10.9.2012 20:02
20.9.2012 16:09
Flying Hyena kirjoitti:Kyseinen mopo ollut tallissa syksystä asti;
Hyena evo itsessään on erittäin tyylikäs puna-mustien osien kanssa (jopa kone on musta), tosin tarrat ovat maailman paskinta laatua, ja itse revin heti pois. Tutkiskelun aikana huomasin pari virhettä, jotka johtuivat maanmainion kone glansin toimista, esim. oikeasta taustapeilistä olivat urat kadonneet, ja vasta puolen tunnin nyhväämisen jälkeen sain kiinni, vilkkujen sähköt oli vedetty surkeasti, toimivat lähinnä kuunkierron mukaan (sain korjattua sähköpihdeillä ja teipillä, aikaa kului lähes 3h), mopossa oli muutamia kosmeettisia virheitä jotka johtuivat kone glansin surkeasta pakkaamisesta, ja pari muuta pikku virhettä.
TESTAUS
Lähtiessäni kokeilemaan mopoa, ensiksi huomasin mopon painon, 112kg on suuri massa mopolle jossa on 86-87cm istuinkorkeus. Mopo lähti nätisti sähköstartilla käyntiin, ja kuulosti suht tehokkaalta. Kun aloin varovasti kierrättelemään, niin huomasin että CDIn rajoittimen ottavan lähes heti vastaan, rajoitin nimittäin alkaa pätkimään jo 1/4 kaasulla (sain ''korjattua'' asian säätämällä CDI poksin ruuvia[samanlainen rajoituksen säätö kuin apollon 4t orioneissa]).
Itse ajossa mopo tuntuu suht mukavalta, kiihtyvyys oli vakioksi hyvä, vakaa tuntuma, tukeva juositus, hyvät jarrut yms.
Testauksesta mopo siis sai puhtaat paperit.
VIRITYS
kuristettu teho 2.8kw, kuristamattomana 4.7kw
Mikäli mopo tuntuu liian laiskalta vakiona, virityksen pitäisi olla suht helppoa, omien tietojeni mukaan mopo on kuristettu näin:
-CDI poksi, säätöruuvi auttaa vähän, mutta tilalle esim. genericin tai keewayn rajoittamaton vastaava (noin 40e) ---->PELKÄLLÄ TÄLLÄ MENEE NOIN 63<--------
-Jonkinlainen putki mikä suodattaa ilmaa pakokaasujen joukkosta, ja vähentää näin savutusta, itse tukin äänien takia, ei enään röpötä, lisäksi talvella ei tule savua naamalle :S
-Ilman putsarissa kurit,ottaa snorkkelista ne pois ja suutin 105, menee jotain 70 ja alkaa jo vääntää
-Vakio änkkä oikeasti TUKKOINEN, laitoin turbokitin änkän tilalle ja nyt menee jo 75-80 muna-asennossa
-Lisäksi liian raskaat välit, ei jaksa kutosella. Laittaa eteen 10 piikkisen niin paranee. Vakio väleillä nopeus kutosella noin 75 ja kierrokset jotain 8500
-vakio sytytystuplla lämpöarvolla 8, liian pieni viritettynä, 9 ja alkaa kiertää
-Luultavasti samanlainen katti kuin gennussa, ottaa pois ja vääntöä tulee + alkaa ottamaan piikkiä
Plussat ja miinukset:
+halpa
+erittäin tyylikäs puna-musta runko
+sähköstartti
+rungon ja jousituksen tukevuus
+hyvät renkaat, tyylikkäät vanteet
+hienot yksityiskohdat (led vilkut, nahka satula yms.)
+Takaiskarissa säätövaraa
+viritettynä uudella änkällä kiertää ihan h*lvetisti, saattaapi olla 15k jo rikki! Ei samaan pääse kavereitten derbit teharillakaan
-Kiinalainen epätasainen laatu
-itselläni vähän sähkövikoja
-etukatteet heikkoa muovia, surkeat kiinnikkeet, heiluvat
-2t öljyä lisätessä pitää ottaa vasen etukate irti
-Raskaat vakio välit
-Paikallisesta liikkeestä ostettuna uus CDI kallis, itsellä 75e, netistä oli loppu
-Paino, oli raskas ajaa talven läpi
Suosittelen henkilölle kuka osaa itse korjata ainakin helpoimmat viat, ja itselläni kun on Turbokitin änkkä, röpötin ja ilmanputsarin kurit pois+isompi suutin ja uus tulppa, niin kiertää ihan helkkaristi, ja käyrästö on melko hiljainen vaikka päässä onkin tälläinen änkkä Itselläni tosiaan meni sen vajaa 80km/h gepsiin
20.9.2012 16:21
22.9.2012 16:34
TH3R1PP3R kirjoitti:Tämän topicin edellisellä sivulla on juuri ollu puhetta tuosta CDI:stä. Se menee paikalleen, mutta hajoaa samantien, koska on sisuskaluiltaan erilainen kuin alkuperäinen.
22.9.2012 16:37
22.9.2012 19:12
mololol kirjoitti:TH3R1PP3R kirjoitti:Tämän topicin edellisellä sivulla on juuri ollu puhetta tuosta CDI:stä. Se menee paikalleen, mutta hajoaa samantien, koska on sisuskaluiltaan erilainen kuin alkuperäinen.
Okei kiitti tiedost Tiiäks et millain rajottamaton CDI ois hyvä ostaa?
27.9.2012 18:43
8.10.2012 22:04
Jokumopo kirjoitti:Niinkuin edellisissä viesteissäkin luki, genericin cdi sopii.
9.10.2012 21:49
9.10.2012 21:55
13.10.2012 9:29
Jokumopo kirjoitti:Mulla on toi genericin cdi ja oon ajanu sillä jo 300 km, hyvin toiminut
Tossa linkki: http://www.mc-scatter.com/product_info. ... HRxXbcazTo
17.10.2012 18:42
hyena50 kirjoitti:Tiedättekö mistä saa ostettua hyenaan nopeusmittarin vaijerin, olen etsinyt sellaista netistä mutta ei ole osunut silmään. Smarttian verkkokaupassa sitä ei näkynyt vaikka sielää paljon muuta osia hyenaan löytyy.
Eli kertokaa mistä löytyy hyenan alkuperäisiä vaijereita tai joitain muita hyenaan sopivia (esim aprillian jos ne sopivat)
17.10.2012 18:45
mololol kirjoitti:Jokumopo kirjoitti:Mulla on toi genericin cdi ja oon ajanu sillä jo 300 km, hyvin toiminut
Tossa linkki: http://www.mc-scatter.com/product_info. ... HRxXbcazTo
okei kiitti mut viel yks kysymys et onks toi rajottamaton? xdd
21.10.2012 21:30
hyenadriver kirjoitti:mololol kirjoitti:Jokumopo kirjoitti:Mulla on toi genericin cdi ja oon ajanu sillä jo 300 km, hyvin toiminut
Tossa linkki: http://www.mc-scatter.com/product_info. ... HRxXbcazTo
okei kiitti mut viel yks kysymys et onks toi rajottamaton? xdd
on se rajottamaton . iteki oon jo ajellu toi boksi kiinni 2000 km.