Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.12.2011 18:35
Miten sä niitä pistät jos sait molemmat poikki? Itte en oo ikinä saanu yksiäkää ja on noita kumminki tullu laitettuu useemminki. Ja otettu pois tietysti.
19.12.2011 18:40
Se on tota just ku ensin yhden saa sylinteriin ja toista laitettaessa sitä hemmetin nipaa ei vaan löydy, alkaa pakottaa mäntää pyttyyn ja sit se sylinteri irtoo. Sit vittuuntuu ja josai pienes kohdas jota ei nää erkkikää rengas ottaa kiinni ja menee rikki ku koittaa vaan saada sitä sisään. Täytyy kyl porauksen jälkee laittaa ensin mäntä pyttyyn ja sit vasta mäntä koneeseen kii.
19.12.2011 18:45
Ja pitää ensin ettiä ne katkoskohat, ja tapit, sitte yrittää vaan pitää ne paikallaa ja pistää pyttyä.
19.12.2011 21:27
Sen männän tulee mennä sinne pyttyyn melko kevyesti. Sen kanssa ei täydy, eikä saa käyttää väkivaltaa.
Ite laitan ensin männän kiinni kiertokankeen, sen jälkeen katton ne katkoskohdan suunnilleen oikeille paikoille. Sen jälkeen laitan ylimmäisen renkaan, ja kun ylimmäinen on siellä sisässä, katon että onkohan se alempi rengas vielä kohdallaan, jos on, lykkään sen alemmankin renkaan sinne sisään. se homma on tekniikka laji, ja senkin oppii tekemällä.
19.12.2011 21:51
Ja tän tapaisia hommiahan ei suositella lyhyt pinnaisille, koska voi joutua alussa koittamaan useammankin kerran ennenkun onnistuu. Kärsivällisyyttä.
19.12.2011 22:04
JA se kannattaa muistaa, että kun hermostut johonkin, on peli menetetty. Tämä pätee suht hyvin tässä, ja yleisestikkin.Jos alkaa hermostumaan, kannattaa jättää remontti siihen, ja lähteä pois.
Itellä ei ole niinkään ollut ongelmia koskaan männänrenkaitten kanssa, mutta männän sokat on omasta mielestä ihmismielen kamalimpia keksintöjä.
19.12.2011 22:15
Tänään oli tunturin konetta kasatessa harvinaisen vittumainen männän tappi.oli niin tiviikksi koneistettu että joutui lekaa antamaan jotta sai sisälle.dinaminin mäntä moposportilta
19.12.2011 23:22
Kannattaa olla varovainen jos joutuu voimakeinoja käyttämään. kun saattaa kirtokanki tykätä hyvää jos kovin varomattomasti lekaa näyttää.
Itelläkin ollu kolmet dinamit ja niissä kahessa ei meinannu millään mennä tappi sisään, oli öljytty ja kokeilin eri päin ja eri puolelta, mutta ei meinannu millään mennä. sitten varovasti naputteli niin sai paikoilleen.
22.12.2011 0:23
Taidan ostaa huomenna vielä uudet renkaat ja laittaa maalarinteipillä merkit, siihen kolon kohdalle et saan pois ku renkaat on pytyssä.
22.12.2011 0:25
Laita mieluummin jollain tussilla. Ei tartte nyppiä pois sitten jälkeenpäin (niin kuin teippiä), vaan voi vaan jättää sen tussimerkin sinne männänkylkeen.
23.12.2011 18:59
Hyviä vinkkejä mistä löytyisi komeita "retro" kypäriä mitkä sopisi pappa tunturin kanssa ajeluun?? Ei oikein meinaa mistään löytyä sopivaa "pottaa"...
23.12.2011 19:09
Jos oikein ymmärsin niin voimakoneella ainakin taitaa löytyä tuolta luottelon lopusta.
http://www.elisanet.fi/voimakone/
Viimeksi muokannut P U C H päivämäärä 23.12.2011 22:41, muokattu yhteensä 1 kerran
23.12.2011 20:07
Voi ny perkele, tuli ostettuu toinen väärän sortin mittarinvaijeri. Ei tieteskää kaupas ollu kuvaa tai lukenu minkä sortin kiinnitys on :/
Mulla on sit ainaki yks käyttämätön mutta naarmuinen sokkakiinnitteinen mittarinvaijeri myytävänä jos joku tarvii.
26.12.2011 0:58
Minkä sortin puslat tohon U-rautaan menee? Ukki oli tehny siihen puslantapaset puutarhaletkusta ja teräsputkesta
26.12.2011 18:18
Paa viestiä Voimakoneelle.