Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.12.2010 22:54
Safer kirjoitti:sopiiko tuollainen USD-keula masaihin joka on ollut kiinni CRF tyylisessä BSE:n minirossin rungossa? Näyttäis ainaki samanlaisilta suurinpiirtein
Eiks aika monilla oo maisassa ollu just toi bse minikrossin keula? luulis ainaki käyvän, korjatkaa jos oon väärässä...
21.12.2010 22:13
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... 2222d1it61 käykö tuon vanteen jarrulevy ja ratas suoraan maisaa ? tai sit käyks maisan levy ja ratas toho suoraa KIITOS !
13.1.2011 16:22
Laitan tänne kysymyksiä Sachs Bulletista... Mitkä huiput vakiona ? Jos kulkee 50-55 niin virittää en aio sillä se riittää minulle ja sit kun on 16v ni kevarin aion hankkia.. Jos kulkee tasa 45 niin miten saisi nostettua tuohon 50-55 nopeuteen ? Ei mitään 70km/h... Välit paremmiksi. Vaikuttaako vain kiihtyvyyteen vai nouseeko huiputkin ? Mitäs te ulkonäöstä pidätte ? Omasta mielestä on ihan hieno mutta takalipasta se "häkki" irti ja rekisterikilve pidiket lyhemmäks
Ja meneeko E10 bensalla vai laitanko 98:a ??
Kiitos!
13.1.2011 17:16
Veikkaan että vakiona on ihan helvetin laiska, kun on niin monesta kohtaa kuristettu. Huippunopeushan riippuu virityksistä ja välityksistä. Suosittelen että vaihdat ensimmäisenä rattaita kevyempiin ja poistat vaikka kaasukahvakuristuksen (jos on, tietopankin mukaan olisi) ja vaikka imukaulan kurin (lisää vääntöä vakioon verrattuna) ja rattailla voit sitten säädellä huiput siihen haluamaasi 50-55km/h.
Ulkonäöstä sen verran, että kilventeline hienommaks ja jos et maskista tykkää niin Polisporttia kehiin vaan.
Pitäis toimia E10, mutta itse ainakin tankkaan mankiin ysikasia.
Ja en ole sitten ikinä omistanutkaan kyseistä mopoa, mutta yritän parhaani mukaan selventää asioita, koska näköjään kukaan muu ei sitä tee.
13.1.2011 17:46
Monkibomber93 kirjoitti:Veikkaan että vakiona on ihan helvetin laiska, kun on niin monesta kohtaa kuristettu. Huippunopeushan riippuu virityksistä ja välityksistä. Suosittelen että vaihdat ensimmäisenä rattaita kevyempiin ja poistat vaikka kaasukahvakuristuksen (jos on, tietopankin mukaan olisi) ja vaikka imukaulan kurin (lisää vääntöä vakioon verrattuna) ja rattailla voit sitten säädellä huiput siihen haluamaasi 50-55km/h.
Ulkonäöstä sen verran, että kilventeline hienommaks ja jos et maskista tykkää niin Polisporttia kehiin vaan.
Pitäis toimia E10, mutta itse ainakin tankkaan mankiin ysikasia.
Ja en ole sitten ikinä omistanutkaan kyseistä mopoa, mutta yritän parhaani mukaan selventää asioita, koska näköjään kukaan muu ei sitä tee.
Ittekki olen kaikki nämä foorumit selaillu mutta on varmaan niin uusi että ei löydy vielä tietoja paljon.. Iso kiitos jos autat näissä tietojen ettimisessä ja muutenkin tästä mitä nyt kirjoitit
13.1.2011 18:18
Eipä mitään. Jos kysyttävää tulee niin laita tänne vaan.
13.1.2011 19:31
Eikai siit kilvet lähde kun on kureja pois ottanut ja väleilla laittanut kulkemaan 50-55 `?
13.1.2011 20:27
Täysin poliisikohtainen asia. Jotkut ottaa kilvet pois jos menee yli sen 45, jotkut taas jos menee yli sen 65. Jos se on niin iso asia niin pidä vakiona, jos sakot ei haittaa pahemmin niin pientä viritystä vaan. Kuitenkaan kun ei välttämättä vuoteen tule minkäänlaista sanomista jos päältä päin on siistissä kunnossa, vilkut toimii yms.
13.1.2011 21:17
No multa ottivat kilvet kun kulki 57km/h, tosin karkuun oli tarkoitus mennä, eipähän sujunut suunnitelmien mukaan.
13.1.2011 21:34
Pori onki rennompi paikka
Luin jostai vanhemmista jutuista jotka on kyllä lukotettu että bullet menee vähän alle 60 vakiona
Sehän on hyvä sitten.. Vaan välejä vähän parannella niin kiihtyy
Tossa on varmaan samat välit vakiona kuin masaissa eli 16/39... 14/39 tai 15/39 olis paremmat ?
13.1.2011 23:37
Jos meinaa pitää vakiona niin varmaankin 14/39 on paremmat. Kiihtyy paremmin mutta syö huippuja. Tosin tietopankki sanoo että yksi kuristus on liian raskaat välit.
Ja ei mua ole koskaan pysäytetty täälläpäin kun oon mopolla ajellut, kerran puhallutettiin miitissä ja kerran lähdin karkuun ilman mitään syytä. Well, live and learn...
Ja nää poliisiasiat laitetaan vastedes tonne yleisen keskustelun Poliisit-topikkiin.
13.1.2011 23:47
Kunhan pysyy siinä 50+ vauhdissa... Toivottavasti pysyykin vai ?
Riittääkö bensa pitkään ? Siinä on vain 3l tankki mutta on 4t niin kuluttaakin vähemmän ja valehteleeko mittari paljonkin ? 1-5Km/h heittoja ?
14.1.2011 0:01
Kyllä tankillisella yli sata kilsaa ajaa, kulutus on vakiolla noin 2l/100km. Ja mittarit on ihan yksilöitä. Jotkut heittää enemmän, jotkut vähemmän. Omassa mankissa mittari näyttää pari kilsaa liikaa, taas yhden tutun samanlaisessa mankissa kusee mittari n. 30km/h.
Ja jos meno on liian luumua niin poraa imukaulan kurilevystä sitä rööriä pari milliä isommaks.
14.1.2011 16:06
Monkibomber93 kirjoitti:Ja jos meno on liian luumua niin poraa imukaulan kurilevystä sitä rööriä pari milliä isommaks.
Kunhan 50-55menee ja kiihtyy niin se riittää
Ei tarvi kuin vuosi ajella niin isompaa alle
14.1.2011 20:58
Laitetaan tänne nyt sen verran vielä että bulletissa kuristus on siis kaasarissa ja siellä on sellanen prikka joka estää kaasuvaijerin vetämisen ääriasentoon. Kyselen vielä sen verran että tietääkö joku monimillinen kaasari näissä on vakiona, bulletissa ja maisaissa/d-devilissä on sama hondan lisenssillä väsätty mankin pytty eli jos joku tietää niin infotkaa kiitos !