Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.12.2012 18:17
Löytyy hyvin vähän tietoa googlesta tästä aiheesta. Kuinka tuo sitten tarkalleen ottaen pitäisi modata tuonne cepariin sopivaksi? Sen akselin tilalle jota kytkin vaijeri liikuttaa tällä hetkellä? (Liikkuu edestakaisin siinä moottorin kyljessä vaihde polkimen puolella.) Vai liikuttamaan tätä kyseistä akselia kytkin vaijerin tilalle?
Ei oikein meinaa kristallisoitua että jos joku viitsisi tyhmälle vääntää rautalangasta...
10.12.2012 21:07
vator14 kirjoitti:Löytyy hyvin vähän tietoa googlesta tästä aiheesta. Kuinka tuo sitten tarkalleen ottaen pitäisi modata tuonne cepariin sopivaksi? Sen akselin tilalle jota kytkin vaijeri liikuttaa tällä hetkellä? (Liikkuu edestakaisin siinä moottorin kyljessä vaihde polkimen puolella.) Vai liikuttamaan tätä kyseistä akselia kytkin vaijerin tilalle?
Ei oikein meinaa kristallisoitua että jos joku viitsisi tyhmälle vääntää rautalangasta...
Ihan vain liikuttamaan kyseistä akselia kytkin vaijerin tilalle. Muistaakseni tuohon ei tarvitse kuin väsätä holkki että, se toimii oikealla tavalla.
10.12.2012 22:03
Eli vielä täytyy tarkentaa oikein kuvan kanssa... Kuva löytyy galleriasta... En onnistunut tähän laittamaan. (Kuvan nimi: cpimoottorinestekytkin.jpg)
Ylempi:
Eli holkkia meinasit siihen imukaulan alle missä on se vaijerin kiinnikekkin?
Alempi:
Siis tähän akseliin kiinni tulisi tuo uusi sylinteri?
11.12.2012 20:43
Luovuutta voi käyttää, sille pitää vaan väsätä kiinnike jostain tukevasta osasta sylinterin omiin kiinnikereikiin sopivalle etäisyydelle että kytkinvipu liikkuu oikean verran.
Se kytkin säädetään raakasti sieltä painelevystä, vaijerin säätö on vain hienosäätö.
Kytkinkoppa pitää ottaa irti että pääsee käsiksi säätöruuviin.
Jos kytkin on sieltä väärin säädetty, se ei ehkä kummene laisinkaan nestekytkimellä.
Ite jouduin laittamaan lisää kuulia kytkinakselin sisään tankojen väliin että liikkeen sai hyväksi, sen jälkeen kytkin pelasikin paremmin ku kavereilla aidoissa minarelleissa.
Kysy jos tarvit infoa, voin yrittää selostaa suht tarkasti sen säätämisen.
11.12.2012 21:08
tietääkös ketään minkä värisiin johtoihin nuo kuuluisi kytkeä, väri väriin ei ainakaan mee, ku ei oo samanvärisii johtoja johtosarjassa, ja staattorissa
http://aijaa.com/VLfMYb(kyseessä on siis CPI SX 06)
11.12.2012 21:14
Kiitos vastauksista!
Meni vihdoin jakeluun tämäkin asia.
Ajatuksena olisi muutenkin ostaa uudet nippelit sinne kytkimeen ja siinä samalla säätää se sitten just niin että toimii hyvin.
Laittelen sitten kysymyksiä tulemaan jahka saan aloitettua tämän remontin ja jos tulee jotain ongelmia.
16.12.2012 14:11
No hyvä, että ymmärsit.
29.12.2012 2:35
eiku enduromalli
29.12.2012 13:44
noi on kaikki skottereiden koropaloja..... ootko harkinnu itte tekeväs?
30.12.2012 0:39
Siis nyt täytyy tiedustella, voiko joku oikeasti täällä väittää ceparii liian matalaks????
Se on vakionakin jo korkein mitä saa... (noin suunnilleen)
Omastamielestä ceparin linjakas ulkomuoto vaan kärsii tällaisessa näpertelyssä...
30.12.2012 16:58
Ite laskin omaa cpi:tä keulasta jotai 15mm ja perästä iskarista korotin noin 10mm, eli löysällä iskarilla noin sama mitä vakio+korkee profiili takakumi. Oli varmaan useempia kymmeniä millejä korkeempi ku mikään mopo tällä kylällä. Jos tälläseen koropalaa haluaa nii saa kyllä aika pitkä jätkä olla, tai tykkää huonosta ajoasennosta
10.1.2013 18:38
rupee pikkuhiljaa menemään kärsivällisyys tuon laitoksen kannsa, pari kuukautta sitten ei antanut kierroksia, silloin vaihettiin cdi-boksi, puola ja magneto. No sen jälkeen toimi taas pari kuukautta hyvin kun nyt se taas yht äkkiä hyytyi, ei lähde enään käyntiin, mistäköhän tämä tällä kertaa voisi johtua.... :/