17.9.2011 17:55
Reetuhai2 kirjoitti:Mulla olis Muffler, mikä on edellisellä omistajalla varmaan 100 vuotta maannu jossain, niin se muistuttaa ennemmin seulaa kun putkea eikä sitä paikattua saa. Voisin siittä ottaa alkukäyrän irti ja mydä sulle, kun se alkukäyrä on kunnossa. Ja änkkäki löytyy jos kelpaa.
18.9.2011 18:35
Reetuhai2 kirjoitti:No ehkä vois sen ekan 50-100km ajaa sisään. Ite ajoin joku 50-100 ja mun mielestä oli ihan tarpeeks.
Niin no, miten tätäkin miettii. Se tunturi tehari on harvinainen, mutta suht arvoton. Arvonsa puolesta sen voisikin silpoa.En kyllä suosittele tunturiteharin silpomista...
18.9.2011 21:02
19.9.2011 15:48
19.9.2011 16:48
19.9.2011 17:52
Throttle kirjoitti:Muokkamaton on aina muokkamaton orginaali jonka arvo kyllä nousee.
Sytytys kaiketikkin kestää pomppimatta 13000 kierrokseen asti.Itse ajattelisin heikoksi kohdaksi lähinnä sytytysosia
19.9.2011 18:22
Slerpa_ kirjoitti:Throttle kirjoitti:Muokkamaton on aina muokkamaton orginaali jonka arvo kyllä nousee.
Tuskin. Nykyäänkään ei noilla tunturin viri osilla ole oikeen mitän kysyntää, ja tuskin se kysyntä ainakaan nousee. Nykyään kun pakkaa trendinä olemaan se, että ne vanhat vehkeet pannaan alkuperäseksi, ja tungetaan sinne talliin pölyyntymään ja kiillotettavaksi.
20.9.2011 15:17
bultti_ kirjoitti:Kestääks nää koneet miten hyvin vaikka 70cc pyttyjä, kuten vaikka PV:n koneet ? Itse ajattelisin heikoksi kohdaksi lähinnä sytytysosia
20.9.2011 18:56
Throttle kirjoitti:Muokkamaton on aina muokkamaton orginaali jonka arvo kyllä nousee.
20.9.2011 21:37
20.9.2011 22:08
20.9.2011 22:59
Tigillä saa lähes kuka vaan parin harjotuskerran jälkeen suhteellisen hyvää jälkeä, ja uskon että jos tigillä vaikka parikin tuntia harjottelee ennen hitsausta, saa jo sellasen jäljen, ettei sitä äkkiseltään erota, että on joskus hitsattu takasin kiinni.Anonyme kirjoitti:Mutta moniko osaa hitsata 'siististi'? Oma taiteen lajinsa sekin.
Omatekonen on AINA hienompaa mitä robotilla tehty. Roboteilla tehdyt asiat, oli kyseessä sitten hitsaussaumat, tai mikä vaan, ovat aina persoonattomia, massatuotantoa, ja tylsiä. Taas omatekosessa näkiyy se työn jälki, oli se sitten pitävä, mutta ruma räkäsauma tai siisti tigillä vedetty sauma. Niissä omissa saumoissa on persoonaa, ja näkyy oma käden jälki, joka hyvin onnistuessaan takaa oikeuden henkseleiden paukutteluun.En oo vielä ikinä ainakaan nähnyt sellasta jälkee etteikö siitä huomais että on hitsattu jollain muulla kun robotilla/tms vehkeellä.
20.9.2011 23:19
21.9.2011 7:18
Slerpa_ kirjoitti:Tigillä saa lähes kuka vaan parin harjotuskerran jälkeen suhteellisen hyvää jälkeä, ja uskon että jos tigillä vaikka parikin tuntia harjottelee ennen hitsausta, saa jo sellasen jäljen, ettei sitä äkkiseltään erota, että on joskus hitsattu takasin kiinni.Anonyme kirjoitti:Mutta moniko osaa hitsata 'siististi'? Oma taiteen lajinsa sekin.
21.9.2011 18:09
Migillä koneesta tulee lankaa koko ajan, kun taas tigillä lankaa lisätään toisella kädellä tarpeen mukaan samanlaisesti kuin kaasulla hitsatessa. Yleisesti ottaen TIGillä saa paremman jäljen mitä migillä.En MIGillä, enkä TIGillä. Mikäs ero niillä muuten on?
Puikolla saa ihan yhtä helposti. Voin laittaa sinulle kuvia jollet usko, millasta saumaa tuli pari vuotta sitten kiireen, huonon valaistuksen, keskinkertaisten hitsaustaitojen, liian ohkasen materiaalin ja hitsauskoneen huonojen säätöjen kanssa. Sanotaan että sauma on kaikkea muuta kuin nätti. Silti ei saumat vuoda, ja se riittää minulle.Senverran tiedän tosta MIGillä hitsauksesta, että sillä saa sen räkäsauman todella helposti, toisin kuin puikolla.
Tuskin kovinkaan moni on kykenevä, mutta pitääkö olla? Arvottomassa tunturiteharissa (mistä oli alunperin kyse) tuskin haittaa jollei se sauma ole se täydellinen robotti sauma. Pääasia, että se sauma on kutakuinkin siisti, eikä sellanen yläaste mallin "niin paljon metallia että se varmasti pitää" mallin sauma.Kukin voi omalta kohdalta miettimään, onko kykenevä päihittämään hitsausrobotin ja tekemään paremmat saumat mitä se.