Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.5.2014 18:06
katsuliii kirjoitti:Morjesta! Mulla on Soliferin enska ja siin on laajennettu imukaulaa ja kurit pois ja omatekemä änkkä ja menee jonku 60km/h, mut silti hyytyy mäkii ja kiihtyy huonosti et mist voisin tilata isomman eturattaan ja minkäkokosen ku vakiona siin on nyt 13, ja miten saisin tehoja lisää ilma suurempaa pyttyy. Oon miettiny 72cc sylinterisarjaa toho, ni paljon se sillä menis?
Isommalla rattaalla ei jaksa kulkea yhtään kovempaa.
Itselläni oli aikanaan Motorpowerin 72cc-sarja, joka sisälsi käytännössä kaikki osat. 72cc pytty, isoventtiilikansi (olisko ollut 20/23mm), tiivisteet yms. Kaasarina Dellorto PHBG20. 14-piikkisellä eturattaalla kiihtyi kuten kurittomat Derbi Sendat. Kulki 65-70 km/h. Ero verrattuna 50cc melkoinen ja melko halpa tehdä.
9.7.2014 18:01
solifer-st50 kirjoitti:onko kysees solifer 2t vai 4t malli? mulla on 2t malliin (25%varma ) idea joka saattaa olla vikana. omassa solikas (2t) paisarista se kuri meni jotenki sillee et ajo asennossa se tukki putken niin pahasti että ei liikkunu sen vertaa mitä liikku vakiona. avasin putken alkukäyrän, otin irti --> rälläkkä käteen ja se holkki pois sielt, kulki ilman mitää kettuiluu sen jälkee 80km/h...
9.7.2014 18:05
semmosta. kirjoitti:solifer-st50 kirjoitti:onko kysees solifer 2t vai 4t malli? mulla on 2t malliin (25%varma ) idea joka saattaa olla vikana. omassa solikas (2t) paisarista se kuri meni jotenki sillee et ajo asennossa se tukki putken niin pahasti että ei liikkunu sen vertaa mitä liikku vakiona. avasin putken alkukäyrän, otin irti --> rälläkkä käteen ja se holkki pois sielt, kulki ilman mitää kettuiluu sen jälkee 80km/h...
onko mitää tietoo mistä sais varaosia? voitko laittaa linkkii?
9.7.2014 19:42
mistä löytää tähä pärrää cdi boxeja (2t) vastauksii mahollisimman nopeesti.?
9.7.2014 21:13
Sit vähän järkee niihin postauksiin. Ei tuplia, saati triploja. Myös google on keksitty josta ettiä. Alota kumminki vaikka virijavara:sta.
11.7.2014 20:23
Hei
mulla on mun solikassa 125cc lifan 4t vähän rupee oma tieto loppumaan mikä mahtaa olla kun käynistyspolkimessa ei ole mitään tuntoa kun polkee niin kampiakseli ei liikahdakkaan muta tämä vain silloin kun kytkin on säädetty siitä säätö ruuvista melkein pohjaan kun sen löysää täysin poljin ottaa kiinni?
15.10.2014 0:26
Löytyiskö keneltäkään Solifer Enduro/SM sähkö-/kytkentäkaaviota, tartteisin todella kipeästi ja mahdollisimman pikaseen.
HOXHOX!Skyteamin sähkökaavio ei kelpaa, koska Skyteamissa ilmeisesti erivärinen sekä erilainen johdotus.
5.11.2014 1:23
Nyt tarvitaan apuja Solifer Supermoton 2008 kanssa. Eli tuli tuollainen laitos ostettua ja siinä on kuulemma konevika. Ei tietoa mitä vikaa ja olis osittain jo purettu. Kopat yms auki. Eli koneessa voi olla vaikka vettä ja hiekkaa joten pakko purkaa osiksi.
Poljettaessa kone pyörii mutta ei ole mitään puristuksia. Eli joko mäntä sökö tai venttiilit palanut kiinni.
