Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.7.2012 17:17
Kertokaas tyypit nyt että mikä mun mopossa on, kun eilen ajoin kaverini takana jolla sattuu olemaan vakio mopo, joka kulkee noin 50 km/h. Ajoin siinä perässä samaa vauhtia, kunnes yhtäkkiä moponi kierrokset tippuivat, ei vastannut enää kaasuun ja hyytyi jonka jälkeen sammui? Vähän ajan päästä lähti työntämällä käyntiin. Mopo on Peugeot XPS SM vm. 2005, ei ole vakio, putkesta kurit poissa, ja 10-60 välit (<- tiiän että raiskaa sitä jonkun verran mutta älkää alottako keskustelua siitä) kulkee noin 63 km/h. Itse arvelisin että joko tankkini ei saa kunnolla ilmaa ja tankkiin tulisi alipainetta? Tai sitten kaasarissa roska? Mutta kertokaa nytten, että mikä siinä mahdollisesti olisi? Kokeilin ajaa tankin korkki löysällä jotta saisi ilmaa, ei hyytynyt mutta en ajanut läheskään yhtä pitkään. Kylä ajossa ei tätä tapahdu mutta maantiellä jos ajaa pitempää matkaa niin käy?
16.7.2012 20:29
Voisko olla liian pieni suutin, eli jos ajaa pitkään kovilla kierroksilla, niin lopulta käy niin kuumana, että hyytyy ja meinaa leikata. Sitten kun on hetken pois päältä palaa taas normaaliksi kun jäähtyy. Vaikea sanoa kun et kertonut esim. suuttimen kokoa joten voisitko kertoa sen ja onko näin käynyt useammankin kerran?
16.7.2012 21:23
Joo tuota en ole aivan varma sen koosta, kun edellisen omistajan vaihtama, mutta joku 98 tai 100 varmaan, ei oo täyttä varmuutta
pitää huomenna kokeilla ajaa taas samaa reittii ja kattoo tekeekö saman. Tapahtunu 2 kertaa, ensimmäisellä kerralla oli 11-52 välit, ja ajoin jotain 55 km/h (koska ajoin kylän suoraa) mutta olin ajanut silloin jonkun aikaa jo muualla kylälläkin joten saattaa olla suuttimessa, pitääpä tarkistaa. Mutta kiitos vinkistä
17.7.2012 16:47
Itellä tekee JUURI tuota samaa... 102 suutin, kuriton ajan normaalisti, kunnes hyytyy, sammuu. Hetken päästä pääsen taas jatkamaan matkaa jolloinka hyytyy ja sammuu uudestaan!!! :O mistä moinen??? kosteat kelit tekee tämän???
17.7.2012 21:02
Kertokaas jäbät että mikä on ihan vakiossa -11 XPS:ssä vikana kun koko laitos ei anna ollenkaan kipinää. Joo, noi perusjutut eli tulppa ja liitokset on katottu, mut ei inahakkaa. Voisko johtua tosta dellorton cdi:stä?
17.7.2012 22:02
Helou!
Otin tänään -08 mallin XPS Pösöstä kaasaria irti tarkoituksenani putsata koko kaasutin. Siinä sitten hieman väkivalloin kiskasin kaasarin koneen uumenista irti kun tuntui olevan tartuksissa jossain, ja naps - kaasuvaijeri katkesi tuoreöljyvoitelu- pumpun päästä. Osaatteko sanoa, saako tohon uudenman mallin Peugeottiin hommattua vain kaasuvaijerin loppupään, siis sen joka haarautuu kaasarille ja öljypumpulle? Jos, niin mistäköhän saisi halvalla tarvikeosana, vai onko peräti niin, että minkä tahansa muun AM6- mopon kaasuvaijeri sopisi tuohon?
17.7.2012 22:49
Oliko se XPS:n etupumppujen stefojen sisähalkasia 36mm? Eli onko
nämä käyvät -04 XPS enduroon?
18.7.2012 13:32
Läbä kirjoitti:http://viewitem.eim.ebay.fi/Kettensatz-Rieju-Spike-X-mit-Gussrad-mit-roter-Kette/370159701563/item
muutenhyvä mutta noi on vain 52 tai62 takaratas, ja vakiovälit hakusessa..?
18.7.2012 16:39
Kaasari on nyt putsattu ja suuttimet tarkistettu, ei roskia. Ilmanputsari puhdistettu kaikesta moskasta ja on varmistettu että tankki saa ilmaa. Ei silti toimi kunnolla ja pääsuutin on 102 ja vireinä kuriton putki.
19.7.2012 12:02
Samu_96 kirjoitti:Kaasari on nyt putsattu ja suuttimet tarkistettu, ei roskia. Ilmanputsari puhdistettu kaikesta moskasta ja on varmistettu että tankki saa ilmaa. Ei silti toimi kunnolla ja pääsuutin on 102 ja vireinä kuriton putki.
Voisko tulppa olla menossa? kokeilehan vaihtaa tulppa
19.7.2012 14:52
Vaihdoin tulpan, ennen oli BR8ES, nyt laitoin BR9ES toimii yhtä huonosti. Elikkä ei kiihdy yhtään hyvin miten ennen, kulkee ehkä 55 mittariin. Jos pidempää matkaa (3km) ajan, niin hyytyy eikä vastaa kaasuun.
Mitä on tehty:
- ilmanputsari putsattu
- kaasari puhdistettu huolella
- tulppa vaihdettu
mikä neuvoksi? ei tässä muuten mutten töihin oikein meinaa päästä ilman mopoa
19.7.2012 18:50
onkos kukaa vaihtan stefoi/ purkan paiolin USD keulaa?? miten ootte saanu liukuputket irti pumppujen yläosast? ite en saa mitenkä irti.. koitin saada liukuputkist irti sit mihin vanteen ja jarrun saa kii ku siinhä näkyy kierteet ku ottaa pumpun suojien ruuvit irti, mut ei tunnu lähtevän. tarvis nyt vähä jeesii
19.7.2012 23:20
En oo koskaa usd keulaa omistanu
voisko mulla olla cdi paskana ?
19.7.2012 23:36
Samu_96 kirjoitti:En oo koskaa usd keulaa omistanu
voisko mulla olla cdi paskana ?
No äkkiseltään tuli mieleen ettei ois lämpöleikannu? Tuo oli kyllä repästy vaan jostakin, mutta ei kai sekään mahdottomuus ole?
20.7.2012 0:16
Hmm voisko se muka olla, oli kylmä ja sateinen pv kun tämä sattui ekan kerran