Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.7.2013 0:02
Kääntä kirjoitti:Niilosti kirjoitti:Nyt ei enää booaa kun pistin 77,5 suuttimen kiinni. Mistä johtuu, että kierrosten noustua 8000-9000, kone ei enää vastaa kaasuun ja pudottaa kierrokset viiteen tonniin ja alkaa taas kiihdyttämään?
Tod.näk. menee niin laihalle yläkierroksilla ettei enää jaksa vetää, tai esim. ilmansuodatin tukossa.
Kokeile aluksi vaikka vielä hiukka isompaa suutinta, tai nostaa neulaa pykälällä-parilla, jos käynti ja kulku paranee, käy kone laihalla
Tulpan vaihto auttoi. Nyt jaksaa vetää ylhäällä. Kierrokset eivät tosin nouse 9000 ylemmäs. Paljonko vakio CPI:n kuuluu kiertää?
18.7.2013 2:05
No kurittomana kierrokset 10500 ni kaipa 9000 on vakion maksimit..?
18.7.2013 16:40
kylhä se vakionki perjaattees kiertää yhtä paljo ku kurittoman mut tehoi ei oo enää nimeksää siin 9000 tonnin jälkee
19.7.2013 2:56
itsellä kiersi vapaalla kyllä 11000rpm vakiona, ajossa 9000 viimeistään loppui veto tasasella. alamäkeen luonnollisesti vetää 10 000 asti mutta siitä ylöspäin ei saa millään. ja kun cpi oli ollut 10 000km vakiona, alkoi putki ja varsinkin änkkä menemään aivan tukkoon karstasta, kulki vain 40 tasasella eikä reagoinut kaasuun juur yhtään. vähänkin enemmän vakiona ajettuna kannattaa polttaa ne karstat putkesta.
21.7.2013 17:49
terve, mulla on cpi sx 2011 ja haluisin kysyä et mikä olis oikea suutin kun olen sahannut putken kurin kokonaan pois, jos puoliksi sahatun kurin kanssa sopiva suutin oli 77,5? broidi sanoo että 77,5 on liian pieni kurittomana ja ostin 82 mutta se oli liian iso. eli mikä olisi teidän mielestä oikea suutin?
kiitos!
21.7.2013 21:11
Ei se varsinaisesti mielipideasia ole, jos suutin tuntuu olevan liian iso niin sitten koitamaan seuraavaksi pienempää kokoa eli tässä tapauksessa 80.
21.7.2013 22:50
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ei se varsinaisesti mielipideasia ole, jos suutin tuntuu olevan liian iso niin sitten koitamaan seuraavaksi pienempää kokoa eli tässä tapauksessa 80.
kiitti tosi paljon avusta
ei oo eka kerta ku autat
28.7.2013 19:50
Juu elikkäs kaverinkaa luvattii korjata toisen kaverin tämmönen motti ni saisko tietoo miten sais magneeton irti ilman kauheen suurta väkivaltaa tai ulosvetäjää tästä kiinanpommista??
28.7.2013 22:59
1. se ei oo kiinanpommi vaan itävaltalainen.
Kyl se ulosvetäjä vaan on kätevä jos ei halua hajottaa. Jotkut kampee monella meisselillä tasasesti lohkoo vasten.
30.7.2013 9:59
cpi on luotto peli ittellä toimii varmasti vaikka syöksisit sen kalliolta
D mutta mites on, onkos toi 85 koon pää suutin liian iso cpi sx:ään kun kurin ottaa poijes? (:
2.8.2013 20:58
Hei, mun sx:sa on kaasarin säädöt ihan päin persettä, ja veljeni on jo toista tuntia yrittänyt saada sitä kohdilleen mutta: mopo käynnistyy TODELLA huonosti, booailee vähän väliä ja tyhjäkäynti epätasaista... voisitteko antaa jotain neuvoja miten saisin sen kohdilleen?
