Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.3.2013 22:37
Kokeileppa ilman kytkin vaijeria,tai jos on puolari niin säätää kytkintä. No loota auki niin siitä se seleviijää.
23.4.2013 11:07
Joo siis vaihdettu venttiilit isompiin imu 30mm ja pako 26mm.. kaasarillakin kokoa 30mm. mutta joo sähköt meni talvella ja ostin uuden ja kytkin samalla tein kone rempan (yläpää) joten venttiilien säätö kusi.. kun en muista tarkkaa "tyhjää" kohtaa, jossa venttiilit pitää säätää eiks ne ollu imu ja pako 0.10 ? kertokaas ja auttakaa
Muutenkin otan viritys ohjeita vastaa
ajatteluna joku hieno päivä turbonki tuoho sujauttaa ja ajaa sen 5min ennenkun räjähtää
No juu mutta siis APUA!
23.4.2013 11:11
Super Sport -81 L kirjoitti:Mitäs teen?
Onkkelma on 110cc Fude Cross kipinä: Sitä ei ole.
Tehdyt asiat:
-tarkastettu/puhdistettu liitännät
-kokeiltu tulpan toimivuus Tunturissa
-kokeiltu Tunturin hatulla
-testattu yleismittarilla tulpanjohto
-vaihdettu ensiökäämi ( myös testattu mittarilla 400 ohmia)
-Testattu impulssikäämi mittarilla 126 ohmia
-impulssikäämistä tulee polkaistaessa pieni jännite
-ensiökäämistä 20-100 VAC riippuen polkaisuvoimasta
-Sama 20-100 VAC tulee myös CDI:ltä sytkäpuolalle
-Puolan maadoitus hinkattu hyväksi
-Kokeiltu myös toisella sytytyspuolalla
MUTTA: kuuluuko sytkäpuolalle CDI:ltä tuleva johto maadoittua? Koska näin on...
Sen tiedän että puola maadoittuu kiinnityskorvakosta, mutta tämä virtajohto askarruttaa.
Kiitoos
Joo siis itelläkin on näitä sähkö juttuja ollu. Siis CDI:stä tuleva johto menee puolaa jan Puola itse ottaa maihin, koska puolaan voi vain liittää yhden johdon eli ei ole toista joka menee maihin. Hei muista hinkata puolan alta johon se ottaa maihin
23.4.2013 11:24
Apamies kirjoitti:Joo siis vaihdettu venttiilit isompiin imu 30mm ja pako 26mm.. kaasarillakin kokoa 30mm. mutta joo sähköt meni talvella ja ostin uuden ja kytkin samalla tein kone rempan (yläpää) joten venttiilien säätö kusi.. kun en muista tarkkaa "tyhjää" kohtaa, jossa venttiilit pitää säätää eiks ne ollu imu ja pako 0.10 ? kertokaas ja auttakaa
Muutenkin otan viritys ohjeita vastaa
ajatteluna joku hieno päivä turbonki tuoho sujauttaa ja ajaa sen 5min ennenkun räjähtää
No juu mutta siis APUA!
Eli laitat nokkaketjun ajotuksen kohdilleen, ja sit säädät sitä "välystä", ja ite laittasin imuun reilu 0,05 ja pakoon vajaa 0,1
6.5.2013 10:44
Oisko kellään tietoa et minkä kokonen on zongzcheng merkkisen 125cc koneen vetoakselin stefan koko kun siinä on isompi vetoakseli kuin monkeyssa tai samuraissa
10.5.2013 14:58
Nyt tuntuu kauhean avuttomalta, mutta lainasin kaverilta 110cc crossia ja nyt mietityttää, että tuleeko öljy bensan sekaan tankin kautta vai miten?
11.5.2013 12:09
Jos se on 4t, niinku tod näk on. Niin ei tule. Siellä pitäs olla öljyt iha konee sisällä ja tankkii pelkkää 98
12.5.2013 15:05
Apamies kirjoitti:Joo siis itelläkin on näitä sähkö juttuja ollu. Siis CDI:stä tuleva johto menee puolaa jan Puola itse ottaa maihin, koska puolaan voi vain liittää yhden johdon eli ei ole toista joka menee maihin. Hei muista hinkata puolan alta johon se ottaa maihin
Juu siis tämä onkkelmahan poistui lopulta kun tilasin ebaysta vitosella CDI:n (suomessa noin 20-30e) Ja katso, kipinä tuli. Rahaa meni sitten ensiökäämiin ja sytkäpuolaan. Ja jos kokeilet omasta puolasta, niin CDI:ltä puolalle tulevan johdon TULEE maadoittua puolan korvakon kautta, sillä näin on omassani ja hyvin hyrrää
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.5.2013 17:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lyhennetty lainausta.
21.5.2013 15:06
Moro!
Sain tossa vähän aikaa sitte pikkuserkun rikkinäisen 50cc comanche mönkkärin.
Faijan kanssa avattiin se ja huomattiin että oli leikannu kiinni.
Elikkä nyt ois tarkotus vähän "tuunata" sitä pidentämällä runkoa ja hommaamalla joku vaikkapa samurain 110cc kone siihen.
Mahdollisuutena olisi myös vanhan 50cc pytyn muuntaminen vaikkapa 80cc.
Mistä saisi halvalla tommosia 90-125cc pyttyjä? Ei haittaa mikä merkki eikä onko uusi vai käytetty.
23.5.2013 20:32
eiköhän niitä käytettynä aika edullisesti etsimällä löydä? mullakin on 110cc pytty ylimääräsenä, mutta onko männäntappi muka samankokoinen?
23.5.2013 23:10
No1 kirjoitti:eiköhän niitä käytettynä aika edullisesti etsimällä löydä? mullakin on 110cc pytty ylimääräsenä, mutta onko männäntappi muka samankokoinen?
Sori jos jankkaan mutta siis mistä löytää? Kun ei ainakaan nettimotosta tuppaa mitään kokonaista konetta löytyä... kokonainen kone olisi niinkuin ensisijaisesti hakusessa.
24.5.2013 0:35
jaa tarvit kokonaisen koneen.. eihän se koneglanssillakaan oo kun n. 200€ uutena, käytettynä ei tosiaan juurikaan näytä löytyvän..
24.5.2013 10:12
No1 kirjoitti:jaa tarvit kokonaisen koneen.. eihän se koneglanssillakaan oo kun n. 200€ uutena, käytettynä ei tosiaan juurikaan näytä löytyvän..
200e ois pikkasen liikaa, kun en uutta tarvitse. Käytettynä kun saisi satasen paikkeilla ni olis hyvä...
1.6.2013 23:09
mistähän sais 150cc lifaniin vaihteiston?? kone on vm04.
2.6.2013 22:04
Orionmotorsin sivuilta varmaan, en sitte tiedä käykö ne tohon vuosmalliin. Kannattaa kysyä.