Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.5.2012 20:15
Kyllä tää menee niin helvetin vaikeeks taas. Joku kyllä sais tehä sen peltikurin mulle *VINKVINK* ja tottakai maksaisin sitte kanssa!
10.5.2012 20:19
Ei se oo vaikeeta tehä jos pikku pala jtn levyä vaan löytyy, porakone viila ja peltisakset auttaa myös. Alumiinia työstää vaikka sivuleikkureilla.. Joku kyl joskus möi noita kureja..
10.5.2012 20:24
Nyt on kyllä niin monta kertaa mun ideat lytätty betan virittämisen suhteen etten enää tiedä mitä tehdä. Betan virittäminen piti olla helppoa...okei joo se on helppoa jos haluaa että se kulkee sen 80km/h, mutta kun en halua. Niiku joku tuolla sanoi että se pala siellä pillissä on hitseillä kiinni nii jos sen ottaa kokonaan pois sen palan nii kyllähän sen sillon saa vakioksi takaisin hitsaamalla sen palan takaisin sinne pilliin!?!?
10.5.2012 21:49
mut jos puhut siis alkuperäisen kurin poraamisesta, niin uskokaa nyt kokeneempia, tulee PALJON helpommaksi tehdä itse levykuri, johon voi porata oikean kokoisen reijän juuri niin suuren kuin haluaa!
EDIT: Vai onko muka vakiokuri hitsillä kiinni putkessa??
10.5.2012 22:01
Ei ole. Jotkut hitsitäpit siinä kait on, mutta ei varsinaisesti niillä kiinni.. vissiin vähä ns. sinettinä ne hitsit siinä. Mutta voidaan sanoa että kuri on 3 pultilla kiinni. Ja tosiaan se vakiokurin paloittelu ei ole kovinkaan viisasta.. entäs kun viet huoltoon, ite ainakin haluisin sen ajaks heittää vakio kurin kiinni, ei ainakaan takuut mene. Kaikkein helpoin se on tehdä uusi levykuri, aikaa menee alle puolituntia, ja thats it. Ei sitä moneen kertaan tarvi tehdä, joten ei luulisi mikään iso homma olevan. Ja luulisi tommoseenkin välineet löytyvän, jos vakiokuriakin pystyisi paloittelemaan. Jostain rautakaupasta/koulusta nyysit/pyydät jonkun jämä palan ja se on siinä, jos ei muka kotona mitään ole. Sama se mitä se on, kuhan on jotain metallia, paksuudella yms ei niin väliä, mutta mitään kauheen järeetä ei kannata sinne tunkea.
10.5.2012 22:10
Miten ne huollossa mitään voi huomata jos kurista otettu joku palanen pois? Ei mitenkään, eikä ne yleensä rupee mitään kureja edes kattomaan. Ja mitä vakioksi takas saamiseen tulee niin jos kaverikin tehnyt niin että ottanut sen palan pois sieltä ja laittanut hitsaamalla takaisin nii enköhän mäki siinä onnistu jos tarve vaatii vakioks saada. Ja kun otat sen koko kurin pois ja pistät peltikurin kiinni nii siitähän tulee sit saatanmoiset äänet niin kyllä ne siellä huollossa ennemin huomaa että on viritetty jos on joku helevetin peltikuri ku et on ottanu sieltä sen kuristinosan irti.
10.5.2012 22:23
tee ihan mitä haluut mut lähinnä tässä muille neuvona, että se ei paras ratkaisu ole
10.5.2012 22:25
Mielestäni helpoin tapa on heittää kuri hyllyyn ja modata derbin ratas taakse niin että välit ovat 11-65, ne reiät ovat helppo porata ja se takarissakaan ei maksa kuin noin 25e. menee näillä noin 60-62 gps jos vinguttaa loppuun
, 50 pystyy ajelemaan semmosilla pikkukierroksilla jotka eivät raiskaa konetta.
10.5.2012 22:26
Ja kuri on niillä kolmella pultilla kiinni:- ei millään hitseillä, pieni täppi (sinetti) siinä on mutta sen saa taitettua poikki
10.5.2012 22:35
FrankeeD kirjoitti:pieni täppi (sinetti)
Näinhän juuri mainitsinkin.
FrankeeD kirjoitti:menee näillä noin 60-62 gps jos vinguttaa loppuun
, 50 pystyy ajelemaan semmosilla pikkukierroksilla jotka eivät raiskaa konetta.
Ei ole mukavaa ajaa. Voin sanoo että 10-56 väleillä ja kuria vielä putkessa alkaa olemaan ajo jo aika ikävää siellä +60km/h. En haluu ees aatella millasta jollain 11-65 väleil. Ja ennemmin 10-62, niin ei oo ihan niin iso se takaratas.
Kkimi_ kirjoitti:Miten ne huollossa mitään voi huomata jos kurista otettu joku palanen pois? Ei mitenkään, eikä ne yleensä rupee mitään kureja edes kattomaan. ---- Ja kun otat sen koko kurin pois ja pistät peltikurin kiinni nii siitähän tulee sit saatanmoiset äänet niin kyllä ne siellä huollossa ennemin huomaa että on viritetty jos on joku helevetin peltikuri ku et on ottanu sieltä sen kuristinosan irti.
Sanoin just et voi nakkaa vakiokurin paikalleen huoltojen ajaksi. Eihän ne putkea avaa, mutta sen todellakin huomaa jos sille kurille on tehty jotain. On se niin tukkonen vakiona, että tampiokin huomaa että on sitä vähän piristetty. Kaikki ei välitä, mutta miksi ottaa riski? Ja eine äänet ole sen kovemmat, jos se putki ei vuoda. Ei se katalysaattori mitään ääniä hiljennä. Ja ei sitä huomaa jos siellä peltikuri on, päälle päin vähän kuraapäällä yms ihan samannäköinen kun vakio kurikin.
10.5.2012 22:58
noista väleistä voin todeta et kaikkeen tottuu nimim. 11-65 ja 12-50 väleillä ihan iloisesti rullaillut
10.5.2012 23:00
Tottuu tottuu, itekkin tottunu jo nykysiin, mut ei noilla kovin kovaa pysty ajamaan, jollain 11-65, eikä ota piikkiäkään sillain, ja niin lyhyet välit että kiihtyvyys kärsii kun joutuu pykältämään. Ennemmin vähä kuria
10.5.2012 23:07
True story... Plus itellä meni se eturattaan lähel oleva pyörivä ketjuohjuri sii alla paskaks ja varmaan siihe osaks vaikutti toi 65 takarissa. On se meinaa sellane pitsalautane verrattuna johki 50p. Kaverilla on apikassa 10-70 välit ja enox
leijuu sitte kylillä kylän lyhyimmillä väleillä
10.5.2012 23:13
Ite jouduin ottaa sen ketjuohjurin sieltä alhaalta pois jo 56p rissalla.. Ketjurullan hommasin, ja vedin ite kiinni kun edellinen omistaja senkin onnistunu hävittään.. Itel ku oli koropala (iskarissa) ja 10p eturissa ni kulu ketjunkulutus pala puhki siitä svingin etu päästä, ihan vaan btw.. kandee tarkkailla
11.5.2012 8:00
Tuttu juttu... mut mitäs siitä, uutta vaa tilalle tarvittaessa