3.8.2013 11:31
Kiertämisasiaan, ei se sytty mihinkään "laiskistu" ajan kuluessa. Noi sähköt nyt vaan on yleisesti varmaan koko cpin heikoin kohta, joillain ne pelaa ja joillain ei, ja sen kyllä huomaa jos ne ei toimi (ei käynnisty, pätkii radikaalisti jne)
Moottorin kunto on aikalailla suhteellinen siihen kierroslukuun, ensimmäisenä "enemmän ajettu->vähemmän kierroksia" lausahduksesta tulee mieleen esim. väljystynyt mäntä, ei kuluneet sähköt.
Ja se on kiinapommi, nimenomaan. Osat, materiaalit ja kasaus on taiwania joten itse en luokittele sitä miksikään muuksi.
Vauhtiksen irrotukseen paras on juu se oikea ulosvetäjä ettei pasko mitään, mutta ite irrottelin kyllä kymmeniä ja kymmeniä kertoja ihan -ruuvarit starttikehän ja lohkon väliin- systeemillä. Pitää muistaa vaan se, että se vauhtis EI lähde pelkällä vedolla, vaan se pitää pistää tasaseen vedätykseen ja tän jälkeen napakoita iskuja kampiakselin päähän (suojattuna tietty esim. mutterilla!)
Niin ja koskelainen, onko mopo yhtäkkiä alkanu toimimaan noin huonosti, vai kävikö tää jonku remontin/ongelman jälkeen?
4.8.2013 8:53
Kääntä kirjoitti:Kiertämisasiaan, ei se sytty mihinkään "laiskistu" ajan kuluessa. Noi sähköt nyt vaan on yleisesti varmaan koko cpin heikoin kohta, joillain ne pelaa ja joillain ei, ja sen kyllä huomaa jos ne ei toimi (ei käynnisty, pätkii radikaalisti jne)
Moottorin kunto on aikalailla suhteellinen siihen kierroslukuun, ensimmäisenä "enemmän ajettu->vähemmän kierroksia" lausahduksesta tulee mieleen esim. väljystynyt mäntä, ei kuluneet sähköt.
Ja se on kiinapommi, nimenomaan. Osat, materiaalit ja kasaus on taiwania joten itse en luokittele sitä miksikään muuksi.
Vauhtiksen irrotukseen paras on juu se oikea ulosvetäjä ettei pasko mitään, mutta ite irrottelin kyllä kymmeniä ja kymmeniä kertoja ihan -ruuvarit starttikehän ja lohkon väliin- systeemillä. Pitää muistaa vaan se, että se vauhtis EI lähde pelkällä vedolla, vaan se pitää pistää tasaseen vedätykseen ja tän jälkeen napakoita iskuja kampiakselin päähän (suojattuna tietty esim. mutterilla!)
Niin ja koskelainen, onko mopo yhtäkkiä alkanu toimimaan noin huonosti, vai kävikö tää jonku remontin/ongelman jälkeen?
suuttimen vaihdon jälkeen, aloittelijana minä en tiennyt että kaasari pitää säätää. nostin suuttimen koon 77.5>82 enkä koskenut säätyruuveihin.
7.8.2013 14:31
Kuriton vai kurillinen? Vaikuttaa asiaan varsin reilusti. Minulla ceparissa lyhennetty kuri ja 82 suutin. Toimii todella hyvin viileässä, mutta kuumalla röpöttää jonkin verran.
7.8.2013 20:55
Mitenköhä sais magneeto kopan irti kun ne ruuvien kuviot on iha pyöristyny
EDIT: Huomasin että tuolla ylempänä on Niilostilla sama vika että 8000-9000 kierroksissa lakkaa kone vetämästä ja uudestaan alkaa vetämään jossain 6000 kierroksen paikkeilla. Itellä on kuriton ja vaihdon nyt 85 suuttimen mutta ei auttanut, ennen oli 80 suutin ja toimi hyvin. Ilmanputsarin puhdistin ei sekään auttanu, laskin myös neulaa yhellä mut ei auttanut niin mikäköhän mahtais olla vikana?