Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.2.2015 10:32
NOPEITA VASTAUKSIA !
Eli täytyis vaihtaa derbi sendasta kaasuvaijeri niin miten vaihdetaan ??
18.2.2015 21:42
Mistäköhän päin kanttis alkaa ettiä kun derbi rohisee vauhdissa (ei siis rohise kun paikallaan kierrättää). Kovassa vauhdissa kuuluu moottorin äänenkin yli. Mopo pukilla kun pyörittää eturengasta niin ei kuulu mitään epämäärästä ja takaa vasta vaihdettu laakerit ja ketjut tsekattu. Ei vaikuta onko kytkin pohjassa vai ei. Kuulostais melko selvästi joltain rikkinäiseltä laakerilta mutta missä? Kiitos jos joku voi jelppaa
18.2.2015 21:52
Vetoakselin kuulalaakeri tai neulalaakeri.
Voi myöskin olla kytkimen akselin neulalaakeri tai kuulalaakeri.
Kytkimen akselilla tarkoitan kytkimen puoleista vaihteiston akselia.
18.2.2015 22:18
Taitaa olla ketjut
Ääni alko kuuluun koropalan laitoin jälkeen (tajusin just) ja ketjut osuu takahaarukkaan kun siinä kohtaa ei oo sitä laahauspalaa.
E: Jaa ei kuulunutkaan siitä.. Ja se ääni kuulostaa siltä että joku laahaisi johonkin mutta ei näy missään mitään joka voisi laahata johonkin, ainakaan koneen ulkopuolella.. Kuuluu siis edestä/keskeltä mopoa. Ei kuulu silloin kun lyö takajarrun pohjaan vauhdista.
19.2.2015 20:21
Moro! Tietääkös ketään täällä et mitä eroa erilaisilla rajottimilla on?
Meinaa luin tossa äsken näistä ni aloin miettii et millanen toi kondensaattorirajotin on? Miten se rajottaa ja saako säädettyä? Tai saisko jostain valmiina?
Onko sillä eroja muihin jotenki suuresti,phot ecosta tiiänkin jo,oli käytössä tossa vähän aika sitten
Vastatkaa mieluiten kokemuksen kautta et onks jollai ollu semmone käytössä ja miten toimii
19.2.2015 21:03
Moi! Sellainen kymysys olis tällä kertaa, et onko DRD PROn valokatkaisijan pistoke samanlainen kuin normi Sendan? Et sopiiko PROn valokatkasija suoraan Sendan sähköihin? Jälleen kokemuksen äänellä vastaukset mieluiten, totta kai muutkin saa vastata!
21.2.2015 16:22
Ajattelin ottaa tosta derbistä tuorevoitelun pois, otin pois jo säiliön ja pumpun. Onko missään myynnissä sellasta suojaa pumpun tilalle? Tai haittaako jos pumpun tilalla ei ole mitään? Akselin jätin paikalleen, jos seuraava omistaja haluaa laittaa pumpun takasin paikoilleen
. Joten jos joku tietää mistä saa ostettuu jonkun suojan siihen niin laittakaa linkkiii
Kiitoksii jo etukätee
21.2.2015 20:01
Itellä kans tuo tuorevoitelun poisto eessä kun se petti ja leipo
niin aattelin kysyy et mitä kaikkee pitäis ottaa pois?
21.2.2015 20:51
Se pumppu ,öljysäiliö ja se kaasuvaijerin öljypumpun haara täytyy irroittaa. Ja sen peitelevyn voit itse leikata pellistä.
