Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.6.2011 23:09
Mikä ihme tohon tuli, kun ajaa koneen lämpimäksi (siis ihan oikeasti hellvvetin kuuma se on) niin jäähdyttäjä ei pyöri? Ja sitte ei käy tyhjäkäyntiä. Työnnän käyntiin niin se ei käynnisty pikkukierroksilla, booaa mutta sitten ku isommille kierroksille pääseepi niin kyllä se sitte käy hyvin.
Ja öljyvaijeri katkes, saako noita pelkkiä öljyvaijeria (siis se mikä tulee siihen kohti missä kaasuvaijeri haarautuu kaasu ja öljyvaijeriksi ja toinen pää sitte öljypumppuun) vai joutuuko ostaa koko vaijerin? Pitää sitte patentoida joku polkupyörän vaijeri siihen jos ei muuten...
28.6.2011 10:38
Veikkaisin liian pientä suutinta. Ja tuosta flektistä, niin itselläni pyöri tasan yhden kerran ja sen jälkee oli mykkä vaikka kävi kuinka kuumana ja kannattaa satsata siihen uuteen kaasuvaijeriin nii ei tartte pelätä millon patentti pettää ja leipoo kiinni,
28.6.2011 13:19
itse kytkin sen tuulettimen niin, että pyörii aina.
28.6.2011 21:56
Itseasiassa toi vaijeri kyllä pysyy nyt tosi hyvin tossa. Joku polkupyörän vaijeri siihen laitettiin, leikattiin sopivan mittaseksi ja kiinni ja erinomaisesti toimii.
Liian pieni suutin luultavasti, ryyppy päällä tehopiikki jatkuu selvästi vahvempana mut ei kyl taida kulkee siltikään enempää. Ja nyt sähköstarttikin toimii kunha ajelin ku akku latautui. Tais entinen omistaja olla melkonen poropeukalo
ainoo vika nyt on oikeestaan enää että mittari ei toimi mutta pitää varmaa sigma pistää tankoon kunhan kerkiää... Kyllä tämä oli ihan hyvä ostos, uus kaasuvaijerikaan nyt ei maksa kun 36 € niin se pitää jossain välissä investoida. Mutta nyt se vaijeri ei kyll mahdu mitenkään sieltä pomppaamaan poissa että se nyt pysyy siellä vähän väkisin.
Kyllä 500 euron mopoksi loistava ostos, tais entinen omistaja olla vähä huono käsistään ku haluisi myydä pikkuvikasena mutta nyt toimii. Ryyppy tais mulla olla päällä/pois päältä (ei mitään hajua kummin) kun ei lähteny käyntiin ja nyt flektikin toimii jostain syystä, ilmeisesti kun akku latautui.
EDIT: mikä on vakio suutin? mulla oli kaasaris 95 suutin, näytti samanlaiselta ku Aprilia SX kaasarissa endurossakin niin ilmeisesti menee noi dellorton 6mm suuttimet? Varmaan kyl aukasen putken täs joku kaunis päivä ja pistän ite tehdyn kuripalan sinne että sais tota nopeutta vähä rajotettua, sen 55 menee ni huonolla tuuril kilvet lähtee ym. Niin en nyt jaksa ruveta suutinta vaihtaa jos laitan sen kuripalan, yläkierroksilla booaa muutenkin jonku verran ku kaasupohjas ajaa mutta ku kone kuumuu tarpeeksi nii booaaminen loppuu jostain syystä. Ja kytkin pohjas ei tee ollenkaan booausta, ihme vekotin
28.6.2011 22:46
Kertokaas nyt viisaat miehet että minkä kokonen kaasari Genessä on vakiona ??..ku aattelin ostaa 70cc pytyn ja mietin minkäkokosen kaasarin laittas...
29.6.2011 10:04
Vakiona tosiaan 95 suutin ja jos kerran kuriton niin 105 on passeli ja surutta voi lyyä 19-21mm kaasarin isommalle pytylle.
Edit; Ja dellorton 6mm kierteellä olevat suuttimet meneepi.
29.6.2011 15:51
Joo kyl tohon pittää pistää isompi suutin tai sitte meinasin et jos pistäsin omatekosen kurin putkee ja pistäsin vähä lyhyemmät välitykset nii sais nopeuden rajoitettua ja kuitenki pysymää kiihtyvyyden iha kohtuullisena. Tosin eipä poliiseja oo kiinnostanut ku muuten mopo on ihan vakion näköinen, vakio kilventeline jne. Ja kun rauhallisesti ajelee (niinku yleensä teenkin, ajelen rauhallisesti isolla vaihteella pintakaasulla) niin tuskin niitä kiinnostaa paljoakaan.
Käynnistyvyyskin vähä huono kun kuri pois putkesta ja vakio suutin, kylmänä meni muutama polkasu että ees lupasi mutta kuitenki lähti iha hyvin käyntiin ku parikymmentä kertaa polkas. Lämpimänä kyllä ekasta käyntii ja nätisti käy tyhjäkäyntiä. Mutta vauhdissa booaa ihan urakalla, pitää varmaa hakee 105 suutin kunha nyt saa rahaa ja jaksaa vaihtaa sen. Ryypyn kanssa kulkee ihan selvästi paremmin mutta taas ei käy tyhjäkäyntiä niin pidän vaa suosiolla ryypyn pois päältä ja ajelen hiljempaa.
