Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.2.2013 22:36
Herätelläämpäs vähän nukkuvaa ketjua
Viime kesänä mopo kävi huollossa ja sen jälkeen ei ole ilmanputsaria avattu. Nyt kokeilin avata sitä ja ei sitten lähde millään auki. Ennen huoltoa kyllä sain sen auki helposti.
Se katteen kiinnike on jotenkin lähempänä kun ennen ja estää sen aukeamisen, miten porukka avaa tavallisesti sen putsarin?
13.2.2013 22:51
Itekki putsailin kuukaus takaperin sitä eikä lähteny se kansi millää siitä , ni piti sit vetää sitä niin paljon auki ku sai ja ujutella se elementti sielt pikku rakosesta pihalle ja elementin takas laittaminen oli ihan perseestä.
14.2.2013 19:13
Isohan tuo on tuo ilmanputsari, mutta mitä ite oon putsannu sen niin oon ottanu koko roskan pois kaasarista. Vaatii pientä kääntelyä että saa rungon välistä, mutta näin minä olen urheillut.
Viime kerralla tuntui, että olis kutistunut se ilmanputsarilta kaasariin tuleva letku kun laitoin ensin kotelon runkoon kiinni ja sitten yritin saada putsaria kaasariin...
Jos itte täytyy vielä jatkaa mopolla kulkemista seuraavat 2 vuotta niin ilmanputsari lähtee vaihtoon!
15.2.2013 10:39
Terve minkä kokosta suutinta laittais metrakitin kans? ja jos iskee vapaailmansuodattimen nii sehä on pari nro isompi suutin sit?
15.2.2013 15:47
Aloituspostauksessa puhutaan teharin kanssa oikean suuttimen löytyvän koon 90 paikkeilta, näin talvisaikaan voi aloittaa vaikka hieman suuremmastakin. Jos laitat vapaavirtausputsarin, varaudu suurentamaan suutinta ainakin 10 numeroa.
22.2.2013 20:30
Kertokaas mitä eroa vanhanmallin kampuralla ja uudenmallin kampurassa?
26.2.2013 0:14
Jos jollain myydä toimivaa mittarin pyörittäjää ja sitä johtoa niin vois mulle ilimotella yv:llä.
3.3.2013 22:23
Mikä vois olla vikana Aprilia sx -07 kun ei lähe käyntiin kun vain työntämällä ja sit ku lähtee niin savuttaa paljon ja öljyä lentää putkesta aikas paljon. Mopossa on vakio kaasari delortto 17,5mm ja 90suutin , tuorevoitelu on käytössä ja öljynsäätöruuvikin näyttäisi olevan ihan hyvin.
7.3.2013 20:59
Moro kertokaas mulle Kataforista sopivat stefat etujousiin. -09 vuosimalli ja Marzocchi jousilla. Kiitos
12.3.2013 17:40
mikäs hehku/lamppu tuossa aprilia 09 mallissa? on joka on sillä uudella maskilla jo
13.3.2013 22:34
Vuorenpää kirjoitti:Mikä vois olla vikana Aprilia sx -07 kun ei lähe käyntiin kun vain työntämällä ja sit ku lähtee niin savuttaa paljon ja öljyä lentää putkesta aikas paljon. Mopossa on vakio kaasari delortto 17,5mm ja 90suutin , tuorevoitelu on käytössä ja öljynsäätöruuvikin näyttäisi olevan ihan hyvin.
Tarkistahan vielä se, että öljypumpun vaijeri ei ole hirttänyt, itsellä oli pitkään niin ja yllä mainitut ongelmat. Toinen minkä voi katsoa on se, että onko varmasri öljyä jota tulee pihalle? Voipi olla kannentiivistekkin ja glykoli savuttaa palaessaan.
14.3.2013 18:20
Mitenkäs tuo kannessa oleva termostaatti, joka säätelee veden pääsyä sylinteriin. Onko haittaa jos otan sen sieltä pois, kun sattui hajoamaan??
14.3.2013 23:18
No ei välttämättä mopo pysy hyvissä lämmöissä kun nesteet kokoajan jäähdyttää.
23.3.2013 5:40
Mikäs ois apikas vikana ku ykkösel ja kakkosel vääntää hyvin ja kierrokset menee loppuu asti mut ku vaihtaa kolmoselle -> ni rupee booaamaa ja ei meinaa pysyy käynnissä? syksyllä toimi loistavasti mut nyt talven jälkee ei oikee pelitä. Ilmanputsari vaihettu powerfiltteristä piperii että voiko tää johtuu siitä? Et saako ilmaa vai sytytykses jotai häikkää? vai kaasarissa joku mättää? Seissy talissa sen 4 kuukautta ja nyt ekaa kertaa kävin ajamassa. Kellää mitään tietoa tästä? Talven aikana kanssa vaihettu teharista kokonaan kurittomaan vakioputkeen.
26.3.2013 17:18
mkäs lamppu tuossa apikassa oikeen on? kyseessä uuemmalla maskilla oleva -09 mall i sx