Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Suzuki S/S1

25.11.2012 0:45

Putki on kyllä huonompi kuin pv:n vakioputki mutta ei se nyt aivan surkea ole :). Äänenvaimennin (jossa on 3 pientä reikää) kuristaa. Bolt-on putkia on mun tietääkseni vain muutama ja peeveen putket käy muokkaamalla. Käypäisiä putkia on alakauttanen Arrowi, alakauttanen tunturi aquan Giannelli ja S1:sen Pro-Sport (yläkautta). Pro-Sporttia en suosittele ostamaan, vastaa lähinnä peeveen luhaoa, tai vielä huonompi. Lisäksi se on myös aivan järkyttävän kallis, noin 120e uutena. Sitä ja giannelliä saa vielä uutena, mutta arroweita on vain käytettynä. Toimivin ratkaisu ehkä on ostaa peeveen giannelli ja muokkailla se kiinni ;).

E: Joo en siis täysin varma ole tuosta tunturi aquan giannellin bolt-on käypäisyydestä mutta eiköhän siitä jossain ole varmaa tietoa.

Re: Suzuki S/S1

25.11.2012 6:08

Pevun gianelli ostoon vaan jos rälläkkä ja mig (tai muu hitsauspönttö) löytyy kotoota. Alkukäyrän saa kahdesta kohtaa (U-mutkan molemminpuolin) katkaista ja kääntää pala kerrallaan sopivaan asentoon ja hitsata uusiksi, niin kiinni menee. Moottoritkin kun ovat samat niin putki jopa toimiikin kunnolla vrt. jonkun uusenduron putken modaamista mistä ei tule lasta eikä paskaa paitsi jos tuuri käy.

Änkkä samalla vaihtoon. Vakio-osia ei kannata edes yrittää modailla, ei niistä oikeasti saa yhtään parempaa modailtua. Sama kuin modailisi vakiopytystä korkeaviritteisen 80cc:n, eli yksinkertaisesti järjetöntä. Varsinkin kun sykerön vakio-osat alkaa olemaan hieman jo kivenalla, niin ei kannata edes raiskata, joku voi hyvin tarvita niitä vakio-osia.

Re: Suzuki S/S1

25.11.2012 13:01

Asia selvä. Jotenkin olen aina karsastanut noita alkauttasia, joten tuo gianellin muokkaus vaikuttaa varsin toimivalta idealta.

Re: Suzuki S/S1

25.11.2012 13:09

Alakauttainen arrowi olisi paras vaihtoehto, mutta ne on aika harvassa :s. Peeveen giannelli vaan ostoslistalle.
Viimeksi muokannut Räsäprilia päivämäärä 1.12.2012 10:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Suzuki S/S1

25.11.2012 16:31

Ei voi yhtään korostaa liikaa että suikan vakioputki on ihan perseestä, kattokaa nyt sitä paisariakin :lol: Myös änkkä kuristaa, kaverille aikoinaan vaihdettiin gianellin änkkä suikkaan ja sitä ei tarvinnut katua. Gianelli on yleishyvä putki noihin pevun koneisiin, joten sellanen vaan sykeröönkin, elän edelleen siinä uskossa että arrow on vaan legendanmaineessa, en usko sen tuovan mullistavaa tehonlisää.

Re: Suzuki S/S1

25.11.2012 20:34

Joo multa löytyy tollanen arrow. Oli kiinni tossa jonkun aikaa kunnes sain pv:n luhaon tilalle. Voisin sanoa että toi luhao on kyllä parempi kaikinpuolin. :)

Re: Suzuki S/S1

25.11.2012 20:45

Jos sulla on joku 50cc pytty niin tottakai luhao toimii paremmin :roll:. Ei siitä arrowista paljon hyötyä ole jos ei mopo kierrä putken tehoalueelle asti. Sama homma giannellin kanssa. Ite hommaisin arrowin/giannellin vasta 60cc-> pytylle. Arrow on kuulemma sen takia parempi kuin giannelli koska on hieman laajempi tehoalue. Ja kun mennään pytyissä 50cc:stä ylöspäin niin kyllä luhao ja pro-sport on ne paskimmat putket 8).

Re: Suzuki S/S1

26.11.2012 2:33

Kyllä tossa 60cc ja phbg 16. Luhao oli kyllä parempi tässä tapauksessa. ;)

Re: Suzuki S/S1

1.12.2012 10:18

SuizaS1 kirjoitti:... Pro-Sport (yläkautta). Pro-Sporttia en suosittele ostamaan, vastaa lähinnä peeveen luhaoa, tai vielä huonompi...
.


Jaahas, mulla ollut kiinni peeveessä sykeröstä muokattu pro-sport (muokattu ja muokattu, asettu aivan paskasti) ja kyllä se luhaon voittaa. Giannelliin ei loppujenlopuksi ihan hirveän suurta eroa, Giannelli ottaa paremman ja voimakkamman piikin ja on tuhdimpaa tavaraa, jonka johdosta äänet ei oo niin kovat.
Paisari on pro-sportissa isompikokoinen, kuin giannellissä.
Ja kun syköseen ei giannelliä saa, niin ehdottomasti pro-sport, eikä mitään muokattua luhaota.




