Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

17.5.2014 11:18

Sarjoissa on mielestäni ylimääräinen stefa. Kone auki, siellä on varmaan siirtäjät väärin.
Viimeksi muokannut Malagutisti päivämäärä 19.5.2014 14:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.5.2014 20:58

joo eli nyt kattelin noit ohmeja ja siel oli punakeltasta valkosta sinivalkosta ja punavalkosta johtoa. vihrees johos oli joku liitin mistä punavalkonen meni läpi ja vihreä johto pätkitty. samallainen liitin keltaisen johdon ja sinivalkoisen kanssa. jos nyt oikein mittasin niin valkosen kanssa lukuja anto vain punakeltainen? vai mittasinko oikein?
E: pitääkö ne mitata sieltä sokeripalan päästä vai ottaa kopat ja vauhtipyörät auki ja sieltä? en oo mikään paras näissä sähköasioissa...

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.5.2014 23:02

Yhdistin kaksi postausta yllä olevaan viestiin. Viestiä voi muokata lähettämisen jälkeen joten ei ole tarpeen postata kahta viestiä peräkkäin eikä myöskään lainata edellistä viestiä.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.5.2014 12:14

Ei tartte irroittaa vauhtipyörää,laita yleismittari ohmi alueelle.

1:valkoisen ja punaisen johdon liittimeen laitat yleismittarin punaisen johdon ja yleismittarin mustan johdon laitat koneen runkoon. Tuliko n.120 ohmia?(mittaa myös sin/valk)

2:sama kuin edellä,mittaa nyt puna/kelt johto saitko n.770 ohmia?
(mittaa myös valkoinen johto)


Staattorilta lähtee: valk/pun,sin/valk ,pun/kelt ja valkoinen johto.


vauhtipyörä irroittamiseen tarviit ulosvetäjän.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.5.2014 15:40

joo nyt katoin ohjeiden mukasesti ja vaan valkonen johto antaa jotain 20-30 ohmia. mitenkäs nyt? avasin muute magneeton kopan ja sinne oli päässy kostettua.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.5.2014 15:58

Sitten vaan vauhtipyörä irti,nyt vaan sitten kuivattelemaan.
Mittaa ne johdot sitten sieltä suoraan staattorilta jos kuivattelun
(hiusfööni,kosteuden poistajaa perään) jälkeenkin ei mitään tule ,eiku kauppaan.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

19.5.2014 19:26

Mun DT:ssä nyt ilmennyt sellanen vika että kytkin ei toimi. Nyt on ostettu uusi kytkinvaijeri ja kytkinakselin joku tappi (se "vipu" mitä se kytkin vaijeri käntää siinä kytkinkopan päällä). Eikä silti vaikka laittaisi kytkin vivun pohjaan ja säädöt ihan ulos niin tuntuu että vaijeril olisi aivan liian pitkä. Vanhalla ja nyt uudellakin vaijerilla, mikä voisi olla vikana? Kytkin levytkin on suht hyvässä kunnossa. :o

Korjattu; Kytkimen alakerran säädöt oli vituillaan siinä levyjen kohdalla. ;)
Viimeksi muokannut appleispro päivämäärä 25.6.2014 1:56, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.5.2014 16:47

Hei!

Ongelmani on että mopon vaihteisto jotenkin pätkii kun lähtee ajamaan ja ajaa. Moric on paikallaan ja kuriton putki.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

21.5.2014 13:14

Vaihteisto? Wat? Sulla on varmaan tulppa menossa rikki. Käy hakee uus ja kokeile :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.5.2014 17:09

Moro
Elikkä dt vm.2007 ei tule kipinää ja nyt uuden staattorin asentamisen jälkeen mittailin noita ohmeja ja mittari ei näytä oikein mitään järkevää. Mihin tuo maadoittaa itsensä ja pystyykö sen jostain tarkistamaan? Ja akku on huonossa hapessa muttei pitäisi tuohon vaikuttaa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.5.2014 20:44

Jaakke kirjoitti:Moro
Elikkä dt vm.2007 ei tule kipinää ja nyt uuden staattorin asentamisen jälkeen mittailin noita ohmeja ja mittari ei näytä oikein mitään järkevää. Mihin tuo maadoittaa itsensä ja pystyykö sen jostain tarkistamaan? Ja akku on huonossa hapessa muttei pitäisi tuohon vaikuttaa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Maadotus löytyy takaapäin katsottaessa oikean takakatteen alta siinä samassa missä on jännitteen säädin. ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

29.5.2014 19:44

kertokaas mistä saisin detsiin emäputken laakerin kun meni rikki kun pois otin? :D ei meinaa löytyä mistään. kyseessä siis dt 50 04 ja nopeita vastauksia kiitos!! :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

30.5.2014 4:02

Paikalliseen merkkiliikkeeseen vanhan laakerin kans ja näyttämään, tai sit kauppoihin mistä löytynee laakereita ja samanlaista ettimmähän :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

31.5.2014 11:32

En tiiä onko oikee keskustelupuoli tälle ,mutta onko kuinka helppoa suoristaa etuvanne pystysuunnassa ,kun kokemusta löytyy kuitenkin bmx vanteiden pinnoituksesta.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

31.5.2014 21:57

scorehunt3r kirjoitti:En tiiä onko oikee keskustelupuoli tälle ,mutta onko kuinka helppoa suoristaa etuvanne pystysuunnassa ,kun kokemusta löytyy kuitenkin bmx vanteiden pinnoituksesta.

Sehän riippu kuinka vinona mutta onhan se vaikeaa. 45kmh vauhdissa et pakolla huomaa itse suoristetulla vanteela alkuperäiseen hirveästi eroa mutta suurimmilla nopeuksilla vispaa kuin hullun muna. (Kaverilla oli hiukan vino) Ja vaikka olisi BMX vanteista kokemista niin ei hirveästi auta.