23.2.2015 13:03
MItes meneekö tämä
http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... iston.html Um derbiin kun en tajua noista scootfastin Euro 2 ja Euro 3 että mitä ne tarkoittaa? ja jos ei käy jos viittii linkata jonkun airsalin 50cc tähän. Kiitos
23.2.2015 13:30
DeRbImIeS99 kirjoitti:Ajattelin ottaa tosta derbistä tuorevoitelun pois, otin pois jo säiliön ja pumpun. Onko missään myynnissä sellasta suojaa pumpun tilalle? Tai haittaako jos pumpun tilalla ei ole mitään? Akselin jätin paikalleen, jos seuraava omistaja haluaa laittaa pumpun takasin paikoilleen
. Joten jos joku tietää mistä saa ostettuu jonkun suojan siihen niin laittakaa linkkiii
Kiitoksii jo etukätee
Jege24 kirjoitti:Itellä kans tuo tuorevoitelun poisto eessä kun se petti ja leipo
niin aattelin kysyy et mitä kaikkee pitäis ottaa pois?
Pumppu ja säiliö + niihin liittyvät letkut pois. Katkaise kaasariin menevästä öljyletkusta n. 5 cm pala, laita se nippaan kiinni ja tuki ruuvilla. Öljypumpun kohdalle pitää tehdä suojaksi levy esim. pellistä ja siihen tiivistemassaa tai -paperia.
Euro 2 on vanhanmallin kone, Euro 3 uudenmallin.
Esim.
tuossa on uudenmallin koneeseen.
23.2.2015 16:22
Jege24 kirjoitti:Itellä kans tuo tuorevoitelun poisto eessä kun se petti ja leipo
niin aattelin kysyy et mitä kaikkee pitäis ottaa pois?
Pumppu ja säiliö + niihin liittyvät letkut pois. Katkaise kaasariin menevästä öljyletkusta n. 5 cm pala, laita se nippaan kiinni ja tuki ruuvilla. Öljypumpun kohdalle pitää tehdä suojaksi levy esim. pellistä ja siihen tiivistemassaa tai -paperia.
Euro 2 on vanhanmallin kone, Euro 3 uudenmallin.
Esim.
tuossa on uudenmallin koneeseen.
Kiitos paljon avusta tuli selvennystä rutkasti eikä tullut väärää ostettua
Ja vielä että onko tietoa meneekö vakio sylinterin ne pultit tuohon pyttyyn ( siis ne jotka pitävät pyttyä ja kantta paikallaan)
23.2.2015 17:34
Pinnapultit? Juu, menee.
Sitten, onko kellään tietoa mistä sais jonkun järkevän katesarjan Derbiin, vai pitääkö ostaa tuo TNT setti? Gileran orkkiskatteet on halpoja mutta ne ei taida oikein mennä kiinnikkeisiin. Derbin muovit taas maksaisi jonkun 1000€ alkuperäisosina
23.2.2015 18:22
tientuk3 kirjoitti:Pinnapultit? Juu, menee.
Sitten, onko kellään tietoa mistä sais jonkun järkevän katesarjan Derbiin, vai pitääkö ostaa tuo TNT setti? Gileran orkkiskatteet on halpoja mutta ne ei taida oikein mennä kiinnikkeisiin. Derbin muovit taas maksaisi jonkun 1000€ alkuperäisosina
No vastataan ja taas kysytään
mopo-sportilta ainakin saa mutta tosin ne etukatteet ovat reiälliset. Ja sitte kysymyksiin mitä tulee mieleen
mtes ne kaks letkua jotka tulee öljypumpulta ne vaan veks kans? Ja jos oot ottanut sen öljypumpun pois niin miten peittänyt se reiän
ja kyllä jos siulla on ihan senda siihen menee ne gileran smt katteet ja jos drd niin gilera rcr ja toisen laiset smt. meni ainakin itelleni sendaan nuo smt
Viimeksi muokannut Jege24 päivämäärä 23.2.2015 18:25, muokattu yhteensä 1 kerran
23.2.2015 18:25
Niin niin, sinne öljypumpulle menee letku säiliöltä, ja siitä lähtee ohuempi letku kaasarille. Molemmat pois ja siitä ohuemmasta otat 5 cm pätkän jonka laitat kaasariin kiinni ja tukit ruuvilla.
Peitelevyksi leikkaat vaikka pellistä palan.