SuizaS1 kirjoitti:Jos sulla on joku 50cc pytty niin tottakai luhao toimii paremmin :roll:. Ei siitä arrowista paljon hyötyä ole jos ei mopo kierrä putken tehoalueelle asti. Sama homma giannellin kanssa. Ite hommaisin arrowin/giannellin vasta 60cc-> pytylle. Arrow on kuulemma sen takia parempi kuin giannelli koska on hieman laajempi tehoalue. Ja kun mennään pytyissä 50cc:stä ylöspäin niin kyllä luhao ja pro-sport on ne paskimmat putket 8).

Tätä olen jo miettinyt jonkin aikaa, millä perusteella 50cc p+ kiertää vähemmän, kun 80(74cc) p+? Aukot ovat identtiset, ainoastaan poraus eroaa. Ismmassa männässä on enemmän massaa, jolloin pitäs nimenomaan kiertää vähemmän.
Eli väitän, että todellakin jaksaa kiertää piikille..

..mutta..

..Kun noissa tehoputkissa on alaväännöt aika anaalista, niin 50p+ ->74p+ on 24cc eroa, eli vaikuttaa vääntöihin, joten tuntuuko pienempi epämiellyttävältä ajaa, koska alaalla on huonot tehot ja vääntöä muutenkin huonommin kuin isommassa?

Re: Suzuki S/S1

1.12.2012 10:44

Luhaoa en ole neuvonut ostamaan/muokkaamaan todellakaan. Itsellä sen verran huonoja kokemuksia siitä putkesta. Kuten myös pro-sportista mutta silti vaan sellainen on kiinni ;). Oma valinta olisi peeveen giannelli muokattuna.

Ensinnäkin.. Lähdetään nyt siitä että isommalla porauksella (74cc) vaihdetaan myös välityksiä pidempiin vrt. 50cc, eikö? 50cc:llä ei todellakaan jaksa vetää samoja välejä kuin 74cc:llä, eikä kukaan viitsi ajaa lähes vakiovälityksillä 74cc:llä. Se nyt on itsestäänselvyys. Joten putken (giannelli, arrow) TODELLINEN hyöty huippunopeuden ja ylätehojen suhteen tulee vasta isommilla porauksilla ja pidemmillä väleillä.

74cc:llä saa sellaiset "sopivat välit" joilla jaksaa kulkea ja myös kiertää ajossa loppuun, mikä taas on putkelle optimaalista.

Sitä ajoin noissa aikaisemmissa viesteissäni takaa 8).

E: Mutta jokainenhan voi toki tehdä omat päätöksensä, jos haluaa ajaa luhaolla tai pro-sportilla niin sitten ajaa.

Re: Suzuki S/S1

10.12.2012 15:49

Pysysköhän s1:sessä 420 ketjut paikollaan,
jos eteen laittas pv:n etu hampikkaan (420 jako) ja takana ois se normi 415??

vai onko joku modannu mitään toisen vehkeen 420 takahamppia kiinni??

Re: Suzuki S/S1

10.12.2012 18:12

Unissas toimii tuollanen räpellys. Mototissakin on useampi henkilö jotka tekee custom rattaita, joten sellaiselta vaan tilaat suikan vanteeseen sopivan hampikkaan 420-jaolla.

Re: Suzuki S/S1

10.12.2012 22:58

415 ja 420 rattailla on erona vain leveys..

Re: Suzuki S/S1

10.12.2012 23:05

No tee mitä lystäät, oikeastaan voisit laittaa 415 rattaille vaikka 520 ketjut suoriltaan niin tulee tosi hyvä!

Eipäs nyt hermostuta suotta.
Vauhtiviivatarra

Re: Suzuki S/S1

10.12.2012 23:38

Olispa vaan tänäaamuna tajunnu jäädä nukkumaan...koulun pihassa kaaduin puoliksi sykeröllä (mopo kaatu, minä en), ketjut putos kahesti eturattaalta koulun pihassa. Siinä sitte puol tuntia niitä paikalleen. Kansi alko vuotamaan entistä enemmän pitäen hienon metelin... :paha:
Kotona kansi auki ja uusi tiiviste ja tiivistelimaakin vähäsen, samalla päätin sitte kääntää kahdesta pinnapultista kierteet päin persettä kun oli niin hauskaa puuhaa, prkl! Ketjujakaan en saanu kiristettyä, koska venyneet liikaa ja mopon kun käynnistin niin vuosi jostain ihan helvetisti ja kuulosti kun olisi änkkä pudonnu. (toivottavasti vuotaa putkesta eikä kannesta...)
Laitoin muuten vakipytyn kannentiivisten väliin. Toimi tai ei sillä mennää :lol:

Mopo siis Sykkönen ettei ihan OT:ksi mene.

kansi näytti tältä vaikka 1,5 viikkoa siiten avasin ja putsasin:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.