Venttiilien säätöön löysinkin jo apuja mutta onko kellään hyviä räjäytyskuvia koneesta jos tuon pistää palasiksi. Lähinnä kiinnostaa se että miten saan nokkaketjun säädöt(ajoituksen) kohdalleen. Kaikenlaiset purkukuvat auttavat asiaa ja toki käytännön kokemuksiakin saa antaa.
Lisäksi joku vois kertoa että mistä kannattaa hakea varaosia. Motorpower vissiin ainakin on yksi paikka mutta jos ulkomailta saa edullisemmin niin ei ole ongelma tilata netistä. Linkkejä vaan tulemaan jos olette jonkun hyvän paikan bonganneet.
Itsellä on viime kokemukset mopon moottorista vuodelta 85 solifer SM joka oli 2-tahtikone ja sen purkas osiksi vartissa. Nelaria ei olekaan tullut aiemmin purettua.
5.11.2014 11:58
Kannen sivusta kun irrotat sen pyöreän suojan, löydät sieltä nokkarattaan. Siinä on ympyrä tai nuoli merkkina, se eteenpäin, toinen löytyy vauhtipyörästä. Viiva, jonka vieressä on T, lohkossa on lovi johon merkin pitää vastaa (ylöspäin).
Osiaha löytää kyllä jokapaikasta, mankin osat pitäs hyvin pitkälti käydä. Joa on mäntä menny ni osta samantien 72cc ja myy pois. Ostit meinaa paskimman nelarin mitä löytyy.
3.7.2015 18:53
Mikähän meni pieleen kun laitoin kiinni motor powerin päivitys sarjan 50->72c. Toimii pirteesti ala kierroksilla mutta pätkii isommilla rundeilla, lisäksi kun vapaalla kokeilee kierrättää niin kierrokset nousee ikäänkuin portaitaittan. Eli ensin kiekat nousee, sit pätkäsee ja nousee taas, ja sama uudestaan. Iilman vastusta siis kumminkin kiertää. Ajossa taas yläkierroksilla tuntuu laiskalta ja huiput on n.55 omaan mittariin, samoilla väleillä, kaasarilla ja vakipytyllä +60 km/h. Nopeata apuu tarttis, maanantaina duunipäivä ja dösä jäi kesätauolle
3.7.2015 23:15
Tottakai oot säätäny kaasarin?
4.7.2015 21:17
Tänäänn säädin sekä kaasarin että venttiilit taas, oireet väheni mutta ei hävinnyt. Kävin heittää koelenkin ja tulin taluttamalla takas, vitutti. Kone kun kuumeni niin tehot Havis täysin kunnes ei edes suostunut käymään/käynnistymään. Tuli tässä mieleen kun vaihdoin tuon pytyn ja kannen niin kiristin sen nokka ketjun rattaan kannen niin kovin että kierteet meni, nyt sitä ei saa kiristettyä ihan täysin, tiputtaa snadisti öljyy. Voisiko toi vuotava kansi olla syynä kaikkeen, paineet karkaa tjsp..
10.7.2015 21:29
No Johan oli taas,ryki, pätki ja paukku isoilla kierroksilla. Venat OK, kokeilin kolmella eri kaasarilla, suuttimia en edes laskenu. Viikon menin duunin puolella kaasulla 35-45km/h, vitutti. Taas ja joka päivä. Alkoi jo usko loppumaan mutta tänään se `vika` löytyi: sytytys oli kohdallaan
käänsin sytkän pykälän liian aikaiselle ja nyt lähtee kuin homo pillun päältä, huippuja en kokeillut kun on niin tuore pytty. Oma mittari loppu kuitenkin ihan vajaakaasullakin, en voi tajuu tota sytkähommaa.. Oli miten oli, palkitsen itseni vetämällä kännit. Hyvää viikonloppua..
14.7.2015 11:37
Aamuja
Tietäiskö kukaan minkä kokonen on 2 tahti solikan puslan koko .
14.7.2015 16:29
Toi kakstahti solikan pusla kertoo jo aika vitusti.