Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.11.2011 14:38
on tommonen ja miks se pitäs peittää
21.11.2011 16:34
Kiinnostuksesta kyselisin paukkuuko kellään muulla Gilera SMT käynnistyksen yhdteydessä?
Oma pyörä on paukahdellut jo aiemminkin, mutta nyt vaan sattu nii ettei se sen jälestä enää käynnistynykkää. Pyörä käynnisty, ei kiertänyt kunnolla, booas ja sammu. Näin pari kertaa eikä lähteny enää käyntii ollenkaa ja samalla kuulu taas pari tuttua paukahdusta.
Voi olla että tulppa on hajonnu mut tota pauketta ihmettelen? Sähkövikojaki ilmenny hiljattaen kuten mittariston valot ei pala, eikä vilkut toimi ym. vaikutusta asiaa?
Gilera SMT -10, Metra kiinni ja 90 suutin.
21.11.2011 19:07
suutin ehkäpä hieman liian pieni, mutta ei se tollaista paukahtelua pitäisi aiheuttaa. booausta suutin kyllä voi aiheuttaa joten kokeile vaihtaa 5 numeroa isompi suutin, ja tulppakin kannattaa vaihtaa.
voisitko hieman tarkentaa että mistä se paukunta ääni kuuluu?
21.11.2011 22:44
Karp_aasi kirjoitti:Kiinnostuksesta kyselisin paukkuuko kellään muulla Gilera SMT käynnistyksen yhdteydessä?
Oma pyörä on paukahdellut jo aiemminkin, mutta nyt vaan sattu nii ettei se sen jälestä enää käynnistynykkää. Pyörä käynnisty, ei kiertänyt kunnolla, booas ja sammu. Näin pari kertaa eikä lähteny enää käyntii ollenkaa ja samalla kuulu taas pari tuttua paukahdusta.
Voi olla että tulppa on hajonnu mut tota pauketta ihmettelen? Sähkövikojaki ilmenny hiljattaen kuten mittariston valot ei pala, eikä vilkut toimi ym. vaikutusta asiaa?
Gilera SMT -10, Metra kiinni ja 90 suutin.
sähköistä:
jos mittarivalot ei toimi nii siellä voi olla mittaristossa oikosulku ja valot kärähtäny. mulla on käyny sama juttu. piti vaihtaa mustuneet valot uusiin. ja ettei sama toistuis, nii uus sulake ja tarkista ettei mitkää johdot oo katki tai rispaantuneita. ja vilkut ei toimi varmaankaan siks että sulake on palanu. jos ei uus sulake auta nii jotku johdot voi olla katki tai hajalla, joten kannattaa tarkistaa. ja testaa releen kunto laittamalla vilkku päälle ja kuuntele kuuluuko vilkkureleestä TikTokTikTok -ääni. jos ei nii vilkurele luultavasti paskana, jos siis vika ei oo mikää edellämainituista.
22.11.2011 0:42
Karp_aasi kirjoitti:Kiinnostuksesta kyselisin paukkuuko kellään muulla Gilera SMT käynnistyksen yhdteydessä?
Oma pyörä on paukahdellut jo aiemminkin, mutta nyt vaan sattu nii ettei se sen jälestä enää käynnistynykkää. Pyörä käynnisty, ei kiertänyt kunnolla, booas ja sammu. Näin pari kertaa eikä lähteny enää käyntii ollenkaa ja samalla kuulu taas pari tuttua paukahdusta.
Voi olla että tulppa on hajonnu mut tota pauketta ihmettelen? Sähkövikojaki ilmenny hiljattaen kuten mittariston valot ei pala, eikä vilkut toimi ym. vaikutusta asiaa?
Gilera SMT -10, Metra kiinni ja 90 suutin.
Suutin varmaa pieni ton booauksen kohal. Ja älä heti käynnistettyy pistä kaasua ihan pohjaa, kylmä kone nii ei kierrä eikä tykkää. Paukkumisesta en sitten tiedä, ei kuulosta hyvältä. Ja sitten noi sähköt niimittariston valo voi olla niinki yksinkertane korjata ku vaihat sen polttimon mikä sielä mittaristossa on. Otat vaa irti ja katot minkälaine on ja uus tilalle. Vilkuissa epäilen että vilkkurele mennyt paskaksi...
22.11.2011 8:40
linkin sivulla lukee "Sopii myös Aprilia RX ja MX 06- sekä Gilera RCR ja SMT." eli pitäisi käydä sinun rcr:ään
23.11.2011 23:07
Juu sen huomasin, mutta esim se aikasempi hammasratas. ostin sen ja siinä oli 4 pultin reikää, piti soveltaa itse kiinni koska vakio hammasrattaan pultit olivat hieman liian pieniä, ja prikan reikiä piti porata isommaksi että meni. Asiasta kolmanteen eikö gileran (vm.-05 RCR) pitäs mennä yli 60 reippaastikin 12/53 väleillä? mulla menee nyt hikisesti alamäkeen n.63, voisko putkessa karstaa paljonkin?
Edit: minkälainen kuri siinä putkessa on ku se on E-hyväksytty? ja miten sen kurin saa pois?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.11.2011 20:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
24.11.2011 8:51
jos tyhjä vakioputki niin sitten pitäisi mennä kovempaakin, täysin vakioputkella ei tuota enempää vauhtia varmaan saa. karstaa tuskin niin paljoa kerääntynyt että vaikuttasi nopeuteen noin paljon.
http://www.motot.net/wiki/Derbi_Sendan_tehoputket <-- tuolla tietoa tehareista ja niiden kureista.
26.11.2011 18:58
Onko normaalii että vm 07:n kiksi on tosi löysä, saa vaikka kädellä helposti alas?
26.11.2011 19:14
Ei ole, luultavasti männässä tai sylinterissä vikaa. Eli puristuksia ei ole.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.11.2011 20:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
27.11.2011 21:04
mitää hyviä ehotuksia millä väreillä kantsii maalata gileran katteet?
27.11.2011 22:01
Riippuu ihan muiden osien väristä, ja siitä mistä väristä itse pitää.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.11.2011 0:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
28.11.2011 21:57
kato vaikka motot.netin galleriasta ideoita..
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.11.2011 0:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
30.11.2011 23:58
Nyt kävi niin että omasta aina moitteettomasti toimineesta SMT:stäni meni takajarru rikki. Katselin että vuotaa nestettä puristimen alta. Mikä sielä puristimessa voisi olla kun se sillain ruikkii??