Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
13.4.2011 16:54
Osaako kukaa neuvvoo, mistä tota öljyntiputust pitäs alkaa etsii =D? ku näyttäs et tulee magneetonkopanki pultinpaikoista=D ja sitte jostain sielt koneen pohjasta tulee eniten.. tiputtaa aina kun on 5min paikallaa ni iha kivast.
13.4.2011 22:08
mulla vuosi pitkään magnneton kopan alimmasta ruuvista se kai menee koneeseen asti.
14.4.2011 20:04
Ja ota MG-koppa pois ni näät jos tulee esim staattorin alalevystä.
14.4.2011 22:27
Zapsky kirjoitti:Juhå kirjoitti:Osaako kukaa neuvvoo, mistä tota öljyntiputust pitäs alkaa etsii =D? ku näyttäs et tulee magneetonkopanki pultinpaikoista=D ja sitte jostain sielt koneen pohjasta tulee eniten.. tiputtaa aina kun on 5min paikallaa ni iha kivast.
Pyyhi koneen pohja
täysin puhtaaks, ja sit aseta mana seinää vasten nojaamaan niin, että se on suorassa. Sit meet hetken päästä kattomaan missä se noro menee, ja tuut sitte kysyyn ratkasua (:
Joo, tais löytyy toi ratkasu, eli ainakin siis se oli selvää, et kannest vuotaa, sit siit kannenpäätylevyst.. Mut sit, pahin on varmaa et siis se eturattaan tiiviste, tai mikä vetoakseli what ever, ni sen se tiiviste vuotaa siin, kait, ainaki silt näytti.. täytyy viell kattoo.. :S mut jos se vuotaa, ni Mites täytyykö avaa lohkot ku sen vaihtaa =D?
14.4.2011 22:30
mrRichard kirjoitti:mulla vuosi pitkään magnneton kopan alimmasta ruuvista se kai menee koneeseen asti.
Joo seki voi olla, täytyy kattoo =D
15.4.2011 18:38
Paljonkos tohon kannattaisi laittaa ööliä kun on ollu kone kokonaan purettuna..??
Se normi 0,7l??
15.4.2011 23:09
Bartholomew kirjoitti:Paljonkos tohon kannattaisi laittaa ööliä kun on ollu kone kokonaan purettuna..??
Se normi 0,7l??
joku semmonen, kato siit mittatikust, et on riittävästi
16.4.2011 12:07
Tossa eilen koitettiin kaverille pistää 72cc sylkkää mutta ku pistettiin kaikki takaas niin se mäntä osu tohon sylinterin kanteen että mitäs kannattaas tehä? esim jotain miljoona alatiivistettä yms.
16.4.2011 12:21
Niinhän siinä käy. Laita ensin vaikka kolme alatiivaria ja avarra männän koloja. Jos ei mee ni lisää tiiviste tai avarra lisää.
16.4.2011 13:23
Juuh mutta siis ei ne kolot ota vaan ne männän reunat. Sillei ku pyöritteli sitä magnettoo siinä niin se mäntä tuli joku 3mm ulos siältä ne reunat. :S
16.4.2011 19:20
minkälaista öljyy laitatte mankeliin?
16.4.2011 22:49
Joo kokeile kolmella alatiivarilla.
Ja 10w40 täyssynteettistä tulee käytettyä, on todettu hyväksi. Onhan merkeilläkin eroja, mut ei mun mielestä mitenkään radikaaleja.
17.4.2011 0:18
Öljyssähän pitäs olla sitte märkäkytkin lisäaineet..
17.4.2011 19:53
Kuuluuko koneesta kuulua raksutusta kun pyörittää kytkimen vieressä olevaa "isoa ratasta" koneen pyörimissuuntaan, kun kytkin ei ole paikoillaan..??
Vai onko sitten jotain kussut lohkojen välissä..
18.4.2011 11:57
JVN_ kirjoitti:Öljyssähän pitäs olla sitte märkäkytkin lisäaineet..
Hyvin toimii ilmankin... Itellä Teboil Silver 10w40 moottoriöljyä. Hyvin pelittaa ja maksaa vaan jotakin 5e/litra.