :l
Ja tosiaan ajoin sen 500m, pysähdyin laittamaa hanskoja käsiin+kypärää tiukemmalle ja sammutin mopon. Siitä alko kipinäongelmat.
22.9.2015 2:55
Ekee kirjoitti:7 tais olla, ostin varmuuden vuoks 7/8/9. Millään noista ei tuu kipinää nyt... Kaikki maadotukset kunnossa, meniköhän sytkäboxi. :l
Ja tosiaan ajoin sen 500m, pysähdyin laittamaa hanskoja käsiin+kypärää tiukemmalle ja sammutin mopon. Siitä alko kipinäongelmat.
E: Ja kyllä, sitä mustaa piuhaa meinasin. Se kiinni röpötti iha hirveesti koneen lämmetessä, se irti toimi hyvin.
E2: perkele, piti muokata mutta tuliki sitten tuplaposti...
22.9.2015 16:59
mites onko sulla noita tappokatkasijoita? esim se sivujalkatuen katkasia nii riittää ilmeisesti kun liitin irronnu nii ei lähe käyntiin enään. ite olen ottanut pois sen ja vetäny piuhat yhteen.
22.9.2015 22:45
Vika löytyi.
Sivutuen katkasujärjestelmän toinen piuha otti ovelasti runkoon kiinni.
Suuret kiitokset sulle Alluzz!