Mikähä tossa mittaritaulussa on ku mikään mittari valo ei pala, ei mittari toimi, vapaavalo jne ei pala ?? Voiko se johtua siitä että akku on menny tyhjäksi? Nimittäin sähköstartti alkoi toimimaan kun akku latautui ja kävin ajelemassa niin sitte lämpimän koneen jaksoi jo startata käymään. Maskin takana kyllä oli kaikki johdot ehjiä jne mutta ei mitään aavistusta mikä vois olla mittarissa vikana.
29.6.2011 19:16
Kannattaa välttää ajamista tuolla vakio suuttimella, saattaa muuten leipoa helposti. Ja vapaan valon maajohto pitäisi löytyä jostain eturattaan alapuolelta.
29.6.2011 20:04
Joo, haen huomenna 105 suuttimen jos vaa hyllys on. Ja varmaa samalla sen 10 hampaisen eturissan, ketjut muutenki ihan törkeen kireellä niin jospa ne sitä löystyis, olettaen että vakio 11 on paikallaan (edellinen omistaja kyllä näytti semmoselta ettei se kyllä osaa rattaita vaihtaa).
30.6.2011 10:44
Parantaako paljonkin katalysaattorin poisto tehoja? Nyt menee n.80 13-58 väleillä ja kurittomalla. Vielä pitäis saada enemmän tehoa, mutta pienellä budjetilla.
30.6.2011 15:28
Joo viittiskö joku mitata minkä kokonen reikä on vakio kurissa jos jollain on se vielä tallessa? Pistän sittenki vakioks ton vekottimen, mahdollisesti myyntiin jos saan mittarin toimimaan
Tän viikon oon omistanu ton ja ihan tarpeeks tullu tosta 2 tahdin hajusta ja bensankulutuksesta. Jos sais orionin tai mankin tilalle niin asiat olis hyvin, ei taida toi generic olla mun juttu...
Vai onko se sama asia jos pistän metallipalan putkeen ja leikkaan siihen vakion kokoisen reiän? Vai pitäskö se olla semmonen kuri niinku vakio eli semmonen pilli joka jatkuu hieman pidemmälle.
30.6.2011 17:33
evottaja7 kirjoitti:Joo viittiskö joku mitata minkä kokonen reikä on vakio kurissa jos jollain on se vielä tallessa? Pistän sittenki vakioks ton vekottimen, mahdollisesti myyntiin jos saan mittarin toimimaan
Tän viikon oon omistanu ton ja ihan tarpeeks tullu tosta 2 tahdin hajusta ja bensankulutuksesta. Jos sais orionin tai mankin tilalle niin asiat olis hyvin, ei taida toi generic olla mun juttu...
Vai onko se sama asia jos pistän metallipalan putkeen ja leikkaan siihen vakion kokoisen reiän? Vai pitäskö se olla semmonen kuri niinku vakio eli semmonen pilli joka jatkuu hieman pidemmälle.
vakio kuri on 1mm vahvusta putkea jonka halkasija on 2cm, ittellä ratsioiren aikana pellinpala johonka porattu tommonen reikä ja helppotekosempi toi on kun se alkuperänen kuri
30.6.2011 22:31
Joo, käyn huomenna ostaa palan ohutta peltiä ja alotan järjestelmällisesti poraamaan siihe reikää, jos kulkee liian vähän niin aina pikkusen isompi. Kattoo nyt miten iso poranterä löytyy työkalusetistä, siitä lienee hyvä aloittaa. Siinäpä tuo huominen päivä menee.
Sain sigmankin kii tankoon, paljo lienee ton eturenkaan (enduro!!) ympäryys mitta? En saanut mitattua tarkkaan sitä, mittasin halkaisijan ja kerroin sen piillä mutta tulos luultavasti heittää hieman. Ilman ryyppyä meni 55 sigmaan tasasella ja ryypyn kans sen 65 eli ihan helvetin laihalla tuntuu käyvän
Noh, huomenna kuripala putkeen ja varmaanki myyntiin jos sais jonku nelari enduron tilalle niin sais ton bensankulutuksen vähä kuriin. Tuntuu tällä hetkellä vievän varmaa 8 litraa, ihan älytön bensasyöppö toi...
1.7.2011 2:08
8l / 100km? No huhhuh, ei sen niin paljoo pitäs bensaa kuluttaa..
1.7.2011 19:06
Joo ihan älytön bensasyöppö. Ajoin ehkä jonkun 12 kilometrin lenkin ja siihen meni litra bensaa, ihmettelin itekkin että kylläpä oli bensanpinta valunut, kävin tankila ja vähän yli litra meni.
No pistin kuripalan putkee, kylläpäs mopo laiskistui mutta eipäs tule mitään sanomista poliiseilta eikä isompaan suuttimeenkaan ole enää tarvetta. Pitää varmaa lotto tehä ku kerralla osu oikeen kokonen kuri, menee sigmaan just sen 50km/h (vähän heittää mutta aikalailla oikein), pitää vielä gps:n kattoo. Saa nähä helpottuuko kylmäkäynnistys, kun on pitänyt polkee jonku verran kylmänä konetta että käymää lähtee (johtuu melko varmasti liian pienestä suuttimesta)... Pääasia nyt että menee suunnillee lailliset lukemat ja pääsee eteenpäin
pitää vaa seurata tota bensankulutusta, nyt ku sain sigmankin tankoon kiinni ja kunhan nyt gps jaksaa kattoo että kuin paljo se huijaa niin voi ruveta mittailee sitä kulutusta.