Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.5.2012 16:11
Lantti kirjoitti:Vaikuttaa tietysti asiaan jos asianomistaja on jo neuvolapunnituspainosta yli päässyt?
Nii sekin mutta ite painan alle 60kg enkä ole omasta mielestä "neuvolapunnituspainosta yli päässyt"
Riippuu tietenkin minkälaisessa käytössä se hopperi on, ku mulla se on pelkkää metässä ajamista täyzii ja nopeudesta ei tingitä vaikka olis puu edessä.
20.5.2012 16:18
onko kellään muute tietoo mistä sais niitä lampunkantoja tonne mittariston valoihin? SPO katkassu kaikki ne johdot ja niitä ei saa enää niihi vanhoihin kantoihin kii ku ovat "kertakäyttösiä"... tai jos jollain ois ees ylimääräsiä sopivaan hintaan niin olisin halukas ostamaan! täysremppa hopperissa enää mittarivaloja, mittarivaijeria, pyörittäjää ja oik. jalkatapin kiinnikkeen kierrettä vaille valmis muttaku ei oo osia.. saati kierretyökalua mutta ne saan tehtyä koulussa ne kierteet
24.5.2012 21:58
Mitä motti öljyä muute käytätte ku ''the kirja'' sanoo et 80w90 ois vaihteisto ölj
yks hyvä:). Mut se kuulostaa kovin tuhdilta...
30.5.2012 22:47
Minkä laisen pidemmän iskunvaimentimen hopperriin sais ilman, että täytyy tehdä hirveän isoja muutoksia (esim. ketjujen kanssa), kun tuppaa tuo tehoputki kaarteessa osua maahan. Mikä kävisi suhtkoht suoraan ja nostaisi hiukan korkeamalle?
Kiittosta jo nytte (;
31.5.2012 14:13
larppa2 kirjoitti:Mitä motti öljyä muute käytätte ku ''the kirja'' sanoo et 80w90 ois vaihteisto ölj
yks hyvä:). Mut se kuulostaa kovin tuhdilta...
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=3130-1Tuota oon aina käyttäny. Pääasia on, että öljyt ovat kytkinlisäaineellisia
1.6.2012 18:30
Itällä ollu aina jokku diesel + öljyt hopperin alakerrassa! tätä
http://tokooli.com/images/OLI/Shell-Hel ... ter%29.jpgaina toiminu ko kello ja nyt laitoin sitte tätä:
http://www.mopo-osa.com/kauppa/images/v ... _72515.jpgedellinen öljy ei ollu kytkinlisäaineistettu mutta uusilla kytkinlisäeineistetulla öljyllä kytkin luistaa ku pieni rasvanen sika
7.6.2012 18:46
jaah, eilen petti giannellin alkulaippa, otin irti nii pultti katkes sylkä sisää
tänää hitsasin kasaa ja otin konee irti ja vaihoin sylkän ku tuolla ylimääräsenä semmonen pyöri...
oli hyvä että otin sylkä irti koska:
onko muilla männärenkaat pettänyt?
E: mitenpäin mäntä laitettiinkaa?? imupuolelle se männä ikkuna?
8.6.2012 19:08
apuja tarviis, huomenna miittieli miksi sirisee ja sammuilee tuollee oudosti?
http://www.youtube.com/watch?v=tEN5WL1x ... e=youtu.beavasin sylkän ja tarkistin männä mutta ei ollu mitää merkkiä miks vois siristä
tuolla pyttysarjalla sirisee mutta toisella ei o.O (en muuten olisi irrottany konetta ja pyttyä muttaku katkes pinnapultti)
8.6.2012 19:28
Onko sulla niissä pytyn aukoissa viisteet, jos ei nii varmaa siitä johtuu ja onko mäntä silleen että se reikä on imu puolella?
8.6.2012 21:34
kaikkialla uudet tiivisteet, huomenna ostan männäntapin neulalaakerin ja koitan uudelleen, jos ei lopu nii sitte ajeta vaa =)
9.6.2012 0:11
En puhu tiivisteistä vaan viisteistä, jotka on aina pytyssä joka aukon kohdalla oleva pieni pyöristys (tuntee sormilla ja näkee) muuten menee aika nopeesti männän renkaat paskaks.
Sirinä voi myös johtua uusista männän renkaista. Lähtee ajamalla pois
9.6.2012 15:43
joo luin huonosti, viilasin pyttyä ja tein viisteet kanssa!
nyt on kasassa taas ja tuossa teillä pikkune vidi, nyt ottaa piikin myös =)
http://www.youtube.com/watch?v=ePKMBARm ... e=youtu.beja edelleenkin sirisee, en saanu ostettua neulalaakeriakaan... mutta nyt ajetaan! pitäs kestää enää kuukausi nii sitte sais tosien mopo ajoo =)
10.6.2012 18:47
Nonii että ostin 2006 Hopperin ja sillä sitten tuli ajeltua pari kolme vuotta. Se on sitten vuodesta 2009 seisonut tallissa. Tänä kesänä otin sen ulos, pesin ja yritin saada käymään. Ei lähtenyt käymään eli kaasari purkuu ja aivan tukossa sehän oli. Bensatkin vaihdoin ja kyllähän lähti parilla polkaisulla (: Siinä on aikas suuri sähkövika kaikki johdot ovat melkein irti ja mittari ei toimi... Mutta noniin asiaan, siinä oli 9piikkine eturatas ja takaa en oo varmaa mut oisko joku 32piikkine. Sitten ku vähän koitin tuolla tiellä pikkasen (on rekisterissä) ni sehä sitte keulis joka vaihteella ku vaihto surempaan eli tehoa näytti olevan. Ongelma nytten on että sehä kiihtys nii helv*tisti mutta kulki vaan joku 22kmh derbin mittariin. Tänää otin melkeen kaikki osat irti mutta moottori ei iha helpolla totellu eli jätin sen sitte siihe. Vaihdoin eteen 14piikkisen rattaan mutta ei se silti paljon kovempaa kulkenu Se kuullosta iha siltä ku sii olis joku kierroksen rajotin koska se vielä kiihtyy vähäsen neljännellä vaihteella mutta sitten yyhtäkkiä ei kiihdykkään enempää.. Mikäs voisi olla vikana? Vähän tuli tongittua ja siellä neliskanttisen "keskipilarin" sisällä oli aikamoine ilmansuodatin. Ja sylinterin siinä saumassa on jotai punaista että ehkä sylinteri on vaihdettu? Ainiin, käynnistyspoljin luistaa.
11.6.2012 14:52
Siis mitä otit koneen irti ja avasit pytyn nii siel oli "jotain punasta" varmaa ruostetta, mutta ei siellä pytyssä sais mitää saumaa olla ja kannattaa avata se kytkin koppa jos kerran kiksi ei pelaa, katot mikä siel on hätänä.
11.6.2012 23:28
Siis sinä sylinterin "saumassa" (näkyy ulkopuolelta) nii sii on jotai ja se on varmaa jotai tiivistys massaa (: Tänä ku piti purkaa kone ni sii polkasime puolel mis on niit kuusio juttuja ni vanha omistaja varmaa hukannu yhen semmosen ja pistäny semmose ruuvi mis on se yks ura (litteepäine ruuvari) ni sit se oli varmaa yrittäny avata sitä mut se ruuvi on melkee littee siit hatun kohalt et ruuvari vaa pyörii ympäri, mikä